אביו של יואל להגנהל: "רוצה לפנות לאלוהים שיעניש אותם הכי קשה שאפשר, מבקש מבית המשפט שיעשה צדק"

קול רגע
חדר חדשות | 18.07.24

לאחר שנמחק סעיף הרצח: בהרכב של שלושה שופטים נשמעו היום הטיעונים לעונש בתיק בו הורשע ליעד אדרי בעבירה של תקיפה בלבד באירוע בו נרצח יואל להנגהל, מקהילת "בני המנשה". במהלך הדיון ביקשה הפרקליטות להשית על אדרי עונש שנע בין 12 ל-15 שנות מאסר. נזכיר כי לפני מספר חודשים הודה אדרי במסגרת הסדר טיעון בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה, שיבוש הליכי משפט והדחה בחקירה. מנגד, סנגוריו של אדרי ביקשו לקבוע עונש של 9 חודשי מאסר – גזר הדין יישמע ב-12.9.

במהלך הדיון עלה לראשונה להעיד אביו של יואל, גדעון שסיפר: "יואל היה הבן הבכור.. יואל היה שמח כי הוא רצה ללמוד בישראל תורה ולהתגייס לצבא. עלינו והגענו לישראל ומטרת המשפחה הייתה לחיות חיים דתיים וחיים של מצוות, יראת שמיים, להיכנס יראת שמיים לתוך המשפחה. יואל התחיל ללמוד בישיבת הסדר המעלות ואחרי שיסיים הוא תכנן להתגייס לצבא, כמה חודשים לפני הצבא שלו כל מטרות החיים שלו והחלומות נעצרו. הוא קיבל חופש לחג הסוכות, בנינו סוכה, והוא רצה להזמין את כל המשפחה לחג, וצדיקים הגו את הבן שלי. כואב לנו ואני בשביל המדינה יכול למסור את הנפש שלי, אבל יהודים הורגים יהודים ואני רוצה לפנות לקב"ה שיעניש אותם הכי קשה שאפשר. זו התקווה האחרונה שלי. אני מבקש מבית המשפט שיעשה צדק".

נזכיר כי הרצח של להנגהל התבצע ב-07.10.22 לאחר שהותקף על ידי עשרות צעירים בקריית שמונה. הוא פונה במצב קשה מאוד לבית החולים של נקבע מותו.

השתלשלות פרשת להגנהל: