"אם מישהו לא יצביע לי בגלל אבא שלי אז הבעיה היא אצלו"

חיים הכט | מדברים ברדיו | 28.01.24

אחרי כמה חודשים בניהול בית ספר מיוחד למפונים שהוקם בעמק הירדן, נאלצת כעת נגה גיל בשיא לסיים את תפקידה ולחזור לזירה הפוליטית המקומית בניסיון לנצח את הבחירות ולנהל את המועצה בעמק המעיינות. תושבים ב-24 יישובי המועצה יצאו ב-27.02.24 להכריע בין בשיא לאיתמר מטיאש.

בשיא: "עסקתי עד עכשיו למשימה לאומית של ניהול בית ספר למפונים בעמק הירדן ועזבתי אותו לצערי לטובת משימה לא פחות חשובה של המאבק על ניהול המועצה. כל תושבי המדינה איפה, שיש בחירות, צריכים להבין את החשיבות של הבחירות המקומיות. כולנו חושבים על מלחמה אבל בסוף האזרח חי מהרשות המקומית שלו. נכון שיש חוסר וודאות כרגע אבל גם לפני ה-7.10 היו 5 מערכות בחירות בזו אחר זו והמשבר עדיין לא הסתיים, אבל אני מתכוונת להתמודד עם זה ונעבוד עם מי שיהיה בשלטון כדי להוציא כמה שיותר לטובת עמק המעיינות".

קרא עוד

בראיון לחיים הכט בתוכנית "מדברים ברדיו" התייחסה בשיא גם למיקום היישובים סמוכי הגדר במועצה: "יישובי הגלבוע הופכים לגבול עימות וזה ברור לגמרי שהביטחון זה חלק נכבד מהסיפור והוא עובר דרך איזה שאלות שואלים. היום צריך לשאול שאלות אחרות כמו מה אנחנו רוצים מהצבא, מה אנחנו רוצים מעצמנו ולמה אנחנו חיים באזור הזה. היום מעניין אנשים תחום הביטחון ובצדק ואני עסוקה בזה אבל יחד עם זאת צריך גם לעסוק בחוסן שלנו כקהילות ולא רק בנשק, אנחנו רואים שבקהילות שלא היה בהן חוסן הן התפוררו".

על הקמפיין שאותו תנהל בתקופה זו אמרה: "ישנם 24 יישובים והאתגר הוא מאוד גדול ולכל מקום יש את ה-DNA שלו והשפה שלו. אין לי השתייכות פוליטית ארצית וזה כמעט לא משנה, נכון שאני שייכת לקיבוצים היותר דתיים וחלק רואים את זה כבעיה וחלק כזכות".

ואת גם הבת של יונתן בשיא, איך מתמודדים עם זה?

"אומרים שיש מי שטוענים שאני שמאלנית ואני שאלתי אם הם יודעים מה ההשתייכות של מטיאש או קרין? אני לא חושבת שעל זה הבחירות ואם מישהו לא יצביע לי בגלל אבא שלי אז הבעיה היא אצלו"