העימותים | המועצה האזורית מגידו

קול רגע
העימותים | הבחירות לרשויות המקומיות | 22.02.24

ארבעה מועמדים יתמודדו על כס הרשות

לקראת הבחירות | חשוב לדעת (הנתונים על פי משרד הפנים)

מספר בעלי זכות הבחירה יעמוד על 9,970

מספר התושבים ברשות: 13,919

מספר יישובים במועצה: 13

ביום הבחירות ייפתחו 19 קלפיות 12 מהן קלפיות נגישות

מספר חברי המועצה: 13 חברים

המאבק הפוליטי | סיכום ביניים

ארבעה מועמדים יתחרו על כס הראשות שבה היו עסוקים בחודשים האחרונים במאבק שטחים עם יקנעם וניסיונות להוריד מסדר היום דיבורים על איחוד עם עמק יזרעאל, הצעה שעלתה על ידי המועמד בשי יזרעאלי, מעמק יזרעאל. במרוצת הזמן התפתח עימות בין יעלה חגי לוי לראש המועצה חולבסקי שטען שבעלה של המועמדת מאיים עליו ומנסה למנוע את הגעתו לאירוע תרבות באחד מיישובי המועצה.

לכל הסיפורים החמים: היכנסו לעמוד העירייה באתר רדיו קול רגע: מועצה אזורית מגידו

לעימותים ברדיו הגיעו כל ארבעת המועדים וכבר בפתיחה עלתה לדיון סוגיית הגבלת הקדנציות כשהמועמדים תקפו את חולבסקי על ריצתו לקדנציה שלישית.

לין: "עד היום אף אחד לא כיהן יותר מ-2 קדנציות ועל פי תפיסתי צריכה להיות הגבלת קדנציות. יש זמנים קשים ואתגרים וצריך להתמודד איתם ואפשר לבדוק מה כל אחד קידם בזמנים האלה. לא טוב לנו להמשיך אחרי 10 שנים ואני מתחייב שלא אהיה יותר מ-2 קדנציות".

חגי-לוי: "לא סתם בדמוקרטיות חזקות יש הגבלת כהונה, מה גם  שהמועצה לא מתקדמת, היא נשארת במקום. יש פה ניהול קיבוצים של שנות ה-70 אין תחושה של התקדמות ופיתוח".

חולבסקי הגיב לטענות נגדו: "ראש מועצה צריך בין 2-3 קדנציות, לעזוב עכשיו את הכל זה לא אחראי ואני חייב עוד קדנציה אחת כדי לוודא שכל הפעילויות שהתחלנו יקרו. אני מברך על המועמדים שקמו מולי, זאת דמוקרטיה".

חגי לוי וחולבסקי התייחסו גם לעימות היצרי שפרץ ביניהם לאורך הקמפיין כשחגי-לוי אף התייחסה לשמועות על אירוע שהתרחש בארה"ב. חגי-לוי: "הלכלוכים עליי התחילו דיי בהתחלה וגלשו גם על המשפחה שלי, הסיפורים חלקם זה מניפולציה על האמת והאחרים הם המצאות. לא חשבתי, גם לפני המלחמה, שבמועצה שלנו זה יגיע ללכלוכים כאלה. הם מגיעים מקטנוניות וחוסר יכולת להתמודד. עיקר הלכלוך מגיע מהמטות העיקריים מגיל ואיציק ויש כאלה שעוסקים בזה בעצמם ושיש מי שיש להם שליחים וזה מכוער ונמוך. בהתחלה התמודדתי עם זה וזה היה חוסר ניסיון ויכול להיות שהייתי צריכה להתעלם מזה. אם היה אמת בקשקושים על ארה"ב לא היו מחדשים לי את הדרכון לפני כמה ימים. עבדתי עד אוגוסט בחברה של קנביס רפואי וכדי לעבוד שם עושים עליך בדיקת רקע מקיפה כולל מה עשית בכל מקום בעולם וכולל תעודות יושר. כנראה שאנשים מפחדים מתוכן ויותר קל להם ללכת לרכילות מאשר להתמודד".

