ירי בוצע לעבר היישוב גן נר, נזק נגרם לבית

קול רגע
חדר חדשות | 28.05.23

האירוע החריג התרחש מוקדם יותר היום (א') אז פרסם היישוב הודעה לתושבים ולפיה החל משעות הבוקר ולאחר קבלת דיווח מתושבים על שמיעת ירי, יצאו הרבש"צ וכיתת הכוננות לסריקות על מנת לוודא כי מקור הירי אינו בגן נר. לאחר סריקות ווידוא מול כוחות הביטחון, הירי בוצע ככל הנראה מעבר לגבול.

בשעות אחר הצהריים, משפחה שחזרה לביתה גילתה קליעים שניפצו שמשה וחדרו אל תוך הבית. ביישוב ציינו כי גם בשעה זו פרוסים כיתת הכוננות בראשות הרבצ"ש כדי לוודא כי האירוע באמת הסתיים. ביישוב קראו לתושבים לשמור על ערנות.

מדובר צה"ל נמסר בעקבות האירוע כי התקבל דיווח על שמיעת ירי במרחב היישוב גן נר מוקדם יותר היום. לאחר סריקות, זוהו פגיעות בבית ביישוב ואותר קליע, אין נפגעים. כוחות צה"ל סורקים במרחב אחר חשודים.

נזכיר כי מדובר באירוע שלישי אזור של ירי לעבר יישובים יהודים מעבר לגבול לאחר שב-4.4 אירע פיגוע ירי לעבר מעלה גלבוע ושבועיים לאחר מכן לעבר קיבוץ מירב.

יניב בן שימול, רבש"צ הישוב גן נר התייחס לירי על בית בישוב ואמר כי: "לצערנו אנו ממשיכים לחוות הסלמה אשר באה לידי ביטוי בהצתות שונות שהחלו לאחר האירוע לפני מספר שבועות וכעת המשיכו בירי לעבר בית בישוב.  אנו מצפים ממשרד הביטחון שכמו שאנו לא מפקירים את תושבי האזור, כך לא יפקירו אותנו. נמאס לנו להיות "רכיב ביטחוני" ותו לו. אסור שהרשב"צים ימשיכו להיות שק החבטות של ישראל".

הדס שקד מועמדות לראשות המועצה גלבוע התייחסה גם היא לאירוע מסרה: "ירי בלב יישוב קהילתי. מדינת ישראל ומועצה אזורית הגלבוע לא יכולות להרשות לעצמן ירי ברחובות, בין אם מדובר באזרחים ערבים או יהודים. המועצה חייבת לדרוש את חיזוק הביטחון האישי, זה תפקידה. זה תפקידה של המדינה, זו האחריות של מנהיגי הציבור. חובה עלינו לפעול על מנת להגביר את הביטחון ותחושת הביטחון"

בתוכנית מדברים ברדיו שוחח ירין דורון עם יניב בן שימול, רבש"צ היישוב, עובד נור, ראש המועצה והמועמדת לראשות המועצה בבחירות הקרובות הדס שקד