ראש עיריית כרמיאל הצליח להרכיב קואליציה, מרציאנו הצטרף, ההפתעה: עו"ד גרשין בפנים

ירין דורון ורותם אטיאס | מדברים ברדיו | 28.03.29


עלה בידו: הושלמה בניית הקואליציה בכרמיאל, כך הודיע השבוע ראש העיר קונינסקי. קונינסקי שגרף חמישה מנדטים לא הצליח אומנם להגדיל את כוחו אבל הצליח לפרק את סיעת אזולאי ולהגיע להסכמות עם מרציאנו.

סיעתו של פנחס סירוקה תמשיך לקדנציה שניה בקואליציה כשלראשונה ישמש חרדי כסגן ראש עיר. מי שכיהנה המ"מ אליסה דריקר מן תהיה סגנית בשכר למשך 16 חודשים אחריה ייכנס לתפקיד גיא מרציאנו למשך 36 חודשים, ובינתיים הוא יכהן כסגן ראש עיר בתואר בלבד.

מצטרפת נוספת לקואליציה היא עו"ד סיון דמרי גרשין, אירוע שנחשב מפתיע מאוד בפוליטיקה בעיר שכן גרשין ייצגה בתביעה שהגישה עובדת העירייה, מעיין הדר, נגד העירייה במהלכה נטען בין השאר שלאשת ראש העיר יש קשר להזזתה מתפקידה.

גורם פוליטי בעיר התייחס לאירוע ואמר: "מפתיע איך אנשים שהצהירו תמיכה באזולאי ברגע האמת לא נשארו נאמנים לו". אותו גורם התייחס לכך שמעבר לחציית הקווים של עו"ד גרשין חתול שחור עבר גם בין אזולאי לצ'שקין. ההערכה במערכת הפוליטית שקונינסקי העדיף לשלם מחיר יקר יותר בתמורה להכנסת מרציאנו על פני צ'שקין שכזכור שישמש בקדנציה הקודמת כסגן בתואר ונמנע בהצבעה לאישור התקציב כשמיד לאחר מכן הוא הופרש מהקואליציה.

קרא עוד:

כעת מונה הקואליציה של קונינסקי 11 חברים לעומת 6 יישארו אופוזיציה, שם ניתן יהיה למצוא את אלון אזולאי ורשימתו, גיורא צ'שקין ובת שבע אבוחצירה.

מרציאנו, שנכנס כאמור ברגע האחרון לקואליציה סיפר: "אחרי העימותים שהתקיימו ברדיו אמרתם לי שאני טוב מידי וזה לא עובד אז הנה מבחינת מועצת עיר זה עבד. קיבלנו יותר מ-2100 קולות שזה יותר מחלק גדול מהמתמודדים שהוציאו פי 10-15 יותר ממני על יום הבחירות. התושבים רצו לראות אותנו חזקים במועצה".

ובכל זאת משה ניצח בקלות והיו בחירות משעממות.

"משה עשה קמפיין טוב המסר שלו עבר וחלחל, הוא שם את עצמו מול אזולאי ולא מול בת שבע או מולי. יש לו צוות רחב וביום הבחירות התנהל אצלו עם עשרות מתנדבים. הציבור בחר להשאיר את משה וזאת דמוקרטיה ואנחנו מכבדים אותה".

ובסוף, אתם נכנסים לקואליציה ברגע האחרון, מה קרה?

"אני הייתי בטוח שאנחנו בדרך לאופוזיציה, אני חיפשתי לקבל כלים וסמכויות כדי להצליח ולא כיסא. ניהלו איתנו משא ומתן קצר בתחילת הדרך ומאז היו שלושה שבועות של נתק ובימים האחרונים שוב היו התפתחויות. הפתיעו אותנו כי זה לא משהו שהיה על הפרק, אני שמח שהייתה פנייה דיברנו וסיכמנו".

כחלק מהסיכום יחזיק מרציאנו בתיקים רבים בהם ההנדסה, תרבות, ספורט, רווחה ופיתוח כלכלי והתייעלות: "אלה תיקים חשובים מאוד לעיר, לקחנו את התיקים שיש לנו ניסיון בהם ואנחנו עוסקים בהם הרבה שנים וברגע שהתיקים ניתנו היה אור ירוק".

"הכניסה של עו"ד סיון דמרי הפתיעה אותי מאוד, אבל רוב מי שבאופוזיציה היום ניסו להיכנס לקואליציה. אנחנו נמצאים בשנה לא פשוטה, גם כלכלית וגם ביטחונית והיא שנה מאוד מאתגרת שתלווה אותנו לאורך כל הקדנציה והחלטנו להיכנס ולעזור מבפנים".

בעוד שנה וחצי שיגיע מועד הרוטציה, אתה מאמין שזה יקרה?

"אני מעריך וסומך על הצוות שסיכם איתי שהרוטציה תצא לפועל, אני מכיר את המערכת הפוליטית ומה שיקרה יקרה אני בא לשרת את תושבי כרמיאל".

גיורא צשקין הגיב לדברים ומסר: "הדברים אינם נכונים כלל. אני לא הסכמתי לרוטציה עם הגב' דריקר מן, לפיה היא הייתה אמורה לכהן שנה כסגנית ראש עיר ולאחר מכן אני במשך כארבע שנים, לכן לא נכנסתי לקואליציה. אני מאמין בלב שלם בפוליטיקה נקייה ומקצועית, לא בטריקים ושטיקים! כאשר לא הגענו לעמק השווה עם ראש העיר, ככל הנראה פנו למר מרציאנו והציעו לו שנה וחצי הגב' דריקר מן וכשלוש שנים הוא. זאת האמת, כל השאר ספקולציות שאין מאחוריהן רבע דבר. אנחנו מצידנו נמשיך לשרת את הציבור בכל הכוח 24/7 אם זה באופוזיציה או בקואליציה"