בתום סאגה משפטית: יתקיימו בחירות חוזרות ביישוב מגדל

חיים הכט | מדברים ברדיו | 02.05.24


הבחירות החוזרות במגדל: חודשיים וחצי אחרי יום הבחירות, תושבי המועצה המקומית מגדל ילכו לבחור בפעם השנייה, זאת לאחר שראש המועצה נתנאל אלפסי קיבל את המלצת בית המשפט העליון ומשך את בקשת הערעור שהגיש. הבחירות החוזרות יתקיימו ב-21.05.24.

דרמה סביב הבחירות ביישוב מגדל הגיעו היום לעוד נקודת ציון כשהוסרו כל ההליכים המשפטיים וכעת נערכים שני המועמדים, נתנאל אלפסי ורוברט קנדי אמרוסי לקרב ראש בראש נוסף.

השתלשלות האירועים החלה מיד לאחר סגירת הקלפיות במושבה שהניבה אחוז הצבעה גבוה של 77.3 אחוזים, נתון מהגבוהים בארץ. בתום ספירת הקולות באותו הלילה התברר שהקרב צמוד מאוד ויש צורך להמתין לקולות החיילים והמעטפות הכפולות כדי להכריע את הדרמה הפוליטית. כשאלה הגיעו ונספרו התבררה גודלה של הדרמה  כשאלפסי גרף 601 קולות ויריבו אמרוסי סיים עם 598. אלא שבמחנה אמרוסי סירבו לקבל את התוצאות לאחר שדרשו לקבל שלושה קולות שנפסלו בעקבות טעות בכתיבת שמו של אמרוסי שבהם נכתב "רוברט אמרוסי" במקום "רוברט "קנדי" אמרוסי".

כמה ימים אחר כך הוגש לבית המשפט המחוזי עתירה מטעמו של אמרוסי שדרש מבית המשפט לאשר את הקולות שנפסלו. בית המשפט ששמע את הטענות קיבל את העתירה והוביל למצב של תיקו 601 קולות לשני המועמדים. לאחר האישור עוד נשמעו קולות ממחנה אמרוסי ששקלו להגיש ערעור ולדרוש גם את פתיחת המעטפה שהגיעה בטעות ביום הבחירות למג'דל שמס במקום ליישוב מגדל, אלא שבסופו של דבר העתירה לא הוגשה.

מנגד, אלפסי הגיש בקשה לבית המשפט העליון לאישור הגשת ערעור על החלטתו של בית המשפט המחוזי אלא שבסיום הדיון נכתב בפרוטוקול: "בגמר הדיון, ובהמלצתנו, חזר בו המבקש מהבקשה".

זמן קצר לאחר הדיון כבר הודיע משרד הפנים על מועד הבחירות החדש: יום שלישי 21.05.24.

קרא עוד:

אלפסי הגיב לאירועים: "בתוצאות הבחירות אני ניצחתי, הם אלה שהלכו לבית המשפט לא אני וביקשו להכשיר קולות מסוימים. בדיון היום בית המשפט קיבל טענות שלנו והורה למשרד הפנים לתקן כמה סעיפים. בית המשפט העליון אחרי הישיבה המליץ בכל זאת ללכת לבחירות חוזרות ומשכנו את הבקשה לערעור".

על הטענות שהבקשה הוגשה כדי למשוך זמן אמר: "אני לא הגשתי את הבקשה כדי למשוך זמן, דווקא הצד השני רצה למשוך זמן. לא רציתי ללכת לערעור רציתי ללכת לבחירות אבל קיבלתי את ההמלצה של עורכי הדין שזה חשוב ללכת והסוגייה לא נבחנה מעולם בבג"ץ. בשנה האחרונה עברתי מסע צלב של שקרים, הוצאות דיבה ושם רע. אלה שרוצים לחזור לשלטון הכפישו אותי ופרסמו המצאות, עשינו פה 5 שנים נפלאות של עשייה שלא נעשו פה בשנים האחרונות. אני יודע שלתושבים נפל באסימון והם הבינו מה יכול להתחולל אם החבורה של אמרוסי ישלטו במועצה, הם יחזירו אותנו לימים אפלים".

אמרוסי: "עברנו התעללות לשמה, תמיד האמנתי בבתי המשפט והם הוכיחו שיש צדק וזה יצא לאור. הפנים שלנו קדימה לחבר את התושבים ולדאוג לצעירים".

על הוויתור ללכת לבג"צ בעניין המעטפה שלא נפתחה: "התייעצתי עם עורכי דין וכולם אמרו שיזרקו אותנו וינזפו בנו. משרד הפנים עשה נזק אדיר, הם משכו אותנו למחוזי והעליון והוצאות כספיות. עכשיו הציבור מחכה לשינוי".