דרמה בבית שאן: ז'קי לוי ורפי בן שטרית חברו לריצה משותפת

חיים הכט וירין דורון | מדברים ברדיו | 21.09.23


אחרי שנים של התכתשות פוליטית והטחת האשמות הדדיות שני היריבים הפוליטים המרים ז'קי לוי ורפי בן שטרית מאחדים כוחות לחיבור דרמטי.

בהודעה שפרסמו השניים נמסר: "ערב יום הכיפורים ראש עיריית בית שאן ז׳קי לוי וקודמו בתפקיד רפי בן שטרית סיכמו על חיבור וריצה משותפת בבחירות הקרובות. רפי בן שטרית קרא לתומכיו, בעקבות ההסכם, להצביע בבחירות לז׳קי לראשות העיר ומח״ל למועצת העיר. ״מדובר בבשורה אמיתית לעיר ולתושבים. השארנו מאחור את משקעי העבר. אנחנו מאוחדים לטובת העיר מתוך תחושת שליחות ואחריות גדולה לעתיד העיר ותושביה. מאחורי המהלך המשמעותי, לו היו שותפים גורמים בכירים בעיר, ההבנה הן של לוי והן של בן שטרית כי לטובת עתיד בית שאן, איחוד כזה הוא מחויב המציאות . סקר עומק שבוצע בימים האחרונים חיזק מאוד את ההבנה הזו כי רק איחוד כזה יביא להכרעה ברורה בכל תרחיש"

"ערב יום כיפור הבאנו בשורה אמיתית לתושבי בית שאן. יחד נצעיד את העיר קדימה בשנים הבאות. הפעם הברכה גמר חתימה טובה מקבל משמעות כפולה", אמרו השניים.

מי שתקף את האיחוד המסתמן הוא המועמד איתן טייב: "ידעתי שזה באוויר, לא הופתעתי. זה היה ברור שזה יקרה כי רפי בן שטרית לא תקף אותו כל הקמפיין ולהבדיל מכל מערכות הבחירות שלו הוא היה רגוע מאוד וזה היה ברור. אני חושב שהצמד הזה יפסיד בגדול כי הציבור מתחיל להבין שמשהו קורה פה. זה צמד שלא משחרר שרואה רק את טובת עצמם ונדבק לכיסא. הציבור יצביע ויצביע בגדול".

עוד חשף טייב בראיון לחיים הכט בתוכנית "מדברים ברדיו" שהשרה מירי רגב שביקרה השבוע בבית שאן הפעילה עליו לחץ להסיר את מועמדותו: "אני לא צריך להוכיח לאף אחד שום דבר, שלשום (ג') מירי רגב הייתה אצלי בבית וניסתה להפוך עולמות כדי לגרום לי להסיר את המועמדות שלי. זאת תהיה התבזות של כל שר וראש ממשלה לבוא לכנס בחירות של ז'קי לוי. אני מתמודד עד הסוף ולא מוותר, אף אחד לא יקנה אותי בתפקיד. העיר שלנו גמורה ומרוסקת וצריכה שינוי".

עוד בראיון תקף טייב את נועם ג'ומעה ופסל אפשרות לחיבור פוליטי איתו: "נועם ג'ומעה זה אחד הפייקים הכי גדולים שיש הוא לא צובר כוח. מי שיבוא ויראה את השטח האמיתי יבין אצל מי הכוח – הם מסתובבים עם סקרים ומשקרים את הציבור, בבית שאן משקרים בסקרים".