העימותים | המועצה האזורית הגלבוע

קול רגע
העימותים | הבחירות לרשויות המקומיות | 13.02.24

שני מועמדים יתמודדו על כס הרשות

לקראת הבחירות | חשוב לדעת (הנתונים על פי משרד הפנים)

מספר יישובים במועצה: 33

מספר בעלי זכות הבחירה יעמוד על 24,406

מספר התושבים ברשות: 29,034

ביום הבחירות ייפתחו 45 קלפיות 24 מהן קלפיות נגישות

מספר חברי המועצה: 39 חברים

המאבק הפוליטי | סיכום ביניים

הבחירות לראשות המועצה בגלבוע היו מפתיעות מאוד כשרגע לפני קו הסיום הודיע ראש המועצה עובד נור על פרישתו מהמירוץ. ההחלטה הדרמטית של נור פורסמה לראשונה ברדיו "קול רגע" כשאת החלטתו מייחס נור למלחמה. מיד לאחר הפרישה נותרו במירוץ שני מועמדים בלבד, דני עטר שהיה בעברו ראש המועצה ומנסה לשוב לכס הרשות והדס שקד.

חוץ מנור, במהלך החודשים שקדמו לסגירת הרשימות קיבלנו זיגזג פוליטי של שניר פרידמן שתחילה הצהיר על מועמדותו אבל כעבור זמן קצר הסיר אותה והודיע על הצטרפותו לעטר

