העימותים | עיריית יוקנעם

קול רגע
העימותים | הבחירות לרשויות המקומיות | 18.02.24

שני מועמדים יתמודדו על כס הרשות

לקראת הבחירות | חשוב לדעת (הנתונים על פי משרד הפנים)

מספר בעלי זכות הבחירה יעמוד על 20,165

מספר התושבים ברשות: 26,973

אחוז ההצבעה בשנת 2018: 59.74 אחוזים

ביום הבחירות ייפתחו 32 קלפיות 9 מהן קלפיות נגישות

מספר חברי המועצה: 15 חברים

המאבק הפוליטי | סיכום ביניים

אחרי 35 שנים על כס הראשות יפנה בעוד שבוע ראש העיר, סימון אלפסי את כסאו לטובת המנצח בקרב הראש בראש בין רומן פרס ללאה פדידה. אלפסי שכאמור יפרוש מהחיים הפוליטיים הודיע על תמיכתו בפרס.

לכל הסיפורים החמים: היכנסו לעמוד העירייה באתר רדיו קול רגע: עיריית יוקנעם

לעימות שנערך באולפני הרדיו הגיעו בסופו של דבר שני המועמדים שבמשך שעתיים התעמתו על הנושאים הבוערים ולמרות שלחצו בסיום העימות נראה שהשבוע הקרוב יהיה סוער במיוחד

הנושאיםרומן פרסלאה פדידה
התמיכה מסימון אלפסי"אני גאה בתמיכה של סימון, ברור שראש עיר אחרי 35 שנות כהונה רוצה שמי שימשיך את דרכו יהיה מקצוען. בבחירות הקודמות לפני 5 שנים קיבלתי 30 אחוז מכלל הבוחרים בעיר לכן הייתה כבר תמיכה ציבורית. אני בפקיד הציבורי שלי כבר כמה שנים וסימון יודע מי הכי מתאים להמשיך ולהוביל את העיר"."ראשות העיר זה לא מלוכה וכבודו של סימון במקומו אבל הבחירות לא על מה שהיה אלא על מה שיהיה. אני מביאה איתי תוכניות ואנחנו ביוקנעם בצומת קריטי. הסיפור הוא רמת השניים והנגזרות זה המנהיגות לא להסתתר אחרי משרדי ממשלה אלא להביא את הניסיון והעשייה. אני פונה לציבור והוא לא בוחר לפי המלצות אלא בין שני מנהיגים על דרך שונה".
הבנייה ברמת השניים"כדאי שנבין שלפני שבונים בתים התוכניות מאושרות כמה וכמה שנים אחורה ולאה ישבה בוועדות באותם שנים והייתה חברת מועצת עיר. לאה ידעה על הכל ולא התנגדה לזה ותמיד הצביעה בעד והצדיקה את זה ביוקנעם חייבת להיבנות. מעולם ביוקנעם לא הייתה הגירה שלילית. לפני מספר שבועות סיירנו שם עם הותמ"ל, הולכים להקים שם 3000 יחידות דיור, כבישים חדשים, זאת יוקנעם החדשה. בשכונה 50 אחוזים יהיו לצעירים ומשפרי דיור"."סימון תמיד לימד אותי להסתכל בעיניים לתושבים, ב-5 שנים האחרונות להלביש את יוקנעם בשמלת בטון זה טעות. העיר גדלה ואין תשתיות מתאימות. בשנתיים האחרונות נסגרו 7 גני ילד, יש הגירה שלילית של צעירים. ב-2013 שדנו בתוכנית המתאר לא היה משהו אחר, לא הייתה אלטרנטיבה. היום אחרי מאבק מוצלח קיבלנו שטחים נוספים ויש כדאיות כלכלית להתחדשות עירונית. אני רוצה התחדשות עירונית, אני רוצה לבנות לצעירים שעוזבים את העיר כי אין להם איך לקנות כאן בית. ראש עיר צריך להיות הפה של התושבים ולא להתחבא אחרי משרדי ממשלה"
איפה היתרון שלך על פני היריב?"לאורך השנים יצרתי קשרים במשרדי ממשלה עם מנכ"לים וחברי כנסת והכי חשוב עם הפקידות הבכירה. כשאתה נמצא בקשר עם אנשי מקצוע בכירים את יודע להביא תקציבים במיליוני שקלים"."אני אשת עשייה, אצלי ברזומה אני לא מכירה אי אפשר אני באה עם ניסיון של ניהול בכיר, אני פסיפס של ניסיון, יכולת והקשבה לתושבים. באיחוד המפלגות רציתי להראות שביוקנעם אין שמאל וימין, אנחנו באים לחבר את כולם. הלכתי לכנסת כדי לצבור כלים וידע כדי להנהיג את יוקנעם, אמרתי בנאום ההשבעה שאני אחזור ואנהיג את יוקנעם. סימון לימד אותי היטב שצריך להביא תקציבים מהפוליטיקה הארצית ואני יודעת את רזי השלטון המקומי והארצי ואני מוכנה ובשלה".
כשעבדתם יחד הצלחתם לשתף פעולה? ומה ראית שאסור לו/ה להיות ראש עיר?"עבדנו יחד במתנ"ס כמה שנים שהייתי חבר הנהלה, הכרתי אותה היטב אף פעם לא היינו חברים אבל ידענו לתקשר. התכונה הטובה שלה שהיא מאוד נחושה ומשימתית ולא בוחלת בשום אמצעי כדי להגיע למטרה"."רומן ביסודו אדם טוב, הייתה תקופה שהיינו מחליפים דעות ועמדות. לאורך כל הקמפיין לא ניהלנו משהו אישי. אני חושבת שהייתה לו לויאליות גדולה לראש העיר. ההבדל המהותי בנינו זה שהוא מסתתר אחרי משרדי ממשלה, ראש עיר צריך להוביל ולכופף להביא את המשרדים לרצונות שלנו וזה לא טוב"
על הטענות לקמפיין גזעני של לאה"לאה מנהלת נגדי כבר כמה חודשים קמפיין של שנאה הסתה והשמצות וגזענות. רק אתמול בערב אחד מהפעילים שלה הפיץ הודעה בוצאפ שבין ההכפשות הוא אמר רומן ידאג רק לרוסים והאוקראינים בעיר. לאוכלוסייה הדתית היא מספרת שאני אהרוס את בתי הכנסת. מסתובבות הודעות שכתוב בהם "אתה מבציע לרוסי הזה?" כל זה לוקח אותנו לשפה שלא מתאימה לעיר. מעולם ביוקנעם לא היה שיח כזה ולא ירדנו לשפל כזה."יש לי עשרות פעילים, הקמפיין שלי עוסק בי ובתוכניות שלי ואם הייתי יודעת הייתי כועסת על דברים כאלה שנאמרו. הציבור ביוקנעם מספיק חכם ויודע שזה לא על דמגוגיה כזאת או אחרת".
שאלה למועמד שנגדך"כחברת כנסת החלפת הרבה מאוד יועצים וכך גם במתנ"ס אני צריך להרגיע עובדים, את רוצה את כל זה להביא לעירייה?" תשובה: "בכל תפקיד אני מביאה איתי אמביציה ורצון וח"כ דרשתי מה שאני דורשת מעצמי, הבנתי שזה אולי קצת יותר מידי. יוקנעם צריכה ראש עיר חזקה. קיבלתי את המתנ"ס קטן והיום הוא הלב של הקהילה בלי גירעון ועם עשייה. את זה עושים בחוכמה. בכנסת טעיתי למדתי אני לוקחת אחריות ואני מתעסקת בעשייה"."האם תסכים לחתום ולהצטרף אליי להצהרה לא לבנות ברמת השניים והגיד שאין לך אינטרס זר למקום?" תושבה: "לא לי, לא לבני משפחתי, לא לחבריי וגם במעגלים הרחוקים אין שום נגיעה למקום הזה. פעלנו במשך השנים לצמצם את הפגיעה באזור ודאגנו שכל המשפך שיישאר שם יהיה עטוף בערכי טבע שיש היום".
סוגיית הדיור"אנחנו לא ניתן לוותר על בתים צמודי קרקע, אנחנו לא נתפשר ונמשיך לדאוג לזוגות צעירים"."יוקנעם חייבת למצוא את הדרך להשאיר את הצעירים, לייצר דיור למשתכן, יש לנו אדמה חומה ואפשר להשקיע ביוקנעם הצעירה. כראש העיר הבא של יוקנעם אני אדע לעשות כפר סטודנטים ודיור לצעירים".
אם לא תיבחר/י האם תמשיך לשרת את העיר?"בוודאי שאישאר ואמשיך לשרת העיר""ההבדל בנינו ש-22 אני משרתת את העיר בהתנדבות גם שלא הייתי חברת מועצה. אני אישאר בעיר ואתנדב".
המחלקות סביב שדה התעופה בעמק"אני מתנגד להקמת שדה, נפגשתי עם ראשי המאבק וחד משמעית שאני נגד. אין ספק שבסופו של דבר שדה יקום בצפון ובדרום אבל לא ברמת דוד, השדה מביא איתו צמיחה לאזור"."הזווית של ההמראה והחיתה תגרום לרעש ואני חושבת אסור שיקום שדה. אני צריכה לדעת שיוקנעם לא תסבול מהרעש הגדול, יש חלופות לזה אני מודעת ליתרונות ולחסרונות ואני נגד"
האם אתם באים ל-2 קדנציות בלבד?"2 קדנציות זה מעט, שמדברים על הגבלה אני חושב ש-3 קדנציות זה מתבקש ויבטיח יציבות"."2 קדנציות מספיקות כדי להוביל שינוי ולהשאיר חותם ומנהיגות חדשה"

לצפייה בעימות – לחצו כאן

להאזנה לעימות: