על חודם של 168 קולות: מיכאל קבסה הדיח את שמעון סויסה

ירין דורון | מדברים ברדיו | 29.02.24

מהפך דרמטי בחצור הגלילית: על פי תוצאות הבחירות זכה מיכאל קבסה בראשות המועצה עם רוב של 51.1 אחוז מהקולות ושמעון סויסה סיים עם 48.9 קולות – מדובר בסך הכל ב-168 קולות שמפרידים בין השניים.

במהלך החודשים האחרונים הצליח קבסה לחבר אליו את גילי ברמי ושאול כמיסה כשמנגד, סויסה סיכם עם הקהילה החרדית שתתמוך בו אך התמיכה לא הספיקה לו כדי לנצח.

קבסה: "עשינו את הבלתי אפשרי בתנאים שהיו לפני הבחירות, החרדים לא הפסידו פה מעולם ועשינו כאן משהו מדהים. לא היה לנו זמן לעשות קמפיין כי היינו במילואים אבל אני האמנתי שלמרות שהסיכויים שהיו נגדנו נצליח לעשות את זה".

קבסה התייחס לחיבורים שנוצרו במהלך הקמפיין: "החיבורים היו היתרון המשמעותי וזה מה שהביא את הניצחון. עושים את זה בהמון שיחות ומתווכים, צוות שלם שעבד על הדבר הזה. המלחמה גם טרפה את כל הקלפים ואין ספק שאם לא הייתה מלחמה יכול להיות שהדברים היו משתנים, בסיטואציה שנוצרה היה ברור שאיחוד זה צו השעה וזה תרם משמעותית לאחדות בין המועמדים שהבינו את גודל האירוע".

"גילי ברמי פעל המון, ימים כלילות כדי לייצר חיבור גם עם כמיסה ובסופו של דבר הסרת המועמדות שלו והתמיכה בי אפשר להגיד שהוא אדריכל הניצחון. דיברנו אחרי הבחירות על המון דברים ושמחנו שהצלחנו לעשות את זה ולעשות את הבלתי יאומן. קיבלנו את הברכה של הרב פרץ שהזרם הברסלבי בחצור הכריע את הכף וסייע והם באו בלי דרישות".

תהיה לך מועצה לא פשוטה לניהול.

"קיבלנו מנדט לעבוד ואנשים צריכים לתת צ'אנס לאדם חדש. באנו לעבוד למען היישוב ולא לסקטור כזה או אחר, אנחנו נדבר עם שמעון ועם החרדים כי האחדות היא צו השעה. זה לא פריווילגיה או בונוס אנחנו רוצים לעבוד עם כולם יחד כדי להרים את היישוב הזה".

קרא עוד

על מערכת הבחירות מול סויסה אמר: "זאת הייתה מערכת בחירות מכבדת, האתגרים זה להקים קואליציה ולהעביר תקציב כמה שיותר מהר כי אנחנו כבר בעיצומה של השנה הכלכלית. אנחנו בעיצומה של מלחמה שהחלק הצפוני בה עוד לפנינו ואין לנו זמן אלא להתחיל לעבוד".

"אני רוצה להגיד תודה לשמעון ולמשפחה שלו והוא לא יעזוב, אנחנו נשמח להיעזר בתובנות והניסיון שלו ונעבוד בשיתוף פעולה וניקח את חצור לפרק הבא".

