מתקרבים להכרעה: "דיי בקולות שהמדינה מודה שאין לה הסבר אליהם להבין את המשמעות"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 04.04.24

מתקרבים להכרעה: בית המשפט המחוזי בנצרת צפוי לתת בשבוע הבא את פסיקתו בעתירה של פרופ' רמי יוסף נגד תוצאות הבחירות בעפולה. כזכור, לאחר פרסום תוצאות הבחירות בעפולה וספירת קולות חיילים התברר כי ראש העיר המכהן אלקבץ זכה ליותר מ-40 אחוזים והוכרז כראש עיר בפעם השנייה ברציפות, פרופ' יוסף הגיע לנתון מרשים כשסיים עם כ-27.7 אחוזים מהקולות אלא שבעתירה שהגיש לבית המשפט טען יוסף בין השאר לזיופים בקלפיות שבהן התגלו יותר הצבעות ממספר הבוחרים. היום, התקיים הדיון בעתירה בה נשמעו הטענות והתגובות של המשיבים ובסיום הדיון קבע השופט ערפאת טאהא שהוא ימסור את החלטתו בשבוע הבא.

בתוכנית "מדברים ברדיו" סיפר פרופ' יוסף: "השורה התחתונה היא ששופט שמתרשם שאי בעתירה ממש מיד בתחילת הדיון פונה לצד העותר ומציע למשוך את העתירה. עצם זה שזה לא נעשה כמו עם רון קובי בטבריה, שאל שאלות קשות אותנו ואת המדינה ומבין שיש בעיות קשות זה דבר בעד עצמו. לדברי עורך הדין בומבך הוא מתקשה לראות אין השופט דוחה עתירה כזאת ולא מביא לסיבוב שני.

למרות שזה אירוע דיי נדיר ששופט מבטל בחירות ומכריז על בחירות חוזרות

"נכון אבל קשה להתעלם מהדברים שהצגנו, על זיופים הרבה יותר קטנים באריאל ביטלו בחירות והלכו לבחירות חוזרות. הדברים לא ברמת הצהרות מדובר בתיעודים. לפחות ב-10 קלפיות יש יותר מעטפות מהמעטפות החתומות, מישהו שלשל פתקים לקלפי של פלוני אלמוני. לא יעלה על הדעת שאם יש 350 מעטפות חתומות יהיו 380 מצביעים. זה חוץ מהטענות של הקלפיות עם מעטפות כפולות".

קרא עוד:

"המדינה עצמה מודה שיש יותר מ-200 קולות שאין לה הסבר אליהם ואני לא מאשים אף מועמד זה לא רלוונטי ברגע שיש זיופים והם מתועדים צריך ללכת לסיבוב שני, ואפשר להבין לאיזה כיוון זה הלך אבל לא משנה, אני מדבר ברמת עובדות. אנחנו במסגרת העתירה ציטטנו את פסק דין אריאל ששם על כמות פחותה יותר ממה שאנחנו מדברים עליה אני לא מאמין שאפשר יהיה לדחות את העתירה".

ובכל זאת בחרתם להכניס את אבי אלקבץ כמשיב לעתירה, מדוע?

"תראה, יש דברים מסוימים שאתה יכול לדבר ברמת עובדות, אני בא ואומר אלה הכשלים, מכאן הולכים לדרך הסברה למי יש מוטיבציה לשים את אותן מעטפות. לי לרמי יוסף? אין לי גישה אליהם ואני לא מאשים גם אף אחד אחר".

אבל יש הטוענים בסביבת ראש העיר שהמתנגדים לו גרמו לשיבושים דווקא בקלפיות שהוא חזק בהן כדי ליצור מצב כזה

"נו באמת, של מי היו כל המזכירים ויו"ר הקלפי? לי בקושי היו משקיפים. אז מי יכול ליצור פה את התוצאה שהגיענו אליה? אני? שבחלק מהקלפיות שהיו משקיפים שלי שגם ניסו להרחיק אותם? מי שטוען את זה בסביבה של אלקבץ צריך לדעת שהאנשים שלו היו בקלפיות".

על כמה קולות מדובר ביניכם?

"302 קולות זה החישוב המספרי כדי שהוא ירד מ-40 אחוז והראינו בבית המשפט שיותר מ-200 קולות מזויפים כשגם המדינה מודה בזה וזאת נקודת ההתחלה – אז דיי במספרים האלה כדי להבין מה המשמעות".

תכבד כל החלטה?

"נקבל החלטה נלמד אותה ואחרי זה נחליט מה הלאה. אני מקווה שבית המשפט כבר בשלב הזה יחליט לבטל את הקלפיות ונלך לסיבוב שני".

הטענה של בית המשפט שלא רוצים לעשות זעזוע בעיר אבל פה זה לא תופס כי ראש העיר כבר מכהן וזה לא יטלטל את העיר כי הוא כבר בתפקיד ולכן אני מגיע בהרגשה חיובית לשבוע הבא להחלטת בית המשפט ואין לי ספק שהוא ייתן פסק דין שיוציא את הצדק לאור".