חולבסקי: "חבל שיעלה הכניסה שיח רעיל לקמפיין שלא מתאים למועצה האזורית מגידו. סיפורים לא מעניינים אותי ולא רלוונטיים, הסיפור שהמטה שלי עוסק בלכלוכים על מועמדים זה עלילה ועזות מצח. זה מאפיין את המטה של יעלה שפועלת בקמפיין שלילי מתחילת הדרך. אני קיבלתי איומים מהמטה של יעלה שלא אגיע לאירוע תרבות".

לין: "אחרי האירוע בין איציק לבעלה של יעלה הגעתי לעין העמק עם המשפחה והיה אירוע יפה ולא הרגשנו מאוימים".

בואו נדבר על האירועים שהתרחשו סביב השטחים בעין העמק

אריאל: "לא ידעתי שיש שם כשל והדבר הראשון כחברת מליאה ששמעתי על האירוע הייתי חייבת להיפגש עם התושבים. העליתי את הנושא הזה בישיבת מועצה ואפשר לראות את זה, יש תיעוד בפרוטוקול".

לין: "כשעושים טועים ויש פאשלות והתושבים מבינים את זה, אבל צריך לדעת להתמודד עם הבעיות ולהיות שקוף מול התושבים וזה לא נעשה. התושבים לא מרגישים שזה נעשה וכשמאבדים אמון קשה ליצור אותו מחדש".

חגי-לוי: "יש פה כמה כישלונות, בנושא השקיפות וההתייחסות לתושבים אני מסכימה עם גיל. יש פחות קשב לתושבים ומה שהם רוצים. הובטח לתושבים דו"ח שהם לא ראו".

חולבסקי: "המועצה לוקחת אחריות ותמסור לתושבים את המגרשים איכותיים ומושלמים. אמרתי להם שהם יכולים לתבוע את מי שהם רוצים ואני מציע לאף אחד לא לעשות מהאירוע הזה הון פוליטי. אני מקווה מאוד שעד ספטמבר ימכרו כל המגרשים וגם אני אתבע את מי שאני חושב לנכון.

גיל לין ועידית אריאל התייחסו לסיבה שהביאה אותם להתמודד, לין: "לפני שיצאתי לדרך ווידאתי שהקיבוץ שלי (משמר העמק) מאחורי ושיש לי תמיכה גדולה. עשיתי תפקידים במועצה עשיתי תפקידים ציבוריים גם ברמה הארצית ולא רק בקיבוצים. יש לי שותפים גם במושבים ואני מגיע כדי לחבר את היישובים לעבוד יחד".

אריאל: " אני מייצגת את הפן והכוח הנשי, אני אם לשמונה וביתו של ראש מועצה לשעבר ואני הכי בשלה לתפקיד בשעה זו לתפקיד. כשאני הלכתי למשמר העמק לבקר בחוג בית אמרו לי בפירוש שהיום זה לא דין התנועה וקיבלו אותי בידיים פתוחות".

מה הדבר הראשון שתעשו אחרי תיבחרו?

אריאל: "אטפל כביש 66 ו 672, כדי  לבחון היכן אנחנו נמצאים ואיך מקדמים את הסוגיה. כיו"ר ועדת איכות הסביבה של המועצה הייתי נגד רמזורים כדי אני בעד כיכרות ויש מספר מקומות שלא מוסדרים על צירי התנועה הראשיים".

לין: "יש הרבה מאוד דברים שזקוקים לטיפול, החינוך אצלנו הוא לא רע אבל אני מכיר את תחום החינוך והתחושה שבשנים האחרונות אנחנו הולכים אחורה. המציאות השתנתה ואנחנו חייבים חינוך שיעבוד אחרת. כמו הקטנה של כיתות חיבור של שיטות חינוך היום המצב לא קל וצריך יצירתיות".

חגי-לוי: "חינוך, כי אם יש חינוך מצוין שמהווה מופת זה גאווה לקהילה כולה. אנחנו נמצאים מאחור מבחינת תשתיות, בתי הספר שלנו מאוד גדולים ויש הרבה ילדים שהולכים ללמוד בתיכונים במקומות  אחרים כי החינוך לא מספק אותם ולא נותן להם מענה".

