רצח יואל להנגהל: ליעד אדרי שנעצר בגין הפרה של תמאי מעצר – שוחרר לביתו

חיים הכט | מדברים ברדיו | 21.9.23

24 שעות אחרי שהחשוד ברצח יואל להנגהל, ליעד אדרי, נעצר בחשד להפרה של תנאי שחרורו שחרר אותו בית המשפט למעצר בית. הדיון התקיים לאחר שאתמול (ד') אדרי נעצר במהלך ביקור פתע שנערך בדירה שבה הוא אמור לשהות עם 2 מפקחים כשבדירה נמצא מפקח אחד בלבד.

עו"ד שירה ניר שמייצגת את אדרי התייחסה לדיון שהתקיים בבית המשפט: "ההחלטה התקבלה שאדרי יחזור לאיזוק אלקטרוני בביתו. כל התיק והליך החקירה התנהל כמו בשנה א' לשוטרים, בקרית שמונה מסתובב רוצח. אחת המפקחות שלו הייתה אחרי 9 ימי מחלה ובמקרה היא הייתה המפקחת השנייה באותו בוקר. היא חששה שיש לה קורונה ולא נמצאה במקום. ליעד אדרי עדיין בסטטוס של חף מפשע".

נזכיר כי להנגהל נרצח ב-7.10.2023 בקרית שמונה לאחר שנדקר בבטנו באמצעות סכין בזמן שהותקף על ידי חבורת נערים ובגירים. עוד בתיק הוגשו על ידי החלקה לחקירות שוטרים כתבי אישום נגד השוטרים חיים גבאי, שי כהן ויצחק בן שעיה, וזאת לאחר ששיבשו חקירת אירועי רצח יואל להנגהל ז"ל – כל אחד על פי חלקו.

על העימות עם עו"ד ציון שמעון אמרה עו"ד ניר: "ביום שני האחרון עו"ד שמעון פוטר על ידי אדרי מתוך שיקולים שלו שאני לא אפרט אותם. צר לי שהוא טוען שזה קרה כי לאדרי נגמר הכסף. ביום שני שוחחתי עם עו"ד שמעון וביקשתי את החומרים והכל היה ברוח טובה. גיליתי והוכחתי אותו על זה שבמשך 10 חודשים הוא הסתיר פרט מהלקוח ובשנייה שהוא הבין שהבנתי – הוא יצא בלילה בתקשורת וכולנו היינו מזועזעים. אין הסדר טיעון ואפילו הפרקליטות הכחישה את זה".

עו"ד ניר

מה הוא הסתיר מהלקוח?

הוא הסתיר מהלקוח שאחרי חודש בכתב האישום הראשוני היה רק רצח, הדחה בחקירה ושיבוש הליכים ובכתב האישום המתוקן נוסף סעיף של חבלה בכוונה מחמירה בצוותא בהסכמתו ללא התנגדות כשלא כל חומר החקירה בידיו, ועד היום כל החומרים לא בידינו, ועו"ד שמעון היה רשאי להתנגד לזה ובית המשפט אפילו נתן לו את האפשרות להגיב והוא כתב בתגובה: "הנאשם מותיר לבית המשפט לשיקול דעתו". איפה זה נשמע שאתה מוסיף לו סעיף של חבלה בכוונה מחמירה בצוותא איך יכול להיות? יש עוד נאשמים בתיק? אז יש לו מלחמה איתי ועצוב לי שכך שהוא לא מכבד".

"לעולם לא אנהל מו"מ על הפרקליטות על עסקת טיעון. אני אמרתי לפרקליטות שאני מתכוונת ב 24.10 לבקש שיפנו אותנו לגישור פלילי כי בתיק יש חולשה ראייתית משמעותית".