אוחנה: "אריה דרעי החליט שהוא "גונב" ומשתלט על הערים ונתניהו לא יכול לשלוט בו

חיים הכט | מדברים ברדיו | 03.03.24

רעידת האדמה הפוליטית בצפת ממשיכה לייצר רעשי משנה כשחמישה ימים אחרי פרסום התוצאות התייצב ראש העיר יוצא, שוקי אוחנה, לסגור חשבון עם מי שהובילו את קקון לניצחון. בראיון סוער בתוכנית "מדברים ברדיו" תקף אוחנה את אריה דרעי, ביקר את ראש הממשלה נתניהו והבטיח "בוא נדבר בעוד שנה".

אוחנה: "מה שעשה אריה דרעי בצפת הוא עשה גם בערים אחרות, הוא החליט שהוא "גונב" ומשתלט על הערים ואחד היעדים היה צפת. הוא הצליח לאחד את הזרמים ולאור הסיטואציה תושבי צפת לא יצאו להצביע וזאת התוצאה".

על חוסר ההתייצבות של הליכוד לצידו מול דרעי אמר שאוחנה: "היה ניסיון של יריב לוין לעזור אבל כנראה שאין שליטה על אריה דרעי, זה יקרה בעוד ועוד ערים בבחירות הבאות אם לא נעצור את זה. יכול להיות שנתניהו לא יכל מול דרעי, עובדתית לא הצליחו לעצור את זה. בסוף עמדנו אני ועוד חברי מועצה לבד מול גופים שלמים של אדם שגר חמישה חודשים בעיר שלא מכיר את פה אפילו את הרחובות. חבל לי מאוד כי מיום רביעי יש ימי אבל בעיר צפת, אנשים בדיכאון מוחלט. אני לא מרים ידיים, צפת חשובה לי ונמשיך את המהפכה שעשיתי ב-5 השנים האחרונות".

אנשים ניגשו ואמרו לך, שוקי אנחנו רוצים לבחור בך אבל הרב אמר לבחור קקון ואנחנו בוחרים בו?

"ברור למרות שאני הייתי ראש עיר של כולם. גם כשהתקשרנו לאנשים היו שאמרו שהם מצביעים על פי החלטות הרב. באותו רגע שהרב החליט אין מה לעשות וצר לי שהעסקנות ניצחה. הלכו כאן בשם הