פרסום ראשון: יוסי נבעה הודיע "אתמודד על ראשות עיריית טבריה"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 14.08.23

אחרי לא מעט שמועות וספקולציות הודיע היום (ב') יוסי נבעה על כוונתו להתמודד בבחירות הקרובות על ראשות עיריית טבריה. כזכור, בשבועות האחרונים עסוקים לא מעט גורמים פוליטיים בעיר בשאלה במי יבחר "הליכוד" כנציגו בבחירות הקרובות ביוסי נבעה או ביוסי בן דוד. ב"קול רגע" פרסמנו לראשונה על המאבק הפוליטי בין ש"ס לליכוד בסוגיה כשאריה דרעי דורש למנות את נבעה למועמד הליכוד והחרדים ואילו בליכוד יש מי שנוטה לכיוונו של בן דוד. המאבק הוביל למצב שטרם התקבלה החלטה בנושא ואמול הודיע נבעה שהוא לא ממתין יותר.

בהודעה שפרסם נבעה כתב: "העיר ראויה להיות עיר התיירות המובילה של ישראל וזו מטרתי המרכזית. טבריה זקוקה בעת הזו לאדם מקצועי עם ניסיון, כישורים וידע, לצד יכולת אישית לחבר בין אנשים, על מנת להצעיד את העיר אל המסלול הנכון, בחינוך, בתעסוקה, בפיתוח, בתברואה ובשיפור פני העיר".

נזכיר שנבעה שימש בעברו כמנכ"ל עיריית טבריה במשך 5 שנים, מנהל מרחב צפון של בזק, יועץ אסטרטגי לרשויות מקומיות ומנכ"ל מוסדות רבי מאיר בעל הנס.

"בפעם הראשונה מזה עשרות שנים, מצבה הכלכלית של העיריה התאזן לכדי איתנות, פרויקטים מהותיים עומדים בפתח וחשוב לתת את ההגה של העיר לידיים הנכונות, המקצועיות והמנוסות. תושבות ותושבים יקרים, לא קלה הייתה ההחלטה עבורי והיא תגבה ממני מחיר, אבל האחריות לנגד עיניי, כמו גם טובת העיר. טבריה חשובה לי מאוד וזו הסיבה שאני מוותר על אזור הנוחות שלי, כדי לבוא ולעבוד בשבילכם".

עוד בהודעת הבחירות התייחס נבעה לריבוי המועמדים וקרא לאיחוד: "אני קורא לאיחוד השורות. לטובת טבריה ותושביה – זוהי המטרה היחידה שצריכה לעמוד לנגד עינינו וביחד ננצח ונוביל את טבריה למקום הראוי לה".

בתוכנית "מדברים ברדיו" התייחס נבעה להחלטה: "נכון להיום ב"הליכוד" עדיין לא התקבלה הכרעה, עד כמה שאחנו מבינים ההחלטה תהיה בסוף השבוע הקרוב או תחילת השבוע הבא. המטרה היא לעזור לעיר ו"הליכוד" היא פלטפורמה ראויה. לי לא משנה מה יבחר "הליכוד" ומאז סוגיית "חוק טבריה" והחלטת הבג"צ קיבלתי עשרות הודעות שלא יכלתי לעמוד מהצד ולהתעלם. ההודעות הגיעו מתושבי טבריה, אני לא פוליטיקאי אני איש של עשייה ופחות מדבר עם אנשים מירושלים. אני רק מתחיל את המסע כרגע וכמו שאני קורא את המפה אפשר לעשות פה איחודים. מיד לאחר ההודעה שלי שלחתי הודעה לכל מועמדים ואיחלתי להם הצלחה ויהיו לא מעט שיחות עם המועמדים האחרים כדי ליצור איחודים".

לשאלה האם יסכים להיות מספר 2 באיחוד אמר: "אין ספק שהמטרה היא להיות ראש עיר כדי להצעיד את העיר אבל אני בא לעשות טוב לטבריה. יש לי תמיכה מכלל הציבור ואנשים מבינים שיש פה משהו אחר".

האם יש לך את תמיכת החרדים שילכו איתך כגוש אחד?

"זה עדיין לא סגור יש שם דיונים ביניהם וזה לגיטימי".

מי שהגיב לדברים הוא יוסי בן דוד: "אתמול התברר שאני לא האיש של דרעי ולא הנציג שלו. זה מאפשר לי לוודא שהעיר הזאת תהיה עיר של כלל תושביה טבריה לא תהיה עיר חרדית ואני אפעל בכל כוחי שהעיר הזאת תצא מהצרה שקובי הביא עלינו. יש עדיין דברים שהציבור לא יודע ואנחנו פועלים יחד ונפעל יחד, אני מאוד מקווה שהוועדה של הליכוד יבחרו בי למרות שאני בכל מקרה מתמודד".

כעת, אחרי ההודעה של נבעה מתמודדים על ראשות העיר: רון קובי, שני אילוז, יוסי בן דוד, יניב כהן, יוסי טויטו, דוד וזאנה, אביב יצחק, דודיק שיטרית, אופיר נחמני, ואשר דהן.