אזולאי: "מטרידה אותי מדיניות ההכלה של הממשלה"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 04.04.23

ההסלמה הביטחונית בצפון: ביום שאחרי פיגוע הירי שבוצע לעבר היישוב מעלה גלבוע, בו לא היו נפגעים, התייחסו דוד אזולאי, ראש המועצה המקומית מטולה, וחיים רוקח, ראש המועצה האזורית גולן לאירועים הביטחוניים האחרונים.

בראיון לירין דורון, בתוכנית "מדברים ברדיו", מתח אזולאי ביקורת חריפה על מדיניות הממשלה שמכילה, לטענתו, את האירועים האחרונים והביע חשש שנחזור לימים שלפני הסכם 1701.

דוד אזולאי, ראש המועצה המקומית מטולה: "חיזבאללה מנסה לשנות את ההסכם של 1701 שהוסכם אחרי מלחמת לבנון השנייה. זה מאוד מטריד וזה מטריד אותי כפול בעיקר בגלל שאני רואה מה אנחנו לא עושים ואיך אנחנו מכילים ומכילים את האירועים כי בסוף נחזור לתקופה שבין 2000-2006 שצד אחד מתחמש ואחד מתגונן. אני מאוד מוטרד ממה שקורה אחרי הגבול בטח עכשיו לקראת פסח שאנחנו נמצאים במוכנות שיא אחרי הערכות מצב. אנחנו עובדים מול צה"ל בצורה מלאה ונכונה אם כי אני חייב להגיד שצה"ל דיי מורתע בסיפור הזה. הבעתי את מחאתי בפני גורמי צה"ל על כל מה שקורה פה וזה מטריד בהחלט, אני לא ישן בשקט".

האירוע הפלילי שבו התפוצצו חומרי נפץ בידיו הצעיר במטולה: "אני מציע להמתין עד סיום החקירה אני לא יודע עד כמה זה אירוע פלילי. אני מכיר אתה ילד שנפגע ואם זה משהו פלילי אני מאוד אופתע כי הוא ילד מדהים".

חיים רוקח, ראש המועצה האזורית גולן: "אני מבין את דוד אבל המצב בגולן שונה לגמרי, המוכנות של המועצה כל הזמן בשיא ומוכנים לכל דבר. היינו השבוע בפגישה עם מפקד האגודה בכל הנושאים הביטחוניים, צה"ל חזק ומגן בגזרתו ב-100 אחוז ואני סומך עליו".

להאזנה