"בחרתי לא לקבל תרומות, אנחנו יודעים איך זה בא לידי ביטוי בקבלת ההחלטות ביום שאחרי"

ירין דורון ורותם אטיאס | מדברים ברדיו | 05.10.23


ביום שאחרי שחשפה המועמדת בת שבע אבוחצירה לראשות עיריית כרמיאל, שבפנתה לגיא מרציאנו לחבור לרשימה משותפת אישר מרציאנו את הפרטים ואמר: "קיבלתי הצעות מכל המועמדים והציעו לי הכל מהכל. יכול להיות שלי ולבת שבע יש דברים דומים אבל כל אחד הגיע עם הסיבות שלו להתמודד ואני רץ עד הסוף. אנחנו נמצאים בקמפיין אגרסיבי מאוד, זאת מערכת בחירות עם מתמודדים שהשקיעו הרבה מאוד כסף וזה רק מראה למה השיטה עקומה. יש הרבה מאוד אנשים טובים ואיכותיים והם לא יכולים להתמודד. לא אמורים לבחור ראש עיר על פי כמות השלטים ופעילי השטח אלא על פי תוכניות העבודה שלו. השיטה הזאת גורמת לבחירה של ראשי עיר שלא עובדים בשביל התושבים".

דבריו של מרציאנו מגיעים לאחר שבשבועיים האחרונים שינה את קו הקמפיין שאותו הוא מנהל ובו הוא אומר כי "הכסף לא קונה את הקול". בפוסט שפרסם לאחרונה כתב: "כמו בביתי הפרטי, ואף למעלה מכך, אני דואג להתנהל נכון ואחראי בנושא הכספי, כספי ציבור הם קודש עליהם צריך לשמור ואותם צריך לכבד".

בראיון לירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו", אמר: "בסופו של דבר כשמועמדים מקבלים תרומות אנחנו יודעים איך זה בא לידי ביטוי בקבלת ההחלטות, ראיתי את זה קורה במהלך השנים האחרונות. אני לא תמים אבל אני מנסה לשנות את השיטה".

עוד התייחס מרציאנו לסקרים האחרונים שבוצעו בעיר: "בסקרים שלנו אני רואה את השטח והאווירה בשטח. לא עשיתי סקר כי מדובר בהוצאה של עשרות אלפי שקלים שלא נותנים תמונה מלאה באמת. יש הרבה קהילות בעיר שלא מגיעים אליהם בדגימת הסקרים, אני מכיר תושבים שמתוך עשרות הסקרים שנעשו לא הגיעו אליהם ואני יכול להגיד שכל מה שהמועמדים ראו זאת לא התמונה המלאה. יש הרבה אנשים שלא רוצים לצאת ולהצביע בגלל המצב בין אזולאי לקונינסקי".

יהיה סיבוב שני?

"אני חושב שכן, לא הצלחתי לראות רוב של אף מועמד. המטרה שלי לעלות לסיבוב הזה ולשמור על הכוח שלנו במועצה".