"אולי האירוע הזה גדול על שר הביטחון, אם כן שיניח את המפתחות, שלא יעשה לנו פה עוטף עזה ב'"

ירין דורון | מלחמת "חרבות ברזל" | 30.11.23

הזעם בצפון על שר הביטחון והרמטכ"ל: יושב ראש מושב מרגליות, איתן דוידי תוקף בחריפות את שר הביטחון יואב גלנט שאמר השבוע שפעילות צה"ל בגבול הצפון והפגיעה ב-100 אנשי חיזבאללה והסגת הכוח של חיזבאללה לעומק השטח "תתורגם למצב שונה שיאפשר בהמשך את חזרתם של התושבים בתנאים אחרים לגמרי מכפי שפתחנו את המערכה הזו".

מי חשב שהשתנה משהו, כולנו ערים למה שקורה סביבנו אבל שר הביטחון אפשר להבין ממנו או שהוא חטף רגליים קרות או שהוא לא מבין את המציאות בצפון. אני קורא לשר הביטחון להגיע לישובים בצפון לראות אותם על הר, חיזבאללה לא עזב לרגע אחד. אין להם שום כוונה לעזוב את הלחימה ואני חושב ששר הביטחון לא קורא את המפה נכון ולא מבין את המציאות. אני חוזר ואומר אם הוא לא יודע לנהל את האירוע והאירוע גדול עליו ומרגיש שזה כבד עליו זה לא בושה – שיניח את המפתחות ויגיד קשה לי, אני לא מתמודד וילך הביתה אבל שלא יפקיר את תושבי הצפון. איזה ביטחון הוא מבטיח להם שאנשי חיזבאללה עזבו לשעתיים את הגבול וחזרו חזרה? על מה הוא מסתמך על אנשי "יוניפיל" שיאבטחו את תושבי הצפון אחרי ש-1701 לא יושם?".

קרא עוד

"למעלה לא מבינים את החומרה של העניין, הם חושבים שאנחנו חבורת מטומטמים שיושבים על ההר ויספרו לנו סיפורים ונאכל כל מה שהם אומרים. תם העידן הזה, תם. זה כבר לא קיים, זה לא תקופת ההורים שלנו שהיו קונים אותם בנזיד עדשים ומספרים להם סיפורים. היום אנחנו יודעים על מה אנחנו מדברים, ולשר הביטחון אין מונופול על השכל, ואם הוא רוצה להמשיך הדרך הזאת של לגרום נזקים חבל מאוד. שר הביטחון אין לי כלום נגדו אישית אבל אולי זה גדול עליו, יש הרבה נזקים שהוא עשה בדרך, לא נפרוט אותם עכשיו ולא נקים ועדת חקירה אבל שלא יעשה לנו עוטף עזה ב' פה ואפילו גרוע מזה".

"ברגע שמפחדים להתעסק עם חיזבאללה אז מתעסקים בשוליים ואנחנו אלה שמורתעים פה. היינו צריכים לקחת את המושכות לידיים, מי קבע שיש הפסקת אש הצפון? החיזבאללה, ואנחנו מתיישרים לפי מה שחיזבאללה קבע. אנחנו הריבון ואנחנו צריכים לקבוע מתי תהיה הפסקת אש. גם התגובות שלנו הן מינוריות וחלשות. תושבי הצפון לא נמצאים בבתיהם כרגע גם אנשי בירות צריך לפנות אותם. כל ירי שלנו צריך לגרום להפסקת חשמל בבירות, הם ימשיכו לירות אין גם מים בבירות וגם בצור וצידון לא צריך להיות שקט, באירוע צריך להיות עם פצצות כבדות משקל בבירות, שלא ישחקו איתנו משחקים".