רוה"מ: "אם חיזבאללה יבחר לפתוח במלחמה כוללת הוא במו ידיו יהפוך את ביירות ודרום לבנון לעזה ולחאן יונס"

רותם אטיאס | ישראל במלחמה | 07.12.23

שעה קלה לאחר הבשורה הקשה על מותו תושב הצפון מירי נ"ט בישוב מתת הוסר האיפול על הגעתם של ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הלוי להערכת מצב בפיקוד צפון. בהערכת המצב השתתפו מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין, קציני המטה בפיקוד ומפקדי האוגדות. במהלכה סקרו את פעילות כוחות צה"ל בגזרת הצפון ואת תמונת המצב המודיעינית והגזרתית. בהמשך ביקר ראש הממשלה נתניהו בסוללת תותחנים בגליל העליון, יחד עם מפקד פיקוד צפון האלוף גורדין, שם שוחח עם חיילי חי"ר ותותחנים במילואים המשרתים בחודשיים האחרונים בקו קדמי בגבול לבנון.

וידאו: עומר מירון, לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל, לע"מ

רוה"מ: "אני פה עם חיילי מילואים שמגלים רוח אדירה של נכונות לקרב, להשלים את המלאכה, להחזיר את הביטחון – לא רק לדרום, גם לצפון. זו המחויבות שלנו. אתם הערב מדליקים נר של חנוכה, בימי קרב הנר הזה בכל זאת מפיץ אור, גם של תוגה על בנינו ובנותינו הגיבורים שנפלו, על החטופים שעדיין לא החזרנו ואנחנו נחזיר אותם, על הפצועים שסובלים ועל האזרחים שנפלו גם כן בקרבות גבורה. אבל אני מתרשם מהרוח האדירה שישנה כאן. אתם ביטאתם אותה, ואני רוצה שתדעו שזה מחייב אותנו. העם גאה בכם. אני מציע גם לאויבים שלנו שישימו לב לרוח הזו, כי אם חיזבאללה יבחר לפתוח במלחמה כוללת, אז הוא במו ידיו יהפוך את ביירות ודרום לבנון, לא רחוק מכאן, לעזה ולח'אן יונס. אנחנו נחושים להביא את הניצחון, ונעשה את זה בעזרתכם".

צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

קרא עוד

הגעתם של השלושה מגיעה בצל מחאה של ראשי רשויות בצפון נגד הממשלה והשיח סביב הרתעת חיזבאללה והאפשרות לחזרת התושבים לבתיהם בצפון. נזכיר שרק אתמול קיים שר הביטחון פגישה עם עשרות ראשי רשויות בסיומן הצליח לעורר שוב מחלוקת כשאמר: "אנחנו נגיע לתהליך הסכמי, כתוצאה מזה שחיזבאללה יבין מה קורה פה ויש לו זיכרון טוב מאד עם מה קורה בעזה, כשהוא רואה את התמונה של עזה, הוא מבין שאפשר לעשות את אותה תמונה בביירות, התמונה היא ברורה לו, זאת אפשרות אחת שהיא אפשרות המועדפת. האפשרות השנייה, אני חושש שחיזבאללה רוצה להגיע אליה, זה אפשרות מלחמתית, ללכת ולהילחם בנו ולדרדר את המצב, זה ייבחן כאשר התושבים יגיעו אחרי שהם שניתן את התנאים המתאימים, אם הוא ילך על האפשרות הזאת, אתם צריכים לתת את הגיבוי. לזה צריכים להיות מוכנים".

הבוקר תקף גיורא זלץ, ראש המועצה בגליל העליון את דבריו שלה שר: "בואו נסתכל למציאות בעיניים: מדינת ישראל באמצעות אחד הצבאות החזקים בעולם כבר חודשיים נלחמת עם חמאס, בהצלחה חלקית, כאשר "הנמר" של חיזבאללה יושב בצד, מתבונן, ואף אחד לא מתעסק איתו. לצערי הרב, הדברים של שר הביטחון, גלנט, בפגישה עם ראשי הרשויות, יכולים להביא את חיזבאללה ובעל הבית שלו איראן, לתחושת הצלחה – מדינת ישראל מסיבותיה הפנימיות והבין לאומיות לא רוצה להתעמת עם חיזבאללה. גלנט ואנחנו יודעים שאין שום משמעות להסכם בין לאומי, יש הסכם כזה מ 2006 שלא נאכף ומדינת ישראל ישבה בשקט, והתעלמה מהכרסום המתמשך שלו על ידי החיזבאללה. איך נדע אם החיזבאללה עומדת בהסכם החדש -נחכה ל 7 באוקטובר 2024, 25, 26 בשביל לבדוק את זה? כדאי להבין, ה 7 לאוקטובר שינה את ה dna של תושבי עוטף ישראל, זה לא אירוע מקומי שהזמן יתקן. אנחנו לא אותם אנשים, אנחנו לא אותה מדינה. ללא רצועה רחבה בצד הצפוני של הגבול שמדינת ישראל תנקה על ידי פעולה צבאית מהחיזבאללה ובהמשך תשמור עליה נקייה מנוכחות חיזבאללה, יחד עם הרתעה משמעותית, לא נוכל להחזיר את ההתיישבות לאורך הגבול הצפוני, והמשמעות לטווח בינוני וארוך מסוכנת לרעיון הציוני, למדינת ישראל".

|
גיורא זלץ

גם ראש המועצה האזורית מבואות החרמון, בני בן מובחר מתח ביקורת קשה על ההתנהלות הממשלתית בצפון: "אם 7.10 היה נפתח בגבול הצפון עכשיו עוד היינו נלחמים בעפולה ופאתי חדרה ואוספים גופות, זה לא החבר'ה עם ג'ינס ונעלי אדידס שנמצאים בצד השני. גם ההסכם שהיה הייתה בו זליגה עד שכוחות רדואן הגיעו לצד השני. אז למי להאמין? אז על איזה הסכם מדברים? היו הסכמים אבל מה קרה להם? איפה כוחות האו"ם איפה כוחות יוניפי"ל? יש פה הפקרות בכל השנים האחרונות כי אנחנו שידענו שבכל וילה בקומה הראשונה שלה בונקר ובקומה השנייה היא נראית צימר היינו צריכים מיד להוריד אותה. אבל כשהם ראו שאנחנו לא הורדנו ולא רצינו מלחמה הם הגיעו עד הגבול. אנחנו רואים שהגבול הזה נמס ואנחנו צריכים להכניס אותם את כל הכלבים אלה המחילות ולא אני שנעסוק בתוכניות. צריך לכתוש כל מבנה, כל בונקר וכל מחצבה ומאגר מים וביוב שבתוכניות שלהם שנבנה קרוב אלינו לגבול. צריך להרחיק אותם לא במילים – במעשים. היום יותר מתמיד כשארה"ב למרות הלחץ שלהם נמצאים כאן עם כל הכלים שלהם שנותנים לנו גיבוי אם זה לא יקרה עכשיו זה יקרה ברגע שנדלל חלק מכוחות הצבא וארה"ב תעזוב את המקום. הם יחכו עוד חודש, עוד שנה או שנתיים אבל הם ינסו להכות. אסור לנו להיות מופתעים וכדי שזה לא יקרה צריך למחוק אותם בקו שאסור להם להיות בו".

בן מובחר