בנו של המועמד לראשות עיריית כרמיאל משך את התביעה שהגיש נגד אשת ראש העיר

רותם אטיאס | 17.09.23

שבועיים אחרי הפרסום הראשון ב"קול רגע" התכנסו הצדדים לדיון בבית משפט השלום בקריות בסיומו הודיע עורך דינו של יועד אזולאי שמרשו מושך את התביעה להוצאת צו למניעת הטרדה מאיימת נגד אשת ראש העיר סוזי קונינסקי.

ההחלטה הגיעה לאחר דיון ממושך בבית משפט שנפתח בניסיון של עורך דינה של קונינסקי להבין איך הופצה בקשתו של אזולאי במהירות לכלי התקשורת: "התרשמתי שעוד לפני שיצאתם מהאולם, החלטות ביהמ"ש הופצו לתקשורת. נכון?", אזולאי השיב: "זה לא בא מטעמי. ביקשו ממני תגובה לתקשורת ונתתי את התגובה שלי. הלכתי ישר למשטרה. אח"כ לעו"ד ואחרי זה התקשורת פנתה אלי. לא הלכתי להפיץ בשום מקום".

נזכיר כי על פי התביעה שהגיש אזולאי נטען כי ישב בבית קפה בעיר עם חבריו כשלמקום הגיעה אשת ראש העיר כשהיא מלווה בחברה והחלה לדבר בקול רם על מנת שדבריה ישמעו. בין השאר טען שקונינסקי אמרה: "איכס אני לא מסוגלת לשבת ליד מישהו שלא עשה צבא, איך אפשר לבחור בבוגד לעירייה כשהוא בגד במשפחה שלו", תוך שהיא מציינת שמות של שלוש נשים. עוד טענה באותו מעמד כי החליפה את הנייד שלה לאחר שגורמים מטעמו של אלון פרצו לה לטלפון.

עו"ד רון אביב מטעמה של קונינסקי שאל בדיון את אזולאי על הסיבה להימצאותו דווקא בבית קפה סמוך למטה של משה קונינסקי ואזולאי השיב כי הלך לבית הקפה הספציפי הזה שכן הוא קרוב למקום מגוריו והוא המועדף עליו. עוד סיפר כי לא שמע את קונינסקי מציינת את שמו אך הבין מרוח הדברים את כוונותיה ושמו של אביו הוזכר. בדיון העיד גם חברו של יועד שנכח באירוע ואימת כי קונינסקי דיברה על יועד ואביו וכי שמע את קונינסקי מזכירה את השם יועד שאי אפשר לשבת לידו כי הוא משתמט כך על פי עדותו.

במהלך הדיון חשף אזולאי כי בין השניים הייתה תקרית נוספת לפני כשנה בכנס של הליכוד במהלכו לטענתו פנתה אליו קונינסקי ושאלה מדוע לא עשה צבא והטיחה בו דברים אך לאירוע לא היו עדים.

עוד בתביעה שהגיש טען אזולאי כי לפני עזב את המקום וכשהגיע לרכבו פנו אליו שני אנשים ערבי ויהודי ששאלו אותו מאיפה לנער בגילו יש כסף לרכב שכזה ואף צילמו את הרכב.

לשאלה האם קונינסקי שלחה הוראות לשני האנשים לשוחח איתו ליד רכבו השיב חד משמעית.

בהמשך העידה קונינסקי: "עצוב לי שאבא של המבקש הכניס אותו. עצוב לי גם כשאני מגיעה עם הנכדים שלי וממתינה עם הפנים למספרה לחוות את כל השיימינג הנוראי הזה, מרוחה על עמודים שלמים כאילו הייתי בבימ"ש בהטרדה מאיימת. את המבקש אני מכירה כמעט מהיום שהוא נולד. אני חושבת שהמבקש יושב כל היום במטה והכל כמובן מתועד כדי לחפש חומרים לאבא שלו. השם של המבקש לא הוזכר. הוא ישב צמוד אלי עם גב. אם היה לי מקום לעבור, הייתי עוברת מבלי לפגוע בו כדי שלא יחשוב שאני מתרחקת ממנו".

לשאלת השופט מוטי כהן האם דיברה על השירות הצבאי השיבה קונינסקי – "אולי על השירות הצבאי של הבנות שלי".

במהלך הדיון העידו גם אופיר סולומון חברו של יועד אזולאי שנכח באירוע ואישר כי שמע במפורש את קונינסקי מדברת על המשפחה

וחברתה של קונינסקי לירז דולב שהציגה תמונה קודם לדיון של אזולאי כשהוא יושב באותו בית קפה. במהלך הדיון הטיח עו"ד מיכאל כרמל שייצג את אזולאי: "שני ילדים שומרי חוק..העידו ששמעו את גב' קונינסקי מתבטאת על שירותו הצבאי של המבקש", דולב השיבה: "לא היה לא נברא. סוזי ואני חברות על תקן יומי שהיא מגיעה למטה. אנחנו יושבות מדברות. תמיד מחפשים שיימינג על אשת ראש עיר".

וכאמור בסיום הדיון התקיים דיון בלתי פורמלי שבסיומו הודיע אזולאי כי הוא חוזר מהבקשה והצדדים הסכימו לא לפרסם דבר או ליצור קשר בין אחד למשנהו לרבות בכל מדיה אפשרית.

השופט, מוטי כהן קיבל את ההחלטה וכתב בפסיקתו: "המבקש חזר בו מהבקשה, ויחד עם זאת הביע רצונו להשכין שלווה בין שני הצדדים. מבלי להודות בכל טענה ולוותר על כל טענה של מי מהצדדים, מתחייבים הצדדים באופן הדדי לשמור מרחק האחד מביתו/מקום עבודתו של משנהו. כמו כן מתחייבים הצדדים שלא לפרסם דבר או ליצור קשר בין אחד למשנהו, לרבות בכל מדיה אפשרית. לאור הסכמת הצדדים, הבקשה תמחק ללא צו להוצאות. במידה וההסכמות יופרו שמורה הזכות לצדדים להגיש בקשה מחדש וככל שהבקשה תידחה תישקלנה ההוצאות בהתאם".