אזולאי: "אם הייתי יכול להקים כוח וגנר הייתי עושה את זה"

חיים הכט | מדברים ברדיו | 20.03.24

זעם בקרב ראשי רשויות בצפון שקיבלו לאחרונה מסרים לפיהם ייתכן ושנת הלימודים הקרובה לא תפתח ביישובי הצפון והתושבים העקורים מבתיהם יאלצו לחפש מוסדות חינוך חלופיים. ההודעה מגיעה כשבועיים לאחר פגישה שקיימו ראשי הרשויות המפונות בצפון במהלכה קבעו להחריף את עמדותיהם כלפי הממשלה וכחלק מהצעדים להודיע ששנת הלימודים תיפתח ביישובים.

ראש המועצה המקומית מטולה דוד אזולאי, תקף את התנהלות המדינה והודיע כי מבחינתו יפתח את המוסדות ב-01.09.

אזולאי: "קיימו איתנו שיחה, כל רשות הנפרד שהבהרנו בה שאנחנו מתכוונים לפתוח את הלימודים ב-01.09 והודענו על זה לצה"ל ולמדינה כדי שיהיה להם מספיק זמן להתכונן ולהיערך לקראת האירוע. המדינה חייבת למצוא פתרון לסוגיה הזאת ושהפתרון לא יהיה מחוץ לבתינו. אנחנו לא רוצים להיות שותפים למצב הזה ואני גם לא אמליץ לתושבים המפונים על בתי ספר מחוץ למטולה".

קרא עוד

מה המסר שאתה מעביר למדינה והצבא?

"המסר הוא ברור – אם ב-1.9 תושבי מטולה ירשמו את ילדיהם למוסדות חינוך אחרים מחוץ למטולה סימן שאיבדנו אותנו לחלוטין. השנה הזאת שנת הלימודים הייתה זמנית מחוץ למטולה אבל אם תושבי מטולה יצטרכו לרשום את ילדיהם לשנת לימודים שלמה אז הם ייטמעו ביישובים האחרים ומי שאין לו עוגן במטולה לא יחזור ולצערי הרב נישאר רק עם האוכלוסייה המבוגרת שמחויבת ליישוב, הצעירים לא יישארו וזה עצוב".

עוד בשיחה תקף אזולאי את שר החינוך יואב קיש: "אני שומע "שר החינוך" ואני מאבד את זה לגמרי, שר חינוך שבאמצע המלחמה במקום לאחד ולחבר גרם לסכסוך מר בין אנשי הגליל עליון לראש עיריית קריית שמונה על הסוגיה של איפה תקום האוניברסיטה בגליל. זאת חוצפה, בושה וחרפה של שר שעושה דברים כאלה תוך כדי המלחמה, מבחינתי יואב קיש הוא שר החינוך שרחוק מחינוך".

ואתה מבחינתך פותח את מוסדות החינוך ב-01.09

"כן, אני פותח את מוסדות החינוך אבל זה לא תלוי רק בי, זה תלוי במדינה ובצבא. אנחנו כמועצה ערוכים לרגע שיתנו הודעה שהילדים חוזרים. אמרתי גם לרמטכ"ל בשיחה בנינו אם הייתי יכול להקים לעצמי כוח וגנר שיגן על היישוב הייתי שמח לעשות את זה כי אי אפשר שאנחנו כבר חצי שנה עקורים מביתנו ולאף אחד במדינה לא אכפת".

נציין כי במהלך היום התייחס שר הביטחון לשנת 2024 ואמר כי היא תהיה שנת מלחמה. במהלך כנס תוכנית העבודה של משרד הביטחון לשנה הקרובה אמר השר: "שנת 2024 תהיה שנה של מלחמה וגם שנה של ניצחון, אנחנו נידרש אל מול האתגרים האלה לכולם. אנחנו נצטרך את כל החיילים שלנו – בסדיר ובמילואים, כל אחד בתורו. אנחנו נצטרך גיוס של כל חלקי העם וכל חלקי החברה שיכנסו "מתחת לאלונקה". זה נכון צבאית, ביטחונית, חברתית ומדינית, מכל סיבה שהיא. אנחנו נצטרך להבטיח את היתרון האיכותי שלנו וגם את היתרון הכמותי".