יוסף: "אם קלפי שהיו בה אי סדרים נפסלת אלקבץ הולכים לסיבוב שני ושם הקרב יוכרע לטובתנו בפערים גדולים"

חיים הכט | מדברים ברדיו | 28.02.24

במהלך החודשים האחרונים מערכת הבחירות בעפולה סיפקה בעיקר סיפורים שעסקו בתלונות על "בוטים" והשמצות בפרופילים פיקטיביים ברשתות החבריות (ממחנה מירון) ובהפצת מודעות אבל שנשאה את שמו של המועמד שלמה מליחי. מטה אחד עבד בשקט וחולל דרמה שעדיין סופה לא ברור. פרופ' רמי יוסף, שהיה כמעט מועמד אלמוני הצליח לגרור את עפולה להמתנה לקולות החיילים שרק אחריהם נדע האם אלקבץ הוא ראש העיר בשנית או שהולכים לסיבוב שני.

על פי התוצאות הבחירות, שכאמור אינן סופיות, ראש העיר המכהן אלקבץ זכה ל-40.5 אחוזי הצבעה בלבד, יוסף הגיע לנתון מרשים וניצח את ראש העיר לשעבר, מירון כשסיים עם 27.7 אחוזים מהקולות, מירון סיים שלישי עם 25.9 אחוזים והרחק מאחור עם 6 אחוזים בלבד סיים מליחי.

ובבוקר שאחרי הבחירות במטה יוסף כבר פונו לועדת הבחירות בתלונה על קלפי שבה צבר אלקבץ קולות רבים וטענו לבעיה במספרים שהועברו למטות מועדת הבחירות המקומית שם נספרו הקולות.

יוסף: "זה לא ניצחון ברמה האישית אלא של כל תושבי עפולה שרצו להוביל את העיר למקום אחר, אני מברך על זה אם כי אני חייב לומר שלא הופתעתי מהתוצאות. ראיתי את המגמה והיא רק הלכה והתעצמה. הפער של אבי עלינו היה בזכות החרדים שהם חיילים שאומרים קדימה להסתער והם מסתערים אבל הקרב עדיין לא הוכרע. יש בערך 1200 קולות של חיילים שצריכים להיספר. היו גם כמה אי סדרים בכמה קלפיות, באחת מהן שבה אבי קיבל רוב קולות שאם פוסלים את הקלפי הזאת הוא יורד מ-40 אחוז והדברים נבחנים בשלב הזה. אני לא אופתע אם נגיע לסיבוב שני ומדובר ביעד שהוא בר השגה, אני רואה הסתברות לא קטנה שנגיע לסיבוב שלם".

קרא עוד

כאיש של מספרים, חבירה משולשת הייתה משנה לגמרי את תמונת הבחירות, למה זה לא קרה?

"ראיתי את זה לפני, הדברים היו ברורים אבל אני מכבד כל מועמד ואת הדרך שלו. היו שיחות עם כל המועמדים כולל עם אלקבץ וכל מועמד בחר בדרך שלו".

בסיבוב מול אלקבץ אתה זוכה לתמיכה של מירון ומליחי?

"אני מאמין שכן אבל אני לא יודע, אבל אם נהיה בסיבוב שני הקרב יוכרע לטובתנו בפערים גדולים. שם אבי יפסיד את הבחירות. אנחנו את ההשתדלות שלנו עשינו, מכאן זה בידיים של אלוהים ומה שיהיה אני מקבל בהכנעה ואם אלקבץ ייבחר אני הראשון שאתקשר ואברך אותו".

אבי אלקבץ במטה הבחירות לאחר ספירת הקולות

מעפולה אחת נמסר: "אנו סומכים על וועדת הבחירות שעושה עבודתה נאמנה וללא משוא פנים"

מועדת הבחירות לא נמסרה תגובה