שני מיירטים שוגרו בצפון בעקבות התראת שווא. שר הביטחון: "נכה בכל מי שינסה לפגוע בנו"

קול רגע
חדר החדשות | 05.04.23

המתיחות הביטחונית בצפון: שני מיירטים של כיפת ברזל שוגרו לפני שעה קלה באזור היישוב שניר. מדובר צה"ל נמסר כי מדובר בהתראת שווא וכי לא היה אירוע חריג בגזרה. צה"ל בודק את סיבת השיגור המוטעה.

מוקדם יותר היום התייחס איתי הופמן, יו"ר ארגון הרבש"צים מבית ההסתדרות הלאומית ורבש"צ הקיבוץ מעוז חיים להסלמה בצפון ואמר: "בימים אלו, אנו עדים להסלמה וגל טרור ברחבי מדינת ישראל והרבש"צים דרוכים ומוכנים לכל תרחיש. ראינו השבוע באירוע הירי לעבר היישוב מעלה גלבוע כי הפעולות של הרבש"צ ביישוב הצילו נפשות. כחלק מתפקידנו בזרועות הביטחון נמשיך לפעול אל מול אלה שמנסים לפגוע בנו על מנת להגן על מדינת ישראל".

נזכיר שבלילה שבין שני לשלישי ביצעו מחבלים ירי לעבר היישוב מעלה גלבוע שלא גרם לנפגעים אך נזק קל נגרם למספר בתים ביישוב. בעקבות האירועים האחרונים ביקר אתמול בתוכנית "מדברים ברדיו" ראש המועצה המקומית מטולה, דוד אזולאי, את התנהלות הממשלה ואמר כי הוא מודאג ממדיניות ההכלה וחוסר המורתעות של ארגוני הטרור.

ובעקבות ההסלמה הביטחונית במספר מוקדים בארץ, הגיע היום שר הביטחון, יואב גלנט לסוללת כיפת ברזל בדרום הארץ. לאחר סיקרה שיקבל בשטח קיים השר הערכת מצב מיוחדת עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב״כ רונן בר וגורמי צבא בכירים נוספים בסיומה הנחה השר להיערך בכל הגזרות במוכנות גבוהה אל מול כל האפשרויות.

השר גלנט: ״לאחר מספר הערכות מצב שקיימתי ביממה האחרונה, סיימתי ככת ביקור וסקירה ביטחונית בסוללת כיפת ברזל שיירטה הלילה את הטילים שנורו מעזה. חיילי צה״ל ערוכים על משמרתם על מנת להגן על אזרחי ישראל בליל הסדר ולאורך כל חג הפסח, כאן ובכל מקום ברחבי הארץ, באוויר, בים ויבשה. אני רוצה לומר מכאן בצורה הברורה ביותר: נכה בכל מי שינסה לפגוע בנו ונגבה ממנו מחיר כבד שיגרום לו להצטער על כל פעולה נגד אזרחי ישראל וחיילי צה״ל. אני מקווה שלכולנו יהיה חג שמח ושקט״.

צפו בדברי השר