יוסף: "כל הביקורת בגלל שאריה דרעי מינה אותי. אם זה היה יאיר לפיד הכל היה נגמר אחרת"

יאיר קראוס | מדברים ברדיו | 12.07.23

לראשונה מאז עבר בכנסת התיקון לחוק שיאפשר לראש הוועדה הממונה בטבריה, בועז יוסף, להתמודד בבחירות לראשות העיר מתייחס יוסף לאירוע ולביקורת הקשה שהופנתה כלפי החוק שזכה לכינוי "חוק בועז יוסף".

"יש 4 ועדות ממונות במדינת ישראל, זה חוק שמיועד ל 28 אנשים, זה לא חוק שלי. הרגשתי גרוע עם כל הביקורת שנשמעה כי אף אחד לא הזכיר את 31 שנות הניסיון שלי בשלטון המקומי וכל הרקורד שלי. הזכירו רק "מקורב לאריה דרעי" ואיך הבת שלי אמרה? מי שישמע איזה מקרוב אולי הוא עושה אצלנו כל שישי. אני לא ברמה של מקורב. אבל אם זה לא הייתי מינוי של אריה דרעי אלא יאיר לפיד כזה או אחר תאמין לי שכל זה היה נגמר אחרת. בגלל שזה אריה דרעי כנראה שזה משהו לא בסדר וישר מתחילים לחפש מה לא בסדר. אולי אני קרוב משפחה אולי קרוב משפחה של הרב עובדיה יוסף. הלוואי והייתי מקורב של אריה דרעי.

הצהרת בעבר שלא תתמודד בבחירות הקרובות, מה קרה?

"הנסיבות השתנו, אז החוק לא איפשר לי ועכשיו שהוא מאפשר לי אז אני שוקל. כשאמרתי את זה היה חוק שהגביל אותי ואני לא אעבור על החוק".

"מי יכול להיות בטוח שהכהונה בכיס, יש בטבריה 50 אלף תושבים ובמקום שמועמדים יחששו שיגידו מי זה בועז אנחנו נתמודד מולו ונאכל אותו בלי מלח. הציבור בטבריה לא טיפש והוא צריך לבחור מי שמתאים לו. הוא כבר ראה מה קרה כשבחרו בצעצוע. צריך לזכור לשר הפנים הייתה אפשרות בחוק להאריך את הוועדה הקרואה והוא לא עשה את זה מפני שזה צעד דרקוני, זה צעד שלא מאפשר לאחרים להתמודד".

"עדיין לא החלטתי עם עצמי אם אני מתמודד או לא, אם אני אתפטר אני אצטרך לפרוש מראשות הועדה הממונה. מה בוער לי? למה אני צריך להחליט עכשיו?"

אתה מחכה לבג"צ כדי להחליט אם אתה מתמודד?

"אני ממתין לראות מה יגידו שם וההחלטה שלהם תיתן לי נקודה נוספת לקבלת ההחלטה, לא תהיה החלטה אם אני מתמודד לפני החלטה של בג"צ".

עוד בראיון התייחס יוסף לעתירה שהגישו תושבים מהקריה החרדית בעיר במטרה למנוע מהקרקס שיופיע במתחם ביג הסמוך – לקיים הופעה ערב כניסת שבת.

כתבנו אביב עומר מוסר שהעותרים טוענים כי העירייה מסרבת לאכוף חוק עזר עירוני האוסר פעילות בשבת, בנימוק לא ענייני – לפיו "מדובר בשטח פרטי". בסיכום העתירה נדרשת העירייה להפעיל את סמכותה נגד הקרקס ולמנוע מופעים שעלולים לטענת העותרים "לגלוש" לשעות שלאחר כניסת השבת. כתבנו מוסיף שטרם התקבלה החלטה בעתירה.

בתוכנית "מדברים ברדיו" שוחח יאיר קראוס עם הרב רפאל כהן ממגישי העתירה ועם יוסף שהגיב לדברים.