חולבסקי: "התקציב של החינוך זה 45 אחוזים והדברים שנאמרים כאן הזויים. כל מה שגיל ויעלה מציעים כבר קורה ואנחנו בתהליך של הקמת בית ספר רביעי. בית ספר רביעי לא קם עד היום בגלל בעיות קרקע ואי אפשר כל הזמן לשקר".

עוד התייחסו הנוכחים למאבק השטחים מול יוקנעם

לין: "הבעיה היא ביכולת של ראש המועצה לעבוד עם מועצות שכנות. אתה לא לבד בעולם ולא רק לך יש אינטרסים וצריך למצוא את דרך המלך. ללכת לבג"צ אחרי בג"צ ולהפסיד כי האינטרס הציבורי מנצח בסוף צריך להבין איפה מתחברים לאינטרס הזה".

חולבסקי: "הייתי מעדיף לא לתת דונם אחד לעיר כי העיר לא צריכה, היא יכולה לגדול לגובה, העיר בנויה על 30 אחוז משטחה. אני מרגיש שעשיתי את המקסימום כדי למנוע משטחים לעבור ליוקנעם. אני לא אוהב שעברו 518 דונם ועוד לא אמרנו את המילה האחרונה. אבל מה הכי הזוי שמועמדת אומרת שהמועצה מגידו טעתה והיא לא הייתה צריכה לחכות שירצו ממנה שטחים ואנחנו היינו צריכים להרים את הכפפה יתר מוקדם ולבנות על הקרקעות והם היו נשארים בשטח השיפוט".

חגי-לוי: "חלקי אמת גרועים משקר. מה שאמרתי לגבי השטחים הפתוחים זה שאנחנו צריכים להיות פרו-אקטיביים וצריכים להכין תוכניות מבעוד מועד על השטחים הפתוחים".

אם לא תיבחרו בסיבוב ראשון במי תתמכו בסיבוב השני?

אריאל: "אם אני לא עולה לסיבוב שני אני בעד יעלה כי אני בעד נשים. היא לא חברה אליי כי היא לא מוכנה לחבור והיא לא מצאה את הדרך לחבר אותי אליה. במידה וזה גיל ואיציק אני מצביעה לגיל".

לין: "אני בסיבוב ראשון צריך צפחות 4000 קולות ויכול להיות שגם 3000 קולות, אני מאמין שאנצח בסיבוב ראשון או אהיה בסיבוב השני".

כל מועמד התבקש במהלך העימות להציג שאלה אחת למועמד אחד.

יעלה שאלה את חולבסקי: "אמרת שהסיבה שאתה רוצה עוד קדנציה זה כדי להביא לביצוע פרויקטים, האם הקמת צוותים שלא יכולים להתנהל גם ללא כוהנתך?

חולבסקי: "אין מישהו כמוני שיודע לעבוד עם צוותים, טבל יש פרויקטים שהנוכחות של ראש מועצה היא קריטית ואני חייב מבחינת המועצה כמשימת חיים לסיים את כביש 66".

אריאל הפנתה שאלה ליעלה: "הגענו לשתי הסכמות בשיחותינו שהגיע הזמן להחליף את איציק והגיע הזמן אישה תעמוד בראשות המועצה, את לא חושבת שהמטרה השנייה לא תצא לפועל ושהיינו צריכות לפעול אחרת?

חגי-לוי: "אני מסכימה שהגיע זמן אישה אבל זה לא הקריטריון היחידי, פספוס? תפרשי ואז לא יהיה פספוס".

לין שאל את חולבסקי: "אתה מצטלם ואומר שהכל טוב ויפה אבל אולי בכל זאת יש משהו שצריך לשפר?

חולבסקי: "אף אחד לא מושלם אבל אני לא רואה כישלון שאני זוכר".

חולבסקי שאל את לין: "בקמפיין של אתה מצביע על כישלון בכביש 66 ושדה התעופה בזמן שבשני המקרים האלה אנחנו בניצחון ענק".

לין: "אתה לא מתנהל נכון מול המדינה ולא יודע לקדם את הדברים בצורה נכונה".

לצפייה בעימות: לחצו כאן

להאזנה