לכל הסיפורים החמים: היכנסו לעמוד המועצה באתר רדיו קול רגע: המועצה האזורית הגלבוע

להאזנה לעימות

הנושאיםדני עטרהדס שקד
על הפרישה של עובד נור"אני לא יודע על איזה עצבנות מדובר, בעקבות הפרישה. הסוגייה שאני מתמודד איתה זאת סוגיית השאננות ושהעסק נגמר. עובד נור והדס שקד ביחד על פי הסוקרים לא מתקרבים ל-35 אחוז ביחד. אין לי ספק שעובד פרש כי הוא הבין שהנתונים שהוצגו בפניו הם הרבה יותר מנכונים וראש מועצה מכהן שזוכה לאחוזים נמוכים לא יתמודד. עם כל הכבוד להדס היא לא עוברת את ה-10 אחוזים אז אני לא חושב שהיא הייתה עולה לסיבוב שני"."לא מתעסקת בזה. מאז הפרישה של עובד אנשים מהמחנה של דני עטר לוחצים עליי ברשתות החברתיות לפרוש מהמרוץ, אנשים שם מודאגים ומבינים שהסיטואציה השתנתה. מה שקרה שבמקום סיבוב שני ביני לבין דני הקרב הוקדם לסיבוב אחד".
על המועמד השני"הדס עושה מהלך חשוב בגלבוע שקשה מאוד לזהות כמוהו ב-40 השנים האחרונות. לא רציתי להגיע לעימות כי אין לי מה להרוויח בעימות הזה והמרוויחה מהעימות הזה היא הדס. זה שאנחנו יריבים פוליטיים לא הופך אותה למשהו מפלצתי, יש לה איכויות והיא אישה ראויה ותפיסת עולם שונה שאני לא חושב שזה מתאים לגלבוע. היא פורצת חומה שעוצרת את נשות הגלבוע שלא מצטרפות לעשייה בגלבוע"."דני איש מעניין עם הרבה ידע, השיחות שהיו בנינו היו מעניינות, הדרכים שלנו שונות וחיבור לא היה על השולחן. למרות השוני זה לא סותר שנוכל לשבת לשתות קפה יחד".
העבודה מול הממשלה"הגלבוע זאת מועצה מורכבת וקשה לניהול, עם מיקום מאתגר והיא מחייבת הכרות עם הפרטים ומשרדי ממשלה. מערכת היחסים שלי עם הממשלה הקיימת ועם כל הקושי לומר את זה היא תקינה. כשאתה ראש מועצה ממשלת רבין דרך ברק ועד ממשלות נתניהו – אתה צריך להתנהל כפי שהתפקיד מחייב אותך. העמדות שלי מאוד ברורות ואני אומר אותן"."אני אדע לעבוד עם כל ממשלה נבחרת. צריך לשמור על המועצה כי יש לנו הרבה סוגים של אוכלוסיות ועמדות מכל הכיוונים ויש צורך למנוע פילוג כמה שאפשר".
על הסיבה שהובילה אותם להתמודד"ההבדל ביני לבין הדס שעליי הופעל לחץ לחזור. כשאני סיימתי קדנציה בקק"ל פרשתי מהחיים הפוליטיים הציבוריים, לא תכננתי להתמודד אבל כשהבנתי שאני היחיד שיכול לעצור את הכאוס שיש במועצה חזרתי, האתגר שלי היה עובד נור ולא הדס. הפנייה של התושבים הייתה בדיוק כמו הצו 8 שקיבלו החיילים ב-7.10 ולכן אני כאן. אני מתפלל שהילדים בני 35 יהיו להם מרץ כמוני. כשאני אפנה את דרכי יהיו 3-4 מועמדים שיוכלו להצעיד את המועצה. כל החזרה היא כדי לתקן טעות שלא הכנתי והכשרתי את הדור הבא"."אני לא פוליטיקאית אני מתחילה את דרכי אבל דני 21 שנה במועצה והגיע הזמן לשנות. אי אפשר לצאת לדרך חדשה עם אותם אנשים. אני מאמינה בשני קדנציות לנבחר ציבור. יצאנו לדרך היינו 4 מועמדים שאני הכי פחות מוכרת מכולם והנה שבועיים לפני הבחירות אני פה ושניים מהמוכרים אינם במרוץ. אני יודעת גם להפוך שולחנות אבל זאת לא הדרך שלי. אף אחד לא נולד ראש מועצה, יש במועצה הרבה סוגי אוכלוסייה והיא חייבת ללכת קדימה וזה מה שאני באה לעשות. יש הרבה אנשים שמחפשים דרך שונה מזאת שמציג עטר. המיקוד שלנו בנושא החינוך, שירות לתושב שכרגע הוא מתחת לכל ביקורת אנשים מתקשרים למועצה ואין להם מענה. תוכנית העבודה שלי כתובה ומסודרת כדי שיוכלו לבדוק אותי בעתיד".
