העימותים | עיריית כרמיאל

קול רגע
העימותים | הבחירות לרשויות המקומיות | 19.02.24

ארבעה מועמדים יתמודדו על כס הרשות

לקראת הבחירות | חשוב לדעת (הנתונים על פי משרד הפנים)

מספר בעלי זכות הבחירה יעמוד על 43,975

מספר התושבים ברשות: 55,462

אחוז ההצבעה בשנת 2018: 55.42 אחוזים

ביום הבחירות ייפתחו 73 קלפיות 41 מהן קלפיות נגישות

מספר חברי המועצה: 17 חברים

המאבק הפוליטי | סיכום ביניים

את מערכת הבחירות בכרמיאל אפשר לחלק ללפני ואחרי המלחמה. לפני ה-7.10 הייתה המערכת מהסוערות שידעה העיר אי פעם בעיקר בעקבות העימות הפוליטי והמשפטי בין משפחת קונינסקי לאלון אזולאי כשבהמשך גם בנו, יועד, עלה לכותרות בעקבות תביעה שהגיש (ומשך מספר ימים אחר כך) נגד אשת ראש העיר, סוזי קונינסקי. הרשתות החברתיות הפכו לזירת התגוששות ופוסטים שירדו הרבה מתחת לחגורה. אחרי פרוץ המלחמה נרגעו הרוחות והקמפיינים ברשתות החברתיות דעכו בהתאם למצב. לקרב ראש בראש בין קונינסקי ואזולאי הצטרפו במרוצת הזמן שני מועמדים נוספים, גיא מרציאנו ובת שבע אבוחצירה שנמנעו מלקחת חלק בעימות בין קונינסקי לאזולאי. רק בשבועיים האחרונים מרציאנו שהיה מגויס חזר לעסוק בפוליטיקה לאחר ששוחרר לטובת כך משירות מילואים.

לכל הסיפורים החמים: היכנסו לעמוד העירייה באתר רדיו קול רגע: עיריית כרמיאל

אם לא המלחמה שפרצה ב 7.10 יכול להיות שעדיין לא היינו פוגשים את התחתית שאליה צנחה מערכת הבחירות בכרמיאל. איך אמר לי השבוע מישהו שמכיר את הפוליטיקה המקומית – מערכת בחירות כל כך רעילה לא התנהלה כאן מעולם. אלא שאז המלחמה פרצה השיח התמתן והרעל נבלם, אבל זה חלילה לא אומר שבשבוע שנותר לא יהיה מי שינסה לחזור לשיח של ה-6.10. בכל זאת הכל כאן מוחזק על ידי תפר אחד רעוע שהאמוציות החזקות עלולות לפרום.

כפי שבוודאי אתם יכולים לראות בשידור החי שלנו לפאנל המועמדים כאן ברדיו קול רגע הגיעו שניים – גיא מרציאנו ובת שבע אבוחצירה. ראש העיר, משה קונינסקי הודיע מראש שהוא לא ייקח חלק בחגיגה הדמוקרטית ולא יגיע לכבד את תושביו. הכנו לא מעט שאלות לקונינסקי בלא מעט נושאים שחלקם קריטיים לעתידה של העיר אבל הוא בחר שלא להגיע – אנחנו את השאלות נשאל בשעה הקרובה.

המועמד השני שבחר או בחרו בשבילו לא להגיע הוא אלון אזולאי שכבר אישר את הגעתו אבל ברגע האחרון ביטל כי מבחינת המטה של אזולאי אם קונינסקי לא בפאנל אין לו מה להפגין נוכחות או כמו שאמרו לי לפחות 2 מפעיליו – גיא ובת שבע לא מעסיקים אותו. אם שני האנשים המכובדים שיושבים כאן באולפן צריכים או לא צריכים להעסיק את אזולאי נדע בעוד 8 ימים, אבל עד אז היה יותר מראוי שתושבי כרמיאל יעסיקו אותו – ואותם הוא היה צריך לכבד – ובשבילם היה ראוי שהוא היה מגיע ומציג את תוכניותיו. אבל היעדרותו והתנאי שהוצב מוכיחים שכנראה העניין האישי מול קונינסקי עדיין בוער יותר.

ואנחנו ננסה, לא בטוח שנצליח אבל מבטיחים שננסה לא ליפול לצהוב ולדיונים המשפטיים שיתחדשו כך רצה הגורל או השופטת בדריה מבית משפט השלום בעכו – 13 שעות אחרי סגירת הקלפיות.

מה שבטוח אנחנו כאן היום כדי לכבד את מי שכן מצאו חשיבות להגיע ולדבר אליכם תושבי כרמיאל ולנסות ברגע האחרון לשכנע את המתלבטים האחרונים – שהם הם הראויים לעומד בראשות העיר. הם יישאלו כאן שאלות קשות ולא לא מטעם הסיעה שלהם.

ובעוד 8 ימים אתם התושבים תלכו לקלפי תעמדו מאחורי הפרגוד וברגע האמת תכריעו האם יהיה מי שיקבל את הכתר בסיבוב ראשון או שכולנו ניפגש שוב בעוד שלושה שבועות לסיבוב שני שבו כל הקלפים יטרפו מחדש.

לצפייה – לחצו כאן

להאזנה: