ח"כ גוטליב: "אם החוק היה "נקי" חבר כנסת מש"ס היה צריך להגיש אותו"

יאיר קראוס | מדברים ברדיו | 31.05.23

רגע לפני שהתיקון לחוק שאמור לאפשר לבועז יוסף להתמודד בבחירות על ראשות עיריית טבריה הגיע להצבעה החליט יוזם החוק ח"כ עמית הלוי להסיר את חתימתו. משמעות הדבר שהחוק לא יעלה לדיון בשבוע הקרוב וייתכן שייגנז. סיבוב הפרסה של ח"כ הלוי מגיע אחרי שהשבוע פרסמנו כי ראשי הקואליציה אישרו את תמיכתם בתיקון לחוק לאחר שוועדת השרים לענייני חוקה לא רצתה להחליט בעניין – מהלך שעורר זעם בקרב המתמודדים לראשות העירייה שהתבטאו בחריפות נגד התיקון לחוק המסתמן.

בתוכנית "מדברים ברדיו" שוחח יאיר קראוס עם ח"כ טלי גוטליב מ"הליכוד" שהתנגדה למהלך עוד בתחילת דרכו.

ח"כ גוטליב: "יושב ראש ועדה ממונה הוא לא נבחר הוא ממונה והמשמעות היא שהוא מקבל את כל המנגון ויש לו סמכויות להכריע עבור האזרחים בדברים חשובים שמשפיעים עליהם. בתפקיד ממונה יש צורך בתקופת צינון כי נקודת הפתיחה שלו לעומת נקודת הפתיחה של אדם אחר שלא קיבל את הזכות הזאת להיות ראש עיר ולהנות מהמנגנון. זה פגיעה אדירה בעקרון השוויון ותחושת הנראות של הצדק שמא שיו"ר של ועדה ממונה שמכריע בסוגיות של אזרחים יכריע רק כדי להיבחר, לכן יש צורך בתקופת צינון כדי שלא יהיה חשש לשחיתות נטענת".

למה חבר כנסת מסיעת הליכוד צריך לעשות את העבודה לחברי הכנסת מש"ס שמעוניינים בקידום החוק?

"אני לא נכנסת לזה, אני עומדת מאחורי ההתנגדות הנחרצת שלי לחוק המסוכן, המוזר והשערורייתי הזה. אני תמהה מאוד מה עומד מאחוריו, ברור לי שכוחות חזקים מהלוי נמצאים בבסיס הדבר הזה – טובות הנאה שאני יכולה לחשוב על שלל טובות הנאה אבל אני לא מטילה דופי בעניין הזה ולא עוסקת בניחושים. אני יכולה לחשוב על שלל ראיונות אבל לא אומר אותם".

בכללים המשפטיים ואם ישפטו רק בכלים האלה אני לא רואה מקום להתערבות, וזה חוק לא נכון, עם ריח רע ואני לא אתן יד לדבר הזה אם הכל היה כל כך נקי אני מניחה שחבר כנסת מש"ס היה אמור להגיש את החוק הזה".