בן שטרית: "הפסד בבחירות לא עלה אפילו בצחוק, היינו בטוחים שאנחנו מנצחים"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 04.03.24

המהפך הפוליטי בבית שאן ממשיך לעורר הדים ותגובות. כזכור, בשבוע שעבר מיד לאחר הזכייה הצהיר ראש העיר הנבחר נועם ג'ומעה שהוא מזמין את ראש העיר לשעבר, ז'קי לוי לסייע לטובת קידום העיר, אלא שלוי ככל הנראה לא ייענה להצעה ו"לקול רגע" אמר היום שהוא כבר הוריד את המסך ופניו לאתגר הבא וסירב להתראיין אחרי הכישלון המהדהד בבחירות. מי שכן הסכים לעשות חשבון נפש הוא רפי בן שטרית, שחבר ללוי והודה: "לא האמנו שנפסיד".

בן שטרית: "להפסיד את הבחירות זאת לא הייתה אופציה שעלתה אפילו לא בצחוק, ידענו שאנחנו הולכים לניצחון גם אם לא סוחף אבל לניצחון שיאפשר לנו להוביל את העיר. אני וז'קי שילבנו ידיים מתוך הבנה שהניסיון ושילוב הכוחות יוכל למנף את העיר קדימה. העיר עברה תקופות מאתגרות וזהינו את הצורך באחדות עוד לפני המלחמה. חשבנו ששילוב ידיים וחיבור ממקום אמיתי עשוי לקדם את העיר והאמנו ששנינו יכולים לשים בצד את משקעי העבר, אבל הציבור חשב אחרת".

"הציבור אמר את דברו, הציבור בחר ואני מכבד את ההחלטה ומברך את ראש העיר הנבחר וחברי המועצה. לז'קי לוי יש זכויות בעיר, נכון שהיו לנו מחלוקות קשות אבל מה שהוא עשה לא ניתן לקחת ממנו. הוא בחר להמשיך בדרכו אני מאחל לו בהצלחה. אני שמח שלפחות הפכנו לידידים טובים מאויבים מרים".

קרא עוד

מתי אתם בעצם מבינים שאתם מפסידים?

"ביום הבחירות הקרב נראה צמוד יותר ממה שחשבתי שהוא הולך להיות אבל עדיין חשבנו שנוכל להכריע את המערכה. היריבים שמולנו נאבקו יפה וניהלו מערכת בחירות מכובדת ומכבדת. אין פה הרבה מה להסביר הציבור בחר והוא הריבון".

על עתידו הפוליטי אמר בן שטרית כי בניגוד ללוי בכוונתו להישאר חבר מועצה: "אני אשאר במועצה ואמשיך לסייע לראש העיר הנבחר מתוך המועצה. אני מקווה שחלק מההבטחות של נועם יתממשו. את ונעם אני הבאתי לסניף הליכוד שהוא היה בגיל 24 ובמידה והוא לא ירצה את עזרתי אני אשרת את הציבור מהאופוזיציה".