אביב יצחק לשר הפנים: "העמדת אותי בפני דילמה מוסרית בלתי אפשרית. אני קרוע בין הלוחמים שלי לבין שליחות חיי"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 06.12.23

הסערה ברשויות המקומיות נמשכת בעקבות החלטת שר הפנים לקיים את הבחירות בסוף חודש ינואר הקרוב בזמן המלחמה ומאות אלפי מגויסים.

בין המגויסים גם מועמדים שנמצאים בימים בעיצומה של המלחמה בעזה, אחד מהם הוא אביב יצחק מטבריה שנחשף להחלטה של השר רק לאחר שהיחידה שלו יצאה מעזה להתרעננות לכמה שעות.

יצחק, מיהר לשלוח מכתב לשר הפנים משה ארבל ובו כתב: "אני כותב את המכתב הזה במהלך הפוגה קצרה מהלחימה בלב רצועת עזה יחד עם חטיבת גבעתי, בה אני ממלא תפקיד כסגן מפקד גדוד, בדרגת רס״ן במיל׳ כבר 4 שנים. בבוקר ה-7 באוקטובר יצאתי מטבריה ללא צו על מנת להגן על עם ישראל כפי שחונכתי מילדות, כפי שאני מחנך את חיילי לאורך כל שירותי כמפקד לוחם בצה״ל. השארתי אישה ותינוקת בת 6 חודשים, השארתי מאחוריי קמפיין שלם וצוות של עשרות מתנדבים שרבים מהם גויסו אף הם. מאותה שבת ארורה אנחנו נלחמים בעוצמה אדירה באויב הנאצי, חמאס. המשימה החשובה ביותר של מדינת ישראל בעת הזו היא – ניצחון במלחמה".

"קראתי על החלטתך לקיום הבחירות בסוף ינואר ועל פנייתך לשחרור מהמילואים של המתמודדים בבחירות. אני מפציר בך לדחות את מועד הבחירות עד תום המלחמה. בהחלטתך על קיום הבחירות תחת אש, העמדת אותי בפני דילמה מוסרית כמעט בלתי אפשרית. אני קרוע בין הלוחמים שלי שגם ברגעים אלה נלחמים בעוז ובגבורה, לבין שליחות חיי, הבית שלי, העיר טבריה ותושביה היקרים שלמענם שיניתי את כל מסלול חיי בשלוש השנים האחרונות. אל תיתן לי לבחור בין העיר לבין החיילים שלי. אל תיתן לנו, אלפי תושבים, המבקשים להתמקד בניצחון על האויב המשותף, לעסוק כעת בבחירות. לא זה הזמן ולא זה המקום. אסיים ואומר לך, שר בממשלת ישראל, שעל אף השבר והאובדן הגדול שחוותה ישראל, אנו הלוחמים בחזית, עומדים עם ראש מורם ומודים על הזכות שנפלה בחלקנו, להגן על מדינת היהודים ואנחנו ננצח".

בתוכנית "מדברים ברדיו" אמר יצחק: "קיבלתי את הבשורה הקשה להחלטה של שר הפנים תוך כדי שאני נמצא בלחימה והחלטתי לכתוב מכתב שבו אני משתף אותו בדילמה הבלתי אפשרית שאני צריך לבחור אם להיות עם הלוחמים שלוחמים בעוז ובגבורה לבין העיר שלי – שליחות חיי והציבור שאני אחראי לגביו. אני חושב שמעבר לסיפור האישי שלי יש פה סיפור לאומי, אנחנו נמצאים במלחמה וצריך להמשיך בסולידריות שיש כרגע ואסור להכניס פוליטיקה. אני עסוק ב-120 אחוז בלחימה, יש משימה אחת לעם ישראל במלחמה הזאת וזה לנצח את חמאס, זה הדבר הכי חשוב עם כל הכבוד לבחירות יש פה משימה יותר חשובה מהכל. אני עדיין לא יודע איך אני אפעל כי יש לי אחריות מול החיילים שלי ואנחנו כאן לוחמים עם סכין בין השיניים ונילחם עד שננצח – אנחנו דור הניצחון".

קרא עוד

נציין כי הבוקר שלח יו"ר "הציונות הדתית", השר בצלאל סמוטריץ' פניה דחופה לשר הפנים ובו דרישה לדחות את מועמד הבחירות בטענה שהן אינן תקניות ויש לדחות אותן עד אחרי המלחמה. במכתבו כתב השר: "לאחר הודעתך כי הבחירות לרשויות המקומיות יתקיימו בסוף חודש ינואר, משרתי מילואים רבים המוצבים בחזית, נקלעו לסיטואציה מורכבת. כזכור, עם פרוץ המלחמה בטבח הנורא שאירע ביום שמחת תורה, הושעו מטבע הדברים כלל הקמפיינים לבחירות לרשויות המקומיות, במקביל להצעת חוק  שהתקבלה על ידי הכנסת לדחות את הבחירות. ביום שני האחרון התקבלה כאמור על ידך החלטה אחרת אך הלחימה עודנה נמשכת ומשרתי המילואים, כולל מועמדים ואנשי קמפיין, עודם נלחמים. מבדיקה שנערכה על ידנו וזאת רק במפלגת הציונות הדתית, מתוך 66 רשויות בהם מועמדי המפלגה מתמודדים, 62% מבעלי התפקידים מגויסים ו-24% מראשי הרשימות מגויסים. אבקש לקיים דיון נוסף בנושא ולדחות את הבחירות למועד שיקבע אך ורק בתום המלחמה, על מנת להבטיח בחירות תקניות שלא מפלות לרעה את אלו הנלחמים ומוסרים נפש למען מדינת ישראל ועם ישראל"