שאלה למועמד היריב ותשובתו"הרבה אתגרים מונחים בפנינו, כבדים ולא שגרתיים ואחד הבולטים שבהם הוא בנושא הטורבינות, מה היית עשה בנושא?". תשובה: "אני מקווה שזה לא מאוחר מידי ושנעשו דברים שאי אפשר לשנות. הקמת הטורבינות זאת בכייה לדורות שיוצרת הרבה בעיות ואחת מהן היא החיכוך בין היישובים. יש שלוש דרכים להתמודד עם זה: הדרך הפוליטית מול הממשלה, הציבורית שזה מאבקים חברתיים והדרך המשפטית. אם אני אבחר לא יהיו טורבינות"."עזבת באמצע הקדנציה – מה מבטיח שאתה כאן לקדנציה מלאה?" תשובה: "מדהים איך אפשר להגיד על בן אדם שהיה 21 שנים ראש מועצה שהקדים, בנה ועשה שהוא ברח. סיימתי את הקדנציה ולא תכננתי לחזור, אני פה עד 8-10 שנים וההבדל ביני לבין אחרים שתוכניות העבודה שלי מוכנות".
המאבק נגד הקמת הטורבינות"המקום שאליו הגענו בגלבוע בתקופת עובד נור זה מקום שהסיכוי לעצור את הקמת הטורבינות מצריך מלחמת עולם. אני כבר התחלתי לפעול, שוחחתי עם השר אלי כהן, וסיכמנו שבחודש מרץ הוא יגיע לביקור כשהמטרה היא אחת – עצירת הטורבינות. אני יודע שאני אבחר ואני כבר יודע שאני נושא באחריות לעצירת הטורבינות. זה יעלה הרבה כסף אבל זאת לא השאלה, השאלה מה אנחנו משאירים לדורות הבאים. אנחנו חייבים להשאיר מציאות טובה יותר. יש כרגע חמישה אתגרים שחייבים לעצור והטורבינות זה רק אחד מהם"."אני מקווה שזה לא מאוחר מידי ושנעשו דברים שאי אפשר לשנות. הקמת הטורבינות זאת בכייה לדורות שיוצרת הרבה בעיות ואחת מהן היא החיכוך בין היישובים. יש שלוש דרכים להתמודד עם זה: הדרך הפוליטית מול הממשלה, הציבורית שזה מאבקים חברתיים והדרך המשפטית. אם אני אבחר לא יהיו טורבינות".
ביטחון"כל הסוגיה של תפיסת הביטחון מצריכה לחשוב מחוץ לקופסא וזה נתון בידיים שלנו ראשי הרשויות. אני אדאג שמערכת הביטחון והצבא יאמצו את התפיסה שלנו של בניית מערכת שלא תלויה במערכת הביטחון וצה"ל. נקים מערכת אזרחית שיודעת להחזיק 12 שעות, הרבה מעבר למשמר אזרחי"."הנוכחות הצבאית לא מספקת, היה תגבור בתקופת המלחמה אבל הוא מתחיל להתמסמס וזה דבר שצריך לטפל בו. צריך לדאוג שיגיע לכאן צבא ואת זה אני יודעת לעשות, בשירות הצבאי שלי ניהלתי אירועים מורכבים והמלחמה הראתה לנו שלא תמיד צריך להיות גנרל שמנופף בדרגות ושאם היו נשים בקבלת ההחלטות דברים היו נראים אחרת".
התמיכה בכפרים הערבים"התמיכה שאני מקבל בכפרים הערביים גבוהה והיא עומדת על יותר מ-90 אחוזים ואף אחד מהם לא פנה לקבל או דרש משהו. אני מאוד משתדל לא הבין את הרמיזות בין לבין של הדס על תפקידים והבטחות. מכל הנבחרת הגדולה שאיתי יש רק את שחר יערי מבית אלפא שהיא היחידה שיודעת שהיא תהיה סגנית שלי. כל האחרים לא יודעים מה הם יעשו, אבל אני אעשה הכל שהם יגיעו למועצה וישרתו את הגלבוע". "אני לא קיבלתי שום בקשה או פנייה לדרוש תפקידים, הכפרים ביישובים נמצאים במצב רע מאוד והם מבינים שצריך משהו אחר. ההזנחה היא לא מהשנים האחרונות מדובר בשנים של הזנחה והתושבים מחפשים את השינוי. התמיכה בי שם הרבה יותר ממה שחושבים. יש אווירה בכפרים של חשש להביע עמדה כלפי חוץ ויש רבים שישמו את הפתק שלי, אני נפגשת ועובדת שם".
סוגיית הגירעונות שהשאיר עטר"זה אחד השקרים הכי מטורפים ששמעתי. אנשים יכולים להיכנס לדו"חות המבוקרים במשרד הפנים של שנת 2016 שסיימנו בעודף תקציבי של 75 אלף שקלים. בשנת 2019 נוצר גירעון של 45 מיליון שקלים והמדינה החליטה על חשב מלווה למועצה, הוא עבד עד סוף 2022 וחתם שהמועצה מאוזנת. היום כשאנחנו יושבים פה אני לא יודע מה המצב של המועצה, אבל לפני שלושה חודשים אנחנו יודעים על גירעון של 17 מיליון שקלים, 4 מיליון שקלים גירעון בחברה הכלכלית ו-10 מיליון במתנ"ס – יש בן אדם שלא ידע לנהל"."צריך לעשות את הדברים באחריות כדי לא להגיע לבור ללא תחתית. הציבור בגלבוע רוצה להתקדם קדימה מה שעשינו עד עכשיו ונמשיך לעשות זה להגיע לתושבים ולהביא את הדרך שלנו. להגיד שהסיפור גמור זה רחוק מהמציאות".