פרידמן: "נור מנותק מהשטח, קורא לשקד לפרוש"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 04.02.24

הטלטלה הפוליטית בגלבוע: ביישובי הגלבוע עדיין מנסים להבין מה הסיבה שבגינה הודיע בשבוע שעבר ראש המועצה המכהן, עובד נור, על פרישתו מהמרוץ, כך נחשף לראשונה בחדשות "קול רגע".

כזכור, בהודעת הפרישה של נור ביקר ראש המועצה את החלטת הממשלה לקיים בחירות בזמן מלחמה: "ממשלת ישראל החליטה לקיים בחירות ב-27.02.24. אנו נמצאים בעיצומה של מלחמה וכמו רבים אינני חושב שזו עת לבחירות…. בנסיבות אלה החלטתי שלא להתמודד בבחירות. מבחינתי אין זה זמן לקמפיינים, פלגנות ומחנאות. אני רואה חשיבות עליונה בעת הזו בהשקעת כוחי ומרצי למען ביטחון וחוסן תושבי ויישובי הגלבוע ואמשיך בפועלי להכין את הגלבוע לכל תרחיש".

כך או כך, במחנה דני עטר קיבלו בסיפוק רב את הודעתו של ראש המועצה, עובד נור, על הסרת מועמדותו לקראת הבחירות הצפויות בסוף החודש.

שניר פרידמן, מי שהיה מועמד לראשות המועצה והסיר את מועמדותו לטובת חבירה לעטר התייחס לאירוע: "לא סתם עובד פרש מהמרוץ, הוא הבין שהשליטה של דני כמעט אבסולוטית בשטח. אני זיהיתי את המומנטום כבר לפני כמה חודשים והחלטתי לחבור לדני כי מהסקרים הראשונים היה ברור לאן זה הולך. הפרישה של עובד לא הפתיעה אותי, שלושה חודשים לפני שהתפטרתי מתפקידי ישבתי לפגישה עם עובד ואמרתי לו מה קורה בשטח. ניתחנו את הנתונים והסברתי לו מה הסיטואציה ולאן זה הולך"

פרידמן. "נור מנותק מהשטח"

קרא עוד:

ובכל זאת הוא רץ, למה לדעתך?

"אולי הוא חשב שקמפיין בחירות יכול לעזור לו ולשנות את דעת הקהל, אבל מה שלא משנים ב-8 שנים של פעילות לא משנים בקמפיין. זה היה מאוחר מידי. כשאתה מוקף באנשים שתומכים בך כנראה שזה מבלבל. עיד סלים? הוא טרגדיה פוליטית שאני לא רוצה להתייחס אליו. מבחינה סטטיסטית התמונה ברורה ועובד מנותק מהשטח. הוא הבין את זה מאחור מידי וכנראה נחשף לסקרים".

"ברוח התקופה והאפשרות למלחמה בצפון אני קורא להדס שקד למנוע את הבחירות בגלבוע, לחבור לעטר ולהסיר מועמדות כי חוץ מהחגיגה הדמוקרטית אין שום סיבה לקיים את מערכת הבחירות הזאת ואני מקווה שכך היא תעשה"

שקד. "מחנה עטר בלחץ"

ממחנה הדס שקד נמסר בתגובה: "ברור לנו שהמטה של דני בלחץ בעקבות ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות ובצדק, כי המאבק היום הוא צמוד וכולם מבינים שאני עומדת לעשות היסטוריה בגלבוע. בימים האחרונים אני מקבלת פניות רבות מאוד של תושבי ותושבות הגלבוע, יהודים וערבים, שמביעים בי תמיכה גורפת. הציבור בגלבוע יודע בדיוק מיהם שני המועמדים ומבין את הצורך בשינוי. כולם זוכרים מה היה כאן בעבר, בוודאי לא מעוניינים לחזור עשרות שנים אחורה. אני קוראת לכולם להצטרף לשינוי".