"פירקו עלינו מחסניות, הילדים שלנו הפכו לחזית"

חיים הכט | מדברים ברדיו | 01.10.23

ירי רודף ירי: בערב חג סוכות ביצעו שני חשודים ירי משטח הכפר ג'ילבון לעבר קיבוץ מירב. מדובר בפעם השנייה בשלושת השבועות האחרונים שאירוע כזה מתרחש לאחר שבאמצע ספטמבר ביצעו תושבי ג'ילבון ירי לעבר רכב צבאי.  

מי שביתו ספג את מרבית הקלעים שנורו מעבר לגבול הוא צבי רדלר, שסיפר לחיים הכט בתוכנית "מדברים ברדיו": "האירוע התרחש כמה דקות לפני שבת, בדיוק יצאתי מהמחסן של הבית ופתאום שני כלי נשק יורים צרורות בלי הפסקה. נשכבתי מיד על הקרקע ובמקביל שמעתי את הילדים מהסלון בקומה למעלה צועקים "זיקוקים זיקוקים" כי אמרו שתהיה חתונה בכפר. התחלתי לרוץ שפוף לתוך הבית וצעקתי להם להיכנס לממ"ד והילד הקטן התחיל לבכות. היה פה סיטואציה מטורפת, זה היה במשך זמן ארוך הם פשוט פירקו מחסניות על הבית שלי. בדיעבד הסתבר לי שנראו 2 אנשים פורקים מרכב ויורים בלי הפסקה מג'ילבון לכיוונו. למזלנו הכדורים לא פגעו בתוך הבית אלא רק בחוץ כי אם זה היה עוד כמה מטרים למעלה זה היה נכנס לסלון שהילדים היו בו".

והבוקר בעקבות האירוע בסוף השבוע חצו כ-20 תושבי קיבוץ מירב פעם נוספת את גדר ההפרדה ונכנסו לתחומי הכפר ג'ילבון. מדובר בפעם השנייה תוך פחות מחודש שתושבי מירב מוחים על הירי מעברו השני של הגבול. כוחות צה״ל שנכנסו לכפר השיבו את התושבים חזרה לשטח ישראל.

הקלעים בביתו של רדלר

רדלר: "לא הצטרפתי אליהם אבל אני מלא הערכה אליהם, הם כולם יוצאי צבא בני 40-60 אלא לא נערים ואין מצב שירו על הילדים שלנו בקיבוץ. הם היו בשטח יהודה ושומרון לא בשטח פלסטיני אבל זה שהגענו למצב כזה שתושבים צריכים לעבור את הגבול זה בעיה".

מה אתה אומר על פעילות הצבא?

"אני מעריך את הצבא נפגשנו איתם אבל בסוף כבר חצי שנה יורים לי על הבית וזה רק הולך ומחריף. כשהיה צבא בשטח ג'ילבון לא היה ירי אבל כשאין צבא הם יורים. המציאות שלנו היום שהילדים שלנו בחזית".

קיבוץ מירב

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "תצפיות צה"ל זיהו ביום שישי מחבלים שירו לעבר היישוב מירב שבחטיבת מנשה. במהלך סריקות שביצעו הכוחות, אותרו תרמילים במרחב הכפר ג'ילבון. בשלב זה לא ניתן לקשר בין הפגיעות שאותרו בבית ביישוב לבין הירי, האירוע מתוחקר. כמה אזרחים ישראלים נכנסו מוקדם יותר היום לכפר ג'ילבון שבגזרת החטיבה. כוחות הביטחון שפעלו בקרבת מקום ליוו את האזרחים ליציאה. צה"ל פועל על מנת להגן על תושבי הגזרה ופועל לילות כימים לסכל טרור".