דרמה פוליטית: מאיר אלמקייס נפרד מיוסי בן דוד וחבר לשני אילוז

קול רגע
חדר החדשות | 05.09.23

כפי שנחשף לראשונה בתוכנית "מדברים ברדיו" המועמדת לראשות עיריית טבריה שני אילוז הודיעה היום באופן רשמי על הצטרפותו של עו"ד מאיר אלמקייס לרשימתה. מדובר במהלך שנרקם כבר מספר ימים כשב-48 השעות האחרונות הופעלו על עו"ד אלמקייס לחצים כבדים שלא לשנות את הצהרתו בה הביע תמיכה ביוסי בן דוד אך אלמקייס שקיבל את ההחלטה לפני מספר ימים לא נכנע ללחצים.

נזכיר כי המהלך המפתיע מתרחש שבוע בדיוק לאחר ראיון שהעניק אלמקייס לשלומי ברטלר בתוכנית "מדברים ברדיו" שבו הצהיר כי בסקרים פנימיים שהתקיימו רק "יוסי בן דוד יכול לנצח את רון קובי": ""בסקרים הפנימיים שעשינו התברר שרק יוסי יכול לנצח את רון קובי, אף אחד אחר לא, זה עלה בכל הסקרים שעשו. לא אני ולא שני או אביב או נבעה וכל מי שאומר אחרת כנראה חולם חלומות באספמיה. זה סקר לא מוטה זה סקר חיצוני של הליכוד ורוב הסקרים שהציגו מועמדים אחרים היו מוטים וחיבלו בהם ולכן אני מסתכל על סקר אובייקטיבי שהליכוד עשה מבחוץ ולא נגענו בהם".

עוד בראיון התייחס אלמקיים לכישלון לצרף את שני אילוז לרשימה מאוחדת ותקף: "המטרה היא עד שבוע הבא לפני הסקר לנסות וכן לעשות עוד איחוד ועוד איחוד כל זאת להביא את שני אילוז שכל הזמן צעקה שהיא רוצה את הליכוד – אז מה קרה? בגלל שנתנו ליוסי להוביל עכשיו פתאום את לא רוצה?".

אלא שכאמור שבוע חלף ואלמקייס עשה סיבוב פרסה והודיע לבן דוד שהוא חוזר בו משיתוף הפעולה וחובר לאילוז שבירכה על המעבר וניצלה את הסיטואציה לתקוף את בן דוד: "ברוך הבא עו״ד מאיר אלמקייס היקר, עברת ימים לא פשוטים ועשית כעת את ההחלטה הנכונה, אתה קשוב לפניות הציבור שמאס מפוליטיקאים כושלים שהביאו את העיר למצבה הנוכחי! וזו מנהיגות! הבטחנו לציבור הנהגה חדשה, רשימה חדשה של אנשים ראויים וערכיים שבאו לעבוד למען הציבור, וכך יהיה!".

מטעמו של בן דוד נמסרה: "המסר שלי ברור והוא עובר כחוט השני בקמפיין הבחירות שאני מנהל, המסר מדבר על יציבות, מנהיגות שתוביל לאחדות. אני חדור מטרה ובלי זיגזוגים מיותרים אפעל להשיג את היעד ולהנהיג את העיר טבריה בחמש השנים הבאות ב״ה כראש העיר שייבחר על ידי התושבים וישרת אותם בנאמנות. מאחל למאיר הרבה יותר יציבות והצלחה בדרכו".

אלמקייס הסביר בתוכנית "מדברים ברדיו" ליאיר קראוס את ההחלטה: "אני מתמקד כרגע בניצחון שלנו ולא ביוסי בן דוד זה פחות מעניין אותי. הייתי בטוח שאם ש"ס והחרדים יתמכו בו ננצח אבל מאז עברו הרבה מאוד מים עכורים בירדן ובכנרת וכל ההבטחות שהחרדים הבטיחו לו היו על הקרח. מי שמקבל את התמיכה היחסית מהחרדים זה נבעה וגם אילוז לא פסולה אצלם. אמור להתפרסם סקר של הליכוד שבו יבדקו מי מהמועמדים יקבל את תמיכת הליכוד הרשמית ולכן עדיין הכל פתוח מה גם שהרב קוק עדיין לא אמר את דברו. לשני יש תומכים רבים שלא קשורים לחרדים שאין לבן דוד. קיבלתי אלפי שיחות והודעות ואף אחת מהן שלא תומכת במהלך, כולם ציינו שהחיבור לבן דוד לא חיבור טבעי ושעדיין לא מאוחר לפרק את זה. שלשום בערב אמרתי לבן דוד "בו נסיים את זה יפה" ושאני לא רוצה לפגוע בו וכל יום שיעבור המצב יהיה חמור יותר והוא לא רצה ואז התחלתי לשמוע כל מיני הכפשות. שלשום הודעתי לו שזה נגמר מבחינתי ואתמול בבוקר עוד קיבלתי פניות והכפשות אבל כולם ידעו שאני כבר לא עם בן דוד. מה שקרה בצהריים שכל השיחה שהייתה לי עם אילוז הפכה לשיחה ויראלית ואני יודע מאיפה היא דלפה למרות שנשלחתי לשבת עם שני בשליחותו של בן דוד כדי לייצר חיבור גדול. מי הדליף? מישהו שהיה שותף לדרך של יוסי אבל הוא ידע את זה וזה לא נפל עליו כרעם ביום בהיר".

בן דוד: "אלמקייס עשה טעות חמורה ואני חדור מטרה בלי ערבובים להנהיג את העיר את העיר. שמעתי דיבורים על מנהיגות חדשה אבל זה עסקנות ישנה. טוב שזה קרה עכשיו ולא מאוחר יותר. בסופו של יום מאיר לפני 4 חודשים ביקש להיות מספר 2 שלי הוא בנה על זה ואמרו לו שאני לא אכבד ואמנה אותו אבל אני שמח שמה שהבטחתי קיימתי. אני שמעתי על האירוע הזה מתמונה שפורסמה בפייסבוק".