אופק שאול: "תקשיבו ללב שלכם ולא למי שיגיד לכם להיות בשקט ושתיתנו לו לעבוד – אלה שקרים שאנחנו חווינו על בשרנו"

ירין דורון | מלחמת "חרבות ברזל" | 08.11.23

ברקע הדיווחים על דרישת ארה"ב להפוגות באש כדי לקדם עסקת שבוים והתנגדותה של הממשלה בישראל – ממשיכות משפחות החטופים לבשורה על פריצת דרך שתוביל להחזרת יקיריהם.

לאור ההתפתחויות קרא אופק, אחיו של החייל החטוף, אורון שאול, למשפחות שלא לקבל הפסקת אש עד להחזרת כל השבויים לישראל. בתוכנית "מדברים ברדיו" שלח אופק שאול מסר למשפחות וקרא להם: "לפעול על פי תחושתם ולא על פי הנחיות הדרג המדיני".

אופק שאול: "יותר מ-9 שנים הכניסו פועלים לארץ, נתנו הקלות וכספים לעזה והיום אנחנו שומעים שביידן רוצה הפוגה באש וזה לא בא בחשבון מצדנו, זה לא מקובל עלינו. אנחנו לא מסכימים לדבר כזה ואין סיכוי שדבר כזה יכול לקרות בלי שהחטופים שלנו חוזרים. במשך 9 השנים האלה ההזדמנויות הגדולות להחזיר את אח שלי הייתה במבצעים אבל "צוק איתן" הסתיים ואורון לא חזר אחרי כמה שנים גם "שומר חומות" הסתיים והוא לא חזר. ההגשה אחרי כל מבצע הייתה אכזבה וכעס, אלה רגעים שהכל צף לך כי אתה מבין שאלה רגעים קריטיים. בשנים האלה אתה נפגש עם אנשים שמבטיחים לך דברים ואומרים שלא יהיה שום מחווה לחמאס ולא יסתיים המצבע בלי להחזיר אותם הביתה בדיוק כמו שהם אומרים עכשיו – אבל אני מקווה שהפעם זה לא רק דיבורים כמו שדיברו איתנו כל השנים האלה. אנחנו יודעים על בשרנו שכל עוד השחרור שלהם לא קורה בזמן הקרוב לאירוע החטיפה הקושי להחזיר אותם רק גדל".

אופק: "צריך להיות אמיתיים אני לא רואה מצב שצה"ל מצליח לחלץ את כל החטופים שלנו מה גם שיש סיכון בזה לחיילים וגם לחטופים עצמם. אנחנו צריכים להיות ריאליים – הייתה פה פשלה ועכשיו צריך לדאוג שכל החטופים יחזרו כמה שיותר מהר".

אורון שאול

קרא עוד

אז אתה בעד מו"מ והסכם להחזרתם?

"כן, וכל מי שיגיד אחרת אני לא יודע מה הוא מנסה להשיג אבל אנשים שמתעסקים בנושא יודעים שזאת הדרך ואם לא יתעסקו בזה כמה שיותר מהר אנחנו נהיה בבעיה, כל המשפחות. אסור שהמשפחות יחוו מה שאנחנו חווינו כל השנים האלה".

מישהו מדבר איתכם לאורך השנים, מישהו יצר קשר ואמר שאורון והדר הם חלק מהעסקה?

"ממש לא, אף אחד לא דיבר איתנו, אנחנו כל כך הרבה שנים בסיטואציה הזאת שאנחנו כבר לא מחכים שיתקשרו אלינו. כשמתחיל אירוע רגיש ושיכול להוביל לחילוץ אנחנו אלה שמתקשרים וצועקים כי בסוף 9 שנים לא הקשיבו לנו למה שיקשיבו לנו עכשיו?".

מאז האירוע החליטו אופק ואבירם אחיו של אורון להיות חלק בפעיל במטה משפחות החטופים, כשגם נציגים של משפחת גולדין פועלים בשיתוף איתם. "משפחות מסתכלות עלינו ורואות פחד – הם פוחדים להגיע לסיטואציה שאנחנו נמצאים בה. אנחנו שם כי אנחנו רוצים להחזיר את אורון והדר אברה והישאם אבל גם שהמשפחות ילמדו מאיתנו שלא יעשו את הטעויות שלנו, שיתסכלו עלינו ויראו את במצב שאנחנו נמצאים בו ולא יגיעו למצב הזה ושיפעלו אחרת. הם צריכים להחזיר את כל האהובים שלהם כמה שיותר מהר ולא בדרכים שאנחנו פעלנו בהם".

מה המסר שאתם יכולים לתת למשפחות?

"להקשיב ללב שלהם ולא להקשיב לאנשים שיגידו להם להיות בשקט ושיתנו להם לעבוד כי אלה שקרים שאנחנו חווינו על בשרנו. כשאדם בעל השפעה אומר לך תהיו בשקט ותנו לנו לעבוד אז אתה שותק כי אתה לא רוצה להרוס משהו שיפגע באח שלך – אבל זה לא המצב. המשפחות צריכות לעשות כל מה שהן יכולות ולהקים קול צעקה גדולה כי רק ככה אפשר להחזיר את כולם הביתה".