מפקד פיקוד העורף: "חשוב לקיים את הבחירות במועדן למען החוסן הישראלי"

רותם אטיאס | חדר חדשות | 17.12.23

בתגובה לקמפיין וניסיונות של שרים וחברי כנסת להוביל מהלך לדחיית הבחירות ובג"צ שהוגש בדרישה להתערבות משפטית לדחיית הבחירות – מגיב היום (א') לראשונה מפקד פיקוד העורף לסוגיה ואומר: "חשוב לקיים את הבחירות במועדן".

במכתב התייחסות אומר האלוף רפי מילוא: "נכון לכתיבת מכתב זה, מדיניות ההתגוננות מאפשרת פעילות מלאה בכל חלקי הארץ ("מדרג ירוק"), פרט ליישובים בעוטף עזה וביישובי קו העימות בצפון. מבחינה ביטחונית, נכון להיום ניתן ואף חשוב לקיים את הבחירות במועדן על מנת להקרין לאזרחים חוסן, שגרת חירום מאפשרת יציבות להמשך".

יחד עם זאת מוסיף האלוף מילוא הסתייגות וכותב: "מדיניות ההתגוננות עשויה להשתנות בהתאם להתפתחויות בלחימה, הערכות המצב העיתיות וניתוח תרחישי האיום".

נציין כי נכון להיום הבחירות לרשויות המקומיות יתקיימו ב-30.01.24 פרט ל-14 רשויות שפונו בשל המצב הביטחוני כשבאזורינו לא יתקיימו בחירות ביישובים: קריית שמונה, הגליל העליון, מבואות חרמון, מרום גליל ומטולה. בהודעתו של שר הפנים משה ארבל התייחס השר למצב הביטחוני וכתב: "בטוחני כי כלל הגורמים לרבות גורמי השלטון המקומי וגורמי הביטחון, יירתמו ויפעלו ככל הנדרש ועל אף הקשיים שעשויים לעלות במסגרת זאת בשים לב למצב בו מצויה מדינת ישראל, על מנת להבטיח את קיום הבחירות במועד ובאופן תקין ובטוח ולאפשר לכל אדם לממש את הזכות לבחור ולהיבחר. בהתאם לכך, הנחיתי את גורמי המקצוע במשרדי להמשיך להיערך לקיום הבחירות במועדן ולפעול מול כלל הגורמים על מנת לבצע ולהבטיח את כל הנדרש לצורך קיום תקין של הליך הבחירות".

קרא עוד:

אלא שמאז הודעתו של השר פרצה מחאה של מועמדים וראשי רשויות מכהנים המקשים לדחות את הבחירות כשלצידם גם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ שמיהר להגיב וכתב: "משרתי מילואים רבים המוצבים בחזית, נקלעו לסיטואציה מורכבת…הלחימה עודנה נמשכת ומשרתי המילואים, כולל מועמדים ואנשי קמפיין, עודם נלחמים. אבקש לקיים דיון נוסף בנושא ולדחות את הבחירות למועד שיקבע אך ורק בתום המלחמה, על מנת להבטיח בחירות תקניות שלא מפלות לרעה את אלו הנלחמים ומוסרים נפש למען מדינת ישראל ועם ישראל".

אביב יצחק

אחד מאותם מגויסים שהם גם מועמדים הוא יצחק אביב מטבריה שנמצא בימים אלה בעזה. בראיון שהעניק לתוכנית "מדברים ברדיו" לפני כשבועיים אמר: "קיבלתי את הבשורה הקשה להחלטה של שר הפנים תוך כדי שאני נמצא בלחימה ובדילמה הבלתי אפשרית שאני צריך לבחור אם להיות עם הלוחמים שלוחמים בעוז ובגבורה לבין העיר שלי – שליחות חיי והציבור שאני אחראי לגביו. אני עסוק ב-120 אחוז בלחימה, יש משימה אחת לעם ישראל במלחמה הזאת וזה לנצח את חמאס, זה הדבר הכי חשוב עם כל הכבוד לבחירות יש פה משימה יותר חשובה מהכל".