כתב אישום הוגש נגד שלושה חשודים ברצח עבדאללה סעדי מהכפר מוקייבלה

קול רגע
חדר החדשות | 05.11.23

פרשת "הרצחת וגם ירשת": בתאריך 06/08/23 סמוך לשעה 05:40 התקבל דיווח במוקד המשטרה אודות גבר בן ה-76 לחייו שאותר ללא רוח חיים בביתו במוקייבלה כשהוא קשור בידיו, ברגליו וכשפיו סתום באמצעות נייר דבק שהודבק בחוזקה. אירוע הרצח התרחש ביום חתונתו. היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב העמקים במחוז צפון פתחה בחקירה ולאחר כחודש וחצי של פעילות סמויה עצרו 3 חשודים ברצח ובשוד של הקשיש. אחד מהחשודים נעצר בנמל התעופה בן גוריון רגע לפני שטס לירח דבש. במהלך החקירה עלה כי החשודים שמעו שהקורבן עומד להתחתן ועל כן שיערו כי על פי המסורת היא מחזיק בביתו כסף וזהב רב – שאמורים לשמש כמתנת החתונה.

עבדאללה סעדי

קרא עוד

עוד עלה מהחקירה כי החשודים הגיעו לביתו של הקשיש בשני רכבים, קשרו את ידיו ורגליו, פתחו את הכספת ולאחר כשעה בביתו נמלטו מהמקום כשברשותם 3800 שקלים אותם גנבו מהקורבן. במהלך חקירתם שיחזר אחד החשודים את המעשה וסיפר: "הדבקנו את הידיים שלו, קשרנו אותו ידיים רגלים כל אחד בנפרד, שמנו דבק על הפה שלו, אמר שיש כספת מאחרי הארון פתחנו את הכספת לא היה בה כלום".

לאחר הרצח סיפר בנו של עבדאללה עלי סעדי: "הם נכנסו לבית בשעה 5:20 והתחילו לפרוץ את הכספת בפטיש ועם ציוד שהם הביאו איתם והשאירו אותו אחרי האירוע והוא נמצא עכשיו בידי המשטרה. הרעש העיר אותנו ואת הילדים וירדנו לבדוק מה קרה עם אבא. הדלת הייתה נעולה והם ברחו מסביב וכשהסתובבנו כדי להיכנס מהחלק האחורי של הבית נפגשנו איתם פנים מול פנים. הם היו מצוידים בכלי נשק ארוך והיה לנו הפחד והחרדה והם ברחו מול העיניים שלנו. נכנסו לתוך הרכב ונמלטו".