בצר: "לקח לי זמן לשכנע את שי להתפשר, כדי שאם שיחור תיבחר והיא בלי ניסיון – יהיה לה את הניסיון שלו"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 06.02.24

סערה בעמק לאחר החשיפה ברדיו "קול רגע" על הפגישה שהתקיימה בין המועמדים שלומית שיחור ושי יזרעאלי ביוזמתו של ראש המועצה, אייל בצר. ביום שאחרי הפרסום מאשר ראש המועצה בצר את הפרטים ואף מציין כי קיים מספר שיחות עם יזרעאלי במהלכן פעל כדי שזה יסכים למהלך של איחוד עם שיחור בתמורה לקבלת תפקיד סגן.

בצר: "חשבתי שבמציאות של אי הבהירות והכאוס במדינה כל זעזוע נוסף שיהיה במועצה הוא לא נכון ושנכון יהיה לייצב את המערכת. שאת המועצה יובילו אנשים מנוסים, והיות ויש פה שני אנשים מובילים (שי ושלומית, ר.א) חשבתי שיהיה נכון שהם יחברו יחד. לא אמרתי מי יהיה הראשון ומי יהיה השני אלא שקודם כל ידברו ביניהם".

כזכור, אתמול חשפנו שהפגישה התקיימה בביתו של היועץ, מנשה מלכין, בה נכח בצר, יזרעאלי ואנשיה של שיחור. במהלך הפגישה עלתה אפשרות שיזרעאלי יהיה סגנה של שיחור אך היא סירבה לאחר שלדבריה התפקיד הובטח לעופרי רביב. במטה יזרעאלי מסרו אתמול שבמהלך הפגישה הוצע גם שיחור לפרוש ולקבל תפקיד סגנית ליזרעאלי.

בצר התייחס לאירוע ושפך אור על השתלשלות האירועים: "לקח לי זמן לשכנע את שי להתפשר וחשבתי שזה נכון במיוחד שאם שיחור תהיה ראש מועצה והיא בלי ניסיון אז יהיה לה את הניסיון של שי. לפני הפגישה ביניהם קיבלתי מסרים ברורים מסגניתי (דליה, ר.א) שיש היתכנות לקיום מהלך כזה. באמצע הפגישה שלומית ביקשה שאני אצטרף וכשהגעתי הסתבר שלא דובים ולא יער. אין לה שום אפשרות ורצון לתת לשי את הסגנות כי היא הבטיחה אותו לאחרים".

אז למה מלכתחילה לדעתך היא הסכימה לפגישה?

"יכול להיות שהיא רצתה להציע לו דברים אחרים אבל לא את הסגנות. אם הייתי יודע לא הייתי מבזבז את הזמן שלי על הפגישה הזאת, התאכזבתי מאוד. הפגישה התקיימה היות והבנתי שיש היתכנות לסגנות ושיש על מה לדבר כדי להשאיר את שי גם בוועדה שיקבל על כך שכר אבל אחרי שזה נדחה הבנתי שלא הייתה גדלות רוח ועכשיו לצערי יהיה מאבק מיותר. היה עוד מקרה ששלושת המועמדים הוציאו מכתב נגד מיפוי היישובים שהוכיח לי שיש פה בעיתיות של חוסר בשלות שלהם".

יכול להיות אבל שבמעשה הזה פגעת ביזרעאלי, הצגת אותו כמי שמוכן להסיר מועמדות ולהיות סגן?

"זה לא היה בקלות, זה היה אחרי 4 פגישות שאמרתי לו בוא תוותר תהיה ממלכתי והוא כבר הסכים לזה ואני מעריך את זה, זה מראה על אצילות. עכשיו אחרי שהעניין נפל הוא לא יוותר וילך עד הסוף יש לו סיכויים טובים".  

קרא עוד

המועמד, אלדר סיון: "אני קורא לכל המועמדים לחבור אליי, אני מציג דרך והיא מקבלת אחיזה משמעותית. לצערי יש 2 מועמדים שמתמודדים רק לרשות המועצה (דודאי ושיחור) ואני ושי מתמודדים למליאה כדי לתרום למועצה וגם אם לא ניבחר אנחנו רוצים להיות שם לסייע. צריך לבחון את הדברים במעשים לא רק באימירות ואני אומר שאני אהיה כאן כדי לעשות את זה וכדי לממש חיבורים צריך להתמודד למליאה".

המועמד שמוליק דודאי: "אני מסכים עם אייל בצר כשהוא אומר שחייבים בעת הזאת ראש מועצה שמביא ניסיון שמבין בקהילות ויישובים וצריך לבחון ולראות מי מתוך ארבעת המועמדים מביא את הניסיון העשיר והמגוון ביותר. אני גם מסכים איתו כשהוא אומר שניקח את שני המועמדים המובילים ונעשה חיבור ביניהם ואחד מהם זה אני ולבדוק חיבורים. אגב, לא רק בין שני מועמדים אפשר היה לבדוק חיבורים יותר רחבים. הנושא של חיבורים ולבחון אותם זה נכון וראוי הם נעשו ויעשו והיות ואני בטוח במה שאני מביא אני חושב שנכון ללכת כיוונים האלה והלוואי שזה יסתדר. אייל איש רב זכויות אבל אני חושב שעת הזאת זה מקומה של דמוקרטיה והתושבים צריכים לבחור מי ינהיג אותם לא ראש המועצה שמכהן ומסיים את תפקידו. אליי הגיעו הצעות מכולם ושוחחתי עם כולם אבל לצערי עד כה הדברים לא הבשילו אני מקווה שבעתיד יבשילו דברים לחיבורים".