לוחם מג"ב אפיק טויבי הורשע פה אחד בעבירה של המתה בקלות דעת של חברו ליחידה נעים מאדי

ירין דורון | מדברים ברדיו | 26.11.23

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום את שוטר מג"ב לשעבר אפיק טויבי מנוף הגליל בהמתה בקלות דעת של השוטר נעים מאדי ז"ל, ובשיבוש מהלכי משפט.

כזכור, לפני כשנה הודה והורשע טויבי, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות רבות של איומים, תקיפה ופזיזות ורשלנות.

מפרטי המקרה עולה כי בפברואר 2021 שיחק אפיק טויבי, כפי שנהג לעשות בהזדמנויות רבות, עם נשקו האישי בחדר המגורים בבסיס מג"ב בעכו. בעודו עומד סמוך מאוד לנעים ז"ל, חברו ליחידה ושותפו לחדר, הפנה את האקדח שבו מחסנית מלאה, היישר לעבר ראשו, אמר: "תראה" ולחץ על ההדק. כתוצאה מכך נורה קליע שפגע ישירות בפניו של נעים ז"ל, והביא למותו. לאחר מכן ניסה טויבי לשבש את זירת האירוע, כשהניח את האקדח על חזהו של נעים ז״ל, באופן שנחזה כמקרה של התאבדות. טויבי החל להפיץ את דבר השקר כי נעים ז״ל התאבד והרחיק עצמו כליל מהזירה והאירוע, בין היתר, ע"י חיטוי ידיו באמצעות אלכוג'ל.

להאזנה

לאחר חקירת התיק ע"י צוות חוף במחלקה לחקירות שוטרים, יוחסו לטויבי עבירות נוספות ולפיהן במועדים שונים ובהזדמנויות רבות נהג לכוון ולאיים עם האקדח המשטרתי שברשותו, ללא סיבה, לעבר אחרים, לעיתים תוך שבאקדח ישנה מחסנית מלאה בכדורים. במספר רב של הזדמנויות, אף תקף שוטרים עמיתים לפלוגה שלו. כאמור, טויבי הודה והורשע בעבירות הנלוות שיוחסו לו וכפר בעבירת הרצח באדישות.

המחלקה לחקירות שוטרים, באמצעות עו"ד רונן יצחק, טענה כי מעשהו של טויבי, בהינתן כלל הנסיבות, לרבות אירועי העבר, מלמדים כולם על אדישותו למותו של נעים ז"ל. ביהמ"ש קבע היום כי המתתו של נעים ז"ל נעשתה בקלות דעת.

זוהדי מאדי, אביו של נעים התייחס להחלטה בתוכנית "מדברים ברדיו" ותקף את ההחלטה: "קיבלנו את ההחלטה בהפתעה מוגמרת, בעיניי בית המשפט המחוזי קיבל החלטה שגויה ומוטעית בכך שהוא התעלם מכל השתלשלות התיק מלידתו ועד המהפך שהיה בכתב האישום. מאדי אהב את החיים ואני יודע לאיזה ערכים חינכתי את הבן שלי ובאותו ערב שזה קרה ביקשתי שייבדקו לעומק את העניין כי מאדי לא התאבד. זה חלמאי לגמרי, החלטה הזויה ומבחינתי זה לא סוף פסוק. אני לא ארפה ואני מאמין בכל רמ"ח אבריי שזה תיק רצח לכל דבר ובטח לא המתה בקלות"