דאה לניצחון: יהודה דואה ניצח בגדול את הבחירות בקצרין

ירין דורון | מדברים ברדיו | 29.02.24

עידן חדש החל בקצרין לאחר בתום ספירת הקולות רשם יהודה דואה ניצחון מהדהד כשגרף 53.3 אחוזי הצבעה לעומת 46.7 בלבד להם זכה ראש המועצה המכהן, דימה אפרצ'ב.

דואה: "כשעוד הייתי תלמיד תיכון הרגשתי שהדבר הזה קוסם לי ובהמשך הקמתי את תא הסטודנטים במכללת כנרת. יצרתי קשר עם משה כחלון כדי לתרום גם בעשייה הפוליטית ולקחתי על עצמי פעילויות וראיתי שאני יכול לקדם ולהזיז דברים. מאז נשארתי פעיל חברתי ופוליטי שלקח על עצמו לעשות פעילויות לציבור ועד לאחרונה כשגייסתי כספים לכיתת הכוננות שקמה ביישוב".

"נולדתי והתבגרתי בקצרין, אני מגדל פה את הילדים שלי, אני איש קצרין וזה הכי טבעי עבורי להתמודד פה, לא הגעתי ממניע מסוים. הייתי אופוזיציה לא רשמית אבל קולנית וממלכתית ותמיד ידענו שהדברים שאנחנו מדברים עליהם הם ברי הישג ומנגד כשיכולנו לסייע סייענו ושהיה צריך לפרגן פרגנו".

דואה, שהתמודד בבחירות ללא תמיכה מפלגתית טוען שיצליח לעבוד עם כלל המפלגות: "אני מקורב לחברי כנסת ושרים אבל אני לא מזוהה עם אף מפלגה. אני אדע לעבוד עם כל מפלגה וממשלה שתהיה. קיבלתי טלפונים מכל המפלגות כולל גם מאלה שקשורים לישראל ביתנו (שתמכה באפרצ'ב, ר.א). מה שהיה מת ועכשיו חובת ההוכחה עליי לקדם את כל הדברים כדי שהחלטת הממשלה למען היישוב תסתיים בצורה הטובה ביותר ואולי גם נצליח לשדרג אותה".

כבר קבעת חפיפה עם דימה?

"חוסר הניסיון, במירכאות, לא מטריד אותי כי ראינו אנשים עם ניסיון בתפקידים בכירים יותר שלא הוכיחו את עצמם וניסיון לפעמים זה קיבעון. אחרי הניצחון ירדתי למטה בחירות של דימי לחצתי לו יד ואמרתי לו תודה על 10 שנים והבוקר שלחתי לו הודעה שניפגש לחפיפה זה עדיין לא קרה אבל זה יקרה".

על החשש לשינויים דרמטיים במצבת כוח האדם במועצה אמר: "רובם של העובדים יישארו בתפקידם למעט משרות אמון. הפוליטיקה נגמרה בתום הבחירות והיו כל מיני ניסיונות לייצר פה פאניקה לטובת נתוני הצבעה. אני אומר בצורה ברורה אנחנו לא מגיעים עם כיתת יורים ורשימות. יש מנהלים ועובדים מסורים שעושים עבודתם נאמנה והם יישארו בתפקידם ונעבוד יחד. אני בא עם תפיסת עולם ואידיאולוגיה וכן אני מגיע לעשות שינוי אבל נעשה את זה יחד ונרתום אותם לתהליך".

לסיום, הניצחון הפתיע אותך או היה לך מובן מאיליו?

אני לא אוהב להגיד מובן מאיליו כי עבדנו על זה שנצליח. אין ספק שאפשר להגיד שהפער היא יחסית גורם מפתיע לכמה אנשים. אני אמרתי שאלה הפערים שבוע לפני הבחירות בראיון ב"מדברים ברדיו" לחיים הכט, כי ידעתי לאן זה הולך. עכשיו חובת ההוכחה היא עליי, אני רוצה להעביר תקציב ולהכין את היישוב למלחמה אפשרית מהצפון".

קרא עוד:

ראש המועצה, דימה אפרצ'ב נפרד אחרי עשור שכיהן כראש המועצה: "דין הבוחר קדוש בעיניי. אני מברך את ראש המועצה החדש יהודה דואה, מאחל לו ולציבור בקצרין הצלחה מכל הלב. אחרי 10 שנות כהונתי אני משאיר רשות במצב צמיחה עם קופה מלאה, עובדים מעולים ובנק פרויקטים במאות מיליונים לעוד 30 שנים. מבחינת שליחותי הציבורית מילאתי את חובתי ומכאן הרשות בעוד 21 יום תעבור לידיים חדשות של ראש המועצה החדש. אוהב את קצרין והקצרינאים. ‏אני מודה לתומכים הרבים ולשותפים שלי לעשייה ומצטער שאכזבתי. באהבה ובאיחולי הצלחה לקצרין האהובה ולגולן כולו".