הניף דגל לבן: שניר פרידמן פרש מהמרוץ וחבר לדני עטר

קול רגע
חדר חדשות | 10.06.23

ההצהרה ("הגיע הזמן לטלטל את הגלבוע"), התמיכה מעיד סלים ("אודיע על תומכים מוכרים נוספים"), התלונה שנסגרה נגדו במשטרה ("מנסים לתפור לי תיק"), ההכחשה למרות שכבר קיבל החלטה ("אחליט אחרי סקר") והנפת הדגל הלבן ("לנוכח הנתונים מסיר מועמדות, תומך בעטר").

כפי שפרסמנו ביום רביעי האחרון – שניר פרידמן הודיע שהוא פורש מהמרוץ לראשות המועצה האזורית הגלבוע וחבר לדני עטר.

חצי שנה בלבד עברה מאז כינס שניר פרידמן מספר פעילים לערב הדלקת הנר האחרון של חג החנוכה במהלכו הצהיר על כוונתו להתמודד בבחירות הקרובות על ראשות המועצה האזורית הגלבוע. מאחורי הפודיום שהציב על הבמה הוצב שלט ועליו סיסמת הבחירות: "מגיע לנו יותר". פרידמן שנאם באותו ערב הודיע בקול נרגש שבכוונתו להתמודד ואמר: "הגעתי למסקנה שכדי לשנות אני צריך להוביל. המועצה חסרת מנהיגות עשרות שנים, היא צריכה מנהיג בעל חזון ברור ורעב לעשייה עם חיבור אמיתי לתושבים, מישהו שיחשוב מחוץ לקופסא וישנה. הגיע הזמן לטלטל את הגלבוע".

|||

לאחר ההכרזה החל פרידמן למסע לגיוס תומכים במועמדותו ומיהר להיפגש עם עיד סלים שנחשב לדמות בעלת השפעה במוקביילה. סלים נתן את ברכת הדרך לפרידמן והבטיח לתמוך בו. מיד לאחר צילום המשותף פרסם פרידמן פוסט שבו התהדר: "הסחף ממשיך ובקרוב אודיע על עוד תומכים מוכרים". סלים, שהתראיין מאוחר יותר לתוכנית "מדברים ברדיו" סיפק לירין דורון את ההבטחה הבאה: "פרידמן יהיה ראש המועצה הבא וההערכה שלי שהוא יתמודד מול עובד נור ושדני עטר יפרוש מוקדם". ארבעה חודשים אחרי אותו ראיון מבטיח אפשר לומר, בלשון המעטה, שסלים לא ניבא נכון את מערכת הבחירות במועצה ויהיה מעניין לראות במי יבחר לתמוך אחרי שפרידמן שעליו הימר חבר לעטר שבו הטיח סלים מילים קשות באותו ראיון.

פרידמן וסלים

אלא שהאירוע המרכזי שככל הנראה ייזכר מהקמפיין הקצר של פרידמן הוא האירוע מחודש מרץ האחרון אותו חשפנו ולפיו הוגשה נגדו תלונה במשטרה על ידי עובדת בחברה הכלכלית שטענה שפרידמן הגיע למשרדים ביום שבו אין פעילות ועורר את חשדה. כמה ימים אחרי האירוע המשטרה סגרה את התלונה ולאחר סגירת התיק הצהיר פרידמן שהמועצה מנסה לתפור לו תיק וניסתה להכתים את שמו. כך או כך אין ספק שהאירוע דרש מפרידמן התעסקות לא מעטה.

אלא שהתפוררות הקמפיין של פרידמן הגיע לשיאו בשבועות האחרונים אחרי שנפרד מיועץ התקשורת שלו והקמפיינר, אחיקם משה דוד. בשבוע האחרון החלו גורמים פוליטיים בגלבוע להעריך שפרידמן שהגיע לצומת דרכים יעדיף לפרוש. פרידמן התעקש להכחיש ועמד על הרגליים האחוריות וטען שעדיין לא החליט לגבי עתידו וההחלטה תתקבל רק אחרי שיראה סקר גדול שאותו הוא עתיד לבצע. אלא שבמקביל גורמים במחנה של דני עטר כבר דאגו להצהיר "פרידמן סגור אצלנו ב-100 אחוז".

וכאמור 48 שעות אחרי פרסום הדברים ב"קול רגע" גם פרידמן הבין שאין יותר לאן להתחמק, הניף דגל לבן ופרסם פוסט פרישה: "עם תחילת המרוץ הבהרתי כי מטרת ההתמודדות היא לנצח ולא להתמודד לשם ההתמודדות. למרות התמיכה הרבה לה אני זוכה ולמרות התוצאות הטובות אותם אנו רואים בסקרים עולה תמונה ברורה כי דני עטר מנצח כבר בסיבוב הראשון באופן מובהק, עם למעלה מ- 40%, האחוז הנחוץ לזכייה בסיבוב הראשון. לנוכח הנתונים ומתוך כוונה כנה ואמיתית שלא לגרור את הגלבוע למאבקים מיותרים, אני מודיע בזאת על הסרת מועמדותי לראשות המועצה. כפי שהבהרתי בתחילת הדרך, ההתמודדות כשלעצמה אינה המטרה. אני סבור כי המשך ההתמודדות יביא לפילוג ושסע מיותר בין תושבי הגלבוע ובזמנים אלה מאמין שיש ליצור איחוד בין תושבים ולא להוביל לפילוג מיותר. הכרתי תושבים מדהימים, שלא הכרתי לפני, נחשפתי ביתר שאת לאיכות ההון האנושי המתגורר כאן, למצוקות, לחוסן הקהילתי ולצרכים האמיתיים של הישובים. אני מבקש להודות לכל התומכים שלי מקרב תושבי הגלבוע על האמון, העזרה והתמיכה לה זכיתי בחודשים האחרונים. ובאשר לעתיד: לאחר מספר פגישות עם דני עטר וראיית עתיד הגלבוע עין בעין במרבית הנושאים שנידונו, אני סבור כי דני הוא האדם המתאים והנכון להוביל את הגלבוע בבחירות הקרובות. לאור חוסר האמון הרב בהנהגת המועצה מצד התושבים ולאור התפטרות סידרתית של עובדים כה רבים מהשדרה הניהולית הבכירה של המועצה ועובדים נוספים, דרוש אדם עם הכרות מעמיקה של הארגון, של צרכי הישובים והתושבים שידע להיכנס בצורה חלקה למערכת הקורסת ולשקם אותה במהירות. הגלבוע הוא חלק ממני ובכוונתי להמשיך ולקחת חלק פעיל בעשייה ובקידום האזור בדיוק כפי שעשיתי בשנים האחרונות – כי הגלבוע לפני הכל".

גורמים פוליטיים בגלבוע שנחשפו לפוסט תהו איך תוך חצי שנה הצליח פרידמן גם להאשים את עטר בחוסר מנהיגות ("המועצה הגלבוע חסרת מנהיגות עשרות שנים") ואז לפרגן במילים חמות לעטר ("אני סבור כי דני הוא האדם המתאים והנכון להוביל את הגלבוע").