עו"ד בומבך: "לא רואה סיבה שבג"צ יתערב בחוק"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 24.07.23

מתקרבים לרגע ההכרעה: ביום ראשון יתכנס בית המשפט העליון, בהרכב של 9 שופטים לדיון בעתירות שהוגשו על ידי מספר עמותת אזרחיות ומספר מועמדים לראשות עיריית טבריה נגד חוק בועז יוסף שאושר לאחרונה בכנסת.

מי שייצג את בועז יוסף בעתירה הוא עורך הדין אילן בומבך שאמר לירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו": "אנחנו נטען שאין ממש בעתירות וצריך לדחות אותן, מדובר בחוק שהתקבל בכנסת ואין שום סיבה להתערב בו ולהפך הוא מגשים של הזכות לבחור ולהיבחר ובמשך עשרות שנים זה המצב שהיה ועכשיו תיקנו את החוק שחזר למה לפני נובמבר 2018".

עו"ד בובמך התייחס גם לטענה לפיה החוק נולד כדי לסייע למקורבו של אריה דרעי להמשיך לכהן בתפקיד: "הרבה מאוד אנשים היו רוצים לראות אנשים ראויים בתפקיד של ראש עיריית טבריה ואני מניח שגם אריה דרעי היה רוצה לראות ושיתנו לציבור לבחור וייבחר הטוב ביותר. בועז יוסף אדם מנוסה שמילא תפקידים רבים, אדם מאוד מוערך. מה ההבדל בין ראש עיר מכהן לראש ועדה קרואה? דווקא ראש ועדה קרואה שצריך לבצע צעדים לא פופולאריים שהציבור לא אוהב מייצר הרבה כעסים עליו. היו הרבה שניגחו אותו וזה תפקיד לא קל ולכן התושבים צריכים לבחור ולא צריכה להיות תבהלה".

עו"ד בומבך. צלם: ראובן קפוצ׳ינסקי

נזכיר כי היום (א') בג"צ הודיע שהדיון ב-30.07 יתקיים בהרכב מורחב של 9 שופטים. המספר הזה מצביע ככל הנראה על החשיבות הרבה שאותו מייחס בג"צ לנושא – ולא מין הנמנע שגם ההד התקשורתי כמעט חסר התקדים תרם להחלטה לכנס יחד כל כך הרבה שופטים. עו"ד בומבך: "זה היה בעייתי אם בועז יוסף היה מקורב או שהיה בקשרי עבודה עם מישהו מיוזמי החוק אבל אין דבר כזה. אני שמח שיש הרכב שופטים מורחב זה מאתגר ואני לא רואה מצב שהם יתערבו בחקיקה שאין בה שום פסול".

אתה יכול להסביר מה גרם ליוסף לשנות את דעתו לאחר שהצהיר שאין בכוונתו להתמודד?

"אני לא מכיר את האמירות שהיו ואני לא נכנס לצדדים האלה. אני עסוק בהיבטים המשפטיים ואני שואל בהם אם התושבים בטבריה זכאים לבחור את המועמד הטוב ביותר? ותשובה היא כן. האם נכון להגביל את זה ולהגיד שמועמד שאתם רוצים לבחור בו מנוע? התשובה היא לא".

ועדיין, הטענות של העותרים ששינו את חוקים באמצע המשחק

"מה הם היו אומרים אם היה מגיע עכשיו מישהו פופולארי אחר שהיה מודיע על התמודדותו, אז מה יבטלו אותו? אם בועז רוצה להתמודד הוא צריך לפרוש 90 ימים לפני הבחירות ולכן חשוב לקבל החלטה לפני 1.8 כדי שהוא יצא לצינון של שלושה חודשים".