אמרוסי: "ייתכן ונחליט להגיש ערעור ונדרוש את פתיחת המעטפה שתכריע את הבחירות"

חדר חדשות | 13.03.24

בדרך לערעור? אחרי שבית המשפט פסק שביישוב מגדל יתקיימו בחירות חוזרות שוקל המועמד רוברט קנדי אמרוסי להגיש ערעור ובו לדרוש בכל זאת את פתיחתה של המעטפה שתכריע את הבחירות.

בראיון לירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו" אמר אמרוסי: "המעטפה עלומה במג'דל שמס לא בטוח שתישאר עלומה, לא יודעים עדיין מה יקרה איתה. אנחנו לא יודעים אם נפנה לערעור מה גם שיש עוד 2 מעטפות שלא יודעים איפה הן. איך יכול להיות שבשנת 2024 משרד הפנים אומר שהוא לא יודע מה קורה איתן, אין דבר כזה. שניים מהבוחרים הם ממשפחת אמרוסי ועוד מעטפה של בן של חבר לא יכולות להיעלם. סיגל בן עוז לא אשמה בסיפור הזה, הטעו אותה, היא שליחת ציבור שקיבלה תפקיד וצריך ללמוד את התחום הזה ואת החוקים. היא לא למדה והטעו אותה ואני שמח שמשרד הפנים תיקן את זה. היה שם סיר לחץ הלחיצו מכל כיוון ויכול להיות שהטעו אותה אולי הופעל לחץ".

יש האומרים שלנתנאל אלפסי מקורב לש"ס ורומזים שיש קשר

"ברור שיש קשרים אבל אני לא נכנס לסוגיות האלה. בית המשפט אישר את 3 הקולות ואני חולק על ההחלטה שלא לחפש את ה-3 המעטפות החסרות. יצאתי מאוכזב מהדיון כי ציפיתי שהמעטפה שנמצאה תיפתח".

"על פניו אני ניצחתי כי יש לי יותר קלות מאלפסי אין פה בכלל ויכוח אבל הבעיה היא שבשנת 2024 אסור שתהיינה טעויות כאלו. גם למגדל הגיעו מעטפות לא קשורות והחזרנו אותם ליעדן, אז יכול להיות שיש מי שמתעצלים לחפש. הכל כתוב איפה הצביעו באיזה מספר קלפי ואיזה בסיס בצבא, אנחנו לא בשנות ה-60 והכל מתועד ורשום".

על קמפיין הבחירות: "מעולם לא הפסקתי לעשות קמפיין, תאריך לבחירות ייקבע תוך שבועיים עד שלושה. נמתין שהכל יתבהר אם יהיה ערער שיוגש ונעשה מה שיהיה טוב למועצה".

כזכור, אתמול נקבע שסאגת הבחירות במגדל עדיין לא הגיעה לסיומה כששופט בית משפט המחוזי בנצרת, דני צרפתי, פסק שביישוב יתקיימו בחירות חוזרות במועד שיקבע משרד הפנים.

תחילת האירוע בקרב צמוד ומותח בין ראש המועצה המכהן, נתנאל אלפסי והמתמודד מולו רוברט אמרוסי כשבתום ספירת הקולות נקבע שאלפסי גרף 601 קולות ויריבו אמרוסי סיים עם 598. אלא שבמחנה אמרוסי זעמו לאחר שועדת הבחירות פסלה שלושה קולות לאחר שעליהם נכתב "רוברט אמרוסי" במקום "רוברט "קנדי" אמרוסי".

הסוגיה הגיעה לפתחו של בית המשפט ששמע הבוקר את שני הצדדים והכריע כאמור על בחירות חוזרות.

בפסקתו כתב השופט דני צרפתי: "אני קובע כי ההחלטה לפסילת 3 הפתקים בכתב יד עליהם נכתב "רוברט אמרוסי" הינה החלטה שגויה וכי פתקים אלו מהווים קולות כשרים אשר יש לסופרם לטובת המערער (אמרוסי, ר.א). יתר טענות המערער בערעורו ובעתירתו נדחות. משעה שנמצא כי בצירוף 3 הקולות שהוכשרו לטובת המערער, יש שוויון קולות בין המערער למשיב במועמדותם לראשות המועצה מגדל – אני מורה כי במועצה מגדל יערכו בחירות חוזרות לראשות המועצה, במועד קרוב  אותו יקבע הגורם המוסמך במשרד הפנים".

קרא עוד

בעניינה של המעטפה שהגיעה ליישוב אחר ועשויה להכריע את הבחירות קבע השופט כי היא לא תיפתח, על אף חשיבותה, שכן פתיחתה יפגע בעיקרון החשאיות: "גם אשר למעטפה הכפולה מקלפי ארצית אשר הגיעה ליישוב מג'דל ובה הצבעה של בוחר מהיישוב מגדל ואשר הועברה לחזקתה ומשמורתה של מנהלת הבחירות, הצדק עם המשיבים ואין לאפשר את פתיחתה של מעטפה זו כעתירת המערער. פתיחת המעטפה הנ"ל כמעטפה יחידה לברור כאמור, תפגע פגיעה קשה בעיקרון חשאיות הבחירות שהינו עקרון יסוד בשיטת הבחירות. נקבע כי עקרון החשאיות נועד לשרת הן את האינטרס הפרטי של המצביע, לשמור על סודיות ההצבעה, והן את האינטרס הציבורי – למנוע את קיומן של השפעות פסולות ולהגן על טוהר הבחירות. פתיחת המעטפה היחידה הזו תביא בהכרח לחשיפת זהות המצביע ואופן בחירתו. מעבר לעובדה כי בענייננו לא ניתן לקבל מראש או להניח את הסכמת המצביע האלמוני הנ"ל, הרי שאין בהסכמה כזו גם אילו תיאורטית הייתה מתאפשרת כדי להתיר את פתיחת המעטפה. עקרון החשאיות אינו ניתן להתנאה על דרך ההסכמה, כאשר גילוי אף אם בהסכמת הבוחר, פוגע בעיקרון החשאיות שעובד בבסיס הבחירות ובצורך להבטיח כי ההצבעה הינה חופשית".