אזולאי: "אמרתי לגנץ שזאת טעות שהם עדיין בממשלה הרעה הזאת. אין ממשלה בישראל, היא פשוט נעלמה ונאלמה"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 11.04.24

מנכ"ל משרד ראש הממשלה נפגש היום עם ראשי רשויות מהצפון ועדכן אותם על התוכנית הממשלתית לשיקום הצפון. מי שנעדר מהפגישה הוא דוד אזולאי ראש המועצה המקומית מטולה, שתקף בחריפות את ההתנהלות כלפי יישובי קו העימות: "מספיק בזבזתי כספי ציבור של נסיעות לירושלים שאני אגיד בעדינות את השטויות שאנשים מדברים. תנו לנו ביטחון תחזירו לנו קודם כל את הביטחון ליישובים שלנו, תשחררו לנו הגליל מהכיבוש של נסראללה ורדואן ותחזירו את התושבים לפה".

אבל אתה שומע את הרמטכ"ל שרוצה לשים את הצפון בראש סדר העדיפויות ולא מקשיבים לו

"ואני שואל למה, למה הם אומרים את זה? מי האנשים המנותקים שיושבים במגדל השן במשרדי הממשלה השונים, שחוץ משני שרים אף אחד לא מתפקד שם, וכל מה שמעניין אותם זה לתקוף את הרמטכ"ל ואנשי הצבא וגורמים לנו למריבות".

יגידו שאתה מקורב אליהם אז אתה מחמיא לגנץ ואייזנקוט

"יש לי ביקורת כלפיהם אני במוצאי שבת שוחחתי ארוכות עם גנץ ואמרתי לו שאני חושב שזאת טעות שהם עדיין בממשלה הרעה הזאת. אין ממשלה בישראל, הממשלה פשוט נעלמה ונאלמה. במקום לקחת את עצמם בידיים ולהגיד רגע חצי שנה לא תפקדנו לגבי הצפון, ולא רק, בואו נעשה תיקונים אז איך בונים תוכנית ומתקן משרד הממשלה? הרי יש תוכנית במקום לקחת אותה מתווכחים מי יוביל את התוכנית ואיזה משרד יטפל בזה. ממשרד פוליטי או משרד מקצועי ואני לא יודע מי מעורב שם מאחורי הקלעים".

קרא עוד:

"ולמי מציגים עכשיו במשרד ראש הממשלה את התוכנית? הרי יש 8 רשויות מפונות ובמקום להציג אותה בפניהם מציגים אותה גם ליישובים כמו נהריה, יסוד במעלה וראש פינה ליישובים שצומחים ופורחים כלכלית בתקופה הזאת ונותנים להם להיות חלק מההחלטה. זה אחת מהעוולות המטורפות, לא מדברים שם על מענקי המס ועידוד העסקים, מדברים ומציגים איך להתחיל את שנת הלימודים הקרבה ולבנות מוסדות חינוך נוספים וממ"ד נוספים – לא בקו העימות אלא בעורף. איך נמשיך להנציח את חצי השנה הזאת ועוד שנה נוספת. למה חושבים עקום מראש? נסראללה כבש אותנו בלי כדור אחד הוא כבש את כל הגליל ובמקום להגיד בוא נחזיר את הגליל למדינה אנחנו ממשיכים להנציח עוד שנת לימודים מחוץ ליישובים שלנו. זה מחשבה עקומה ומעוותת. משרד ראש הממשלה בונה תוכנית בלי לשבת עם הרשויות".

מתי תצאו לרחובות להפגנות?

זה לא הפתרון, זה לא הפתרון לצאת לרחובות. אני אומר לחברי ראשי הרשויות אנחנו לא צריכים את התושבים אנחנו צריכים כל שמונת ראשי הרשויות המפונות להתחיל לחסום צירים מרכזיים ברחבי הגליל ומרכז הארץ. אני רוצה לראות איך עוצרים ראשי רשויות על סגירת צירים. אין ברירה אנחנו צריכים לעשות מעשים. לצערי הרב הממשלה מבינה שאנחנו לא רוצים לפלג כדי נסראללה נהנה מזה. שמעתי סיפורים בקרב ראשי הרשויות המפונות שהציעו להם כספים לא בדרך מקובלת כדי שהם לא יעשו מעשה וזאת עוד איוולת. אני קורא לראשי המדינה להגיע לכאן ולבדוק מה אנחנו צריכים, אף אחד לא ראה מה מטולה צריכה, אין אף אחד, זה פשוט לא להאמין זאת ממשלה שאיבדה ולא רוצה את הגליל. בושה".