ראש המועצה היוצא פרסם פוסט בפייסבוק לאחר ההפסד ובו כתב: "באהבה קיבלתי את תוצאות הבחירות השבוע. הציבור אמר את דברו, צלצלתי לברך את מיכאל קבסה ולאחל לו הצלחה גדולה בתפקידו כראש המועצה. קשה למצוא את המילים לסכם למעלה מ-15 שנות עשייה ובכל זאת אבחר תחילה להגיד תודה לקדוש ברוך הוא שזיכה אותי לשליחות המופלאה שלי איתכם התושבים. כיליד חצור, לאורך כל חיי בערה בי התשוקה לשנות ולממש את הפוטנציאל הגלום בבית שלנו, ובמבט לאחור אני נזכר בנקודת הפתיחה, היכן היינו ולאן הגענו היום. תקופה שהייתה מורכבת ומאתגרת, בעיקר בעיות כלכליות קשות, מחסור בבעלי תפקידים, חוסר אימון מצד משרדי הממשלה ביכולתה של חצור לפעול עצמאית ועל כן מונה חשב מלווה. נכנסתי לעובי הקורה, ונתתי את כל כולי, רתמתי את עובדי המועצה הנפלאים וביחד איתכם התושבים התחלנו לממש את החלומות, תחילה פתרון הבעיות הכספיות והגדלת תקציבים למענכם, החלטת ממשלה מיוחדת לחצור, שהזרימה מאות מיליוני שקלים, קליטת בעלי תפקידים והעמקת השירות לתושב, תוכניות לבנייה, תשתיות והשקעות בחינוך ופנאי. אני גאה על כך שכיום חצור שלנו, פורחת, הפכה ליעד מבוקש בקרב משפחות צעירות, הישגי החינוך הנפלאים מעידים על איכות מערכת החינוך ממעונות יום ועד תיכון, חזות העיר השתפרה לאין ערוך, ניקיון תחזוקה וגינון מרשימים, חצור זוכה לאהדה ואימון מצד כלל משרדי הממשלה, שרואים בנו שותפים לחיזוק ההתיישבות בגליל. בחודשים האחרונים המועצה עוסקת אף בהערכות למלחמה, העובדים הנפלאים שלנו פעלו סביב השעון כדי שהתושבים ירגישו בטוח, חצור מוכנה כיום לכל תרחיש. אני גאה על תוכניות רבות שאושרו ובדרך למימוש, מתחם תחנת הרכבת בכניסה, מתחם רמי לוי, הקמת מסחר ותיירות כמקומות תעסוקה, השלמת הקארדו, היתר לקריית ספורט, תיירות ביער, והפיכת המחצבה לאתר ספורט בילוי ואתגרים. התחדשות עירונית לאוכלוסייה במרקם הוותיק, תאפשר לשנות את איכות חייהם, תכנון שכונת גבעת נבון מצפון ועוד תוכניות דיור רבות שאושרו וייצאו לפועל. צדק חלוקתי והעברת שטחים ונכסי מדינה לידי חצור. אני משאיר מועצה בריאה וחזקה שזכתה לפרסים בחינוך, חזות עיר ובתחום הכספי ומייחל שראש המועצה הבא, יממש אותן למענכם, כי חצור ועתידה מעל לכל. תודה גדולה לעובדי המועצה האהובים, שהייתם חלק בלתי נפרד ממני, בזכותכם הגענו להצלחות הללו. תודה גדולה למשפחתי האהובה, לרעייתי ענת, שלאורך השנים, תמכה וסייעה ברוחב לב, ולילדיי דור שקד וטליה, שבמשך כל השנים הייתם מאחורי הקלעים בצנעה וענווה. תודה לחבריי הרבים שליוו אותי בדרכי הפוליטית, והייתם שותפים מלאים להצלחות. תודה לכם תושבים אהובים, שביחד עברנו מסע מרתק, שהיו בו אתגרים, הצלחות ולעיתים גם משברים, אהבתי לשרת אתכם, נקשרתי אליכם ואזכור לעולם את הדיאלוג החם בנינו. בשבועיים הקרובים אעביר את התפקיד לידיו של מיכאל ואצא לפרק הבא בחיי לדלת הבאה שתפתח בע״ה בפניי, לא משנה היכן אהיה ובאיזה תפקיד אשמש, חצור שלנו תמיד תהיה בראש מעייני. תודה גדולה על המסע המופלא".