החיילים מנעו סיבוב שני: אבי אלקבץ ניצח את הבחירות בעפולה

ירין דורון | מדברים ברדיו | 29.02.24

24 שעות אחרי סיום ספירת הקולות הוכרז אבי אלקבץ כראש העיר בעפולה. הקרב הצמוד והמפתיע שהתפתח בעיר כמעט וגרר את מערכת הבחירות לסיבוב שני אבל בתום ספירת קולות החיילים התבררה התמונה ואלקבץ זכה בכל הקופה: "זה ניצחון מאוד מתוק, ניצחון של 4000 קולות מעבר למתמודדים שמאחורי ו-200 קולות מעל אחוז החסימה".

יש שיגידו שיותר הצביעו נגדך

"לא זה לא נכון, כשיש ארבעה מועמדים אלה כללי המשחק לעבור את ה-40 אחוז וזאת הייתה התמודדות שלנו מול עצמנו נגד 40 אחוז. מצד שני הבסנו את ראש העיר לשעבר ומועמד מפתיע שעשה קמפיין בעיניי מאוד נכון, רמי יוסף".

רמי עלה פה אתמול ודיבר על אי סדרים בקלפי, מה קרה שם?

"רמי הוא הראשון שהתקשר לברך אותי, הוא פרגן בעבר ופרגן גם עכשיו וכל המשפחה שלו איתי והוא תומך ואני מאמין שהוא אומר אז זה מכל הלב. לפעמים דברים נאמרים כשעוד חושבים שאפשר לשנות דברים. הייתי בקלפי הזאת, באלומות, לפי דעתי מי שנפסל זה מועמד אחר שהבין שבקלפי הזאת יש הרבה קולות עבורי ועבור המפלגות החרדיות והוא ניסה לפגוע בקלפי הזאת. גם אם יגישו ערעור הם לא ינצחו ובסופו של דבר התושבים אמרו את דברם".

קרא עוד:

הלך לך קשה ממה שחשבת

"חשבנו שהתוצאה תהיה גבוהה יותר אבל בוא נודה על האמת כשאני ניהלתי עיר בזמן מלחמה אנשים עשו קמפיינים פוליטיים שלא נגררתי אליהם וזה פגע בנו. אבל עכשיו אנחנו נאחד את כל הקרעים ונאחד את כולם ונדאג להחזיר את אהבת החינם לעיר".

לאור התוצאות האם יש משהו שאתה חושב שאתה צריך לתקן בקדנציה הקרובה?

"האסטרטגיה של רמי הייתה טובה, הוא אמר נמאס מהאש בראש בין אלקבץ למירון והוא טעה בזה שהוא לא הבין שראש עיר צריך המון ניסיון, אי אפשר לנהל עיר בלי לדעת איך מנהלים עיר ואת זה לרמי אין ואולי יהיה לו בעתיד כשהוא יהיה עסוק בעשייה הפוליטית בעיר וילמד. אבל הקרב הבאמת מגעיל ומיותר מול מירון נגמר למירון יש את הזכויות שלו ומה שהוא תרם בעבר ויש לו מקום בספרי ההיסטוריה של העיר ושם הוא יישאר ואנחנו מכאן מסתכלים קדימה לאחד את העיר".

אתה כבר 15 שנה בתפקיד, לא ברציפות, אתה מסמן לעצמך דד ליין לסיום התפקיד?

"רק התחלנו חמש שנים נוספות, בוא נראה".