"אני מקבל הצעות לחבור אבל הן לא רלוונטיות. מי שמציע אני מציע לו שיסיר את מועמדותו"

חיים הכט | מדברים ברדיו | 28.01.24

אחרי 107 ימים יצא אביב יצחק מרצועת עזה וחזר לטבריה למלחמה מסוג אחר לגמרי – קיום קמפיין פוליטי לקראת הבחירות לרשויות המקומיות שיתקיימו בחודש הבא. בראיון בתוכנית מדברים ברדיו סיפר יצחק על ההצעות שקיבל מהמועמדים מולו, הקולות שהוא שומע ברחוב והאמונה שב-30 הימים הקרובים יצליח לכבוש את לשכת ראש העיר.

יצחק: "הסיטואציה מאתגרת מאוד, 107 ימים בלחימה ברצועה היו לי יותר פשוטים מהשבוע האחרון של החזרה לשגרה. אחרי כל מה שעשינו שם פתאום לחזור ולהתעסק בדברים היום יומיים ואתה עושה את זה כשאתה יודע שיש לוחמים שלך שעדיין לוחמים בעזה כרגע, אומנם דיללנו כוחות אבל יש שם עדיין לוחמים שלי. בכלל הראש והלב שלנו עם משפחות החטופים, המשפחות השכולות והלומים שבשטח ולצד זה אנחנו צריכים לנהל מערכת בחירות בקמפיין שונה לחלוטין ממה שתכננו".

כזכור, יצחק סמג"ד בגבעתי, שיגר כבר לפני חודשיים מכתב לשר הפנים, משה ארבל, שבו קרא לדחיית הבחירות (אז נקבע המועד לסוף חודש ינואר) ובמכתב שזכה לתהודה גדולה כתב: "העמדת אותי בפני דילמה מוסרית בלתי אפשרית. אני קרוע בין הלוחמים שלי לבין שליחות חיי".

קרא עוד:

יצחק: "השבוע חזרתי לראשונה לטבריה פגשתי אנשים והופתעתי מכמות אהבה שקיבלתי. זאת לא רק אהבה ללוחם, ב-7.10 משהו השתנה לא רק במדינה גם כאן בטבריה, השיח השתנה. מערכת הבחירות בטבריה מוכרת בשיסוי והפילוג היו מנת חלקנו בשנים האחרונות ופתאום יש ביקוש לסחורה שאני מציע. אנשים מחפשים את האמצע, המנהיג השקול, האחראי שיודע להוביל איתו עוד אנשים".

ובכל זאת, המספרים לא מתכנסים לניצחון

"במציאות של היום הקרב בטבריה זה או אני או יוסי נבעה, מה שקרה שהמלחמה הוציאה לגמרי את המודח שנכשל בתפקידו וגרמה לציבור להבין שצריך לבחור בין פוליטיקאי ישן שהיה חלק מהדילים הישנים – לבין הדור החדש שיוביל את העיר קדימה והיום זה ברור יותר מתמיד שאנחנו נוכל לנצח".

היו מועמדים שהציעו לך תפקידים?

"אני מקבל הצעות מהדקה הראשונה שנכנסתי למרוץ אבל הן לא רלוונטיות. מי שמציע הצעות אני מציע לו שיסיר את המודעות שלו כי טבריה צריכה שינוי. יש פה קיצוניים שהולכים עם החרדים ורוצים להפוך את העיר למשהו אחר ומצד שני אנטי חרדים קיצוניים שמוכנים למכור הכל גם בזמן מלחמה ופוגעים בחוסן. משתי נקודות הקיצון האלה לא ייצא טוב והציבור מתפקח ומבין שאנחנו הדור שהולך להנהיג את המדינה".

"אני את הבחירות האלה מתכוון לנצח, זה או אני או יוסי נבעה, או הגוש שתומך בחרדים או האנשים השפויים שיהיו איתי. אני לא מצטרף לאף אחד, ביום שאחרי נעשה קואליציה רחבה ככה נהניתן זה חשוב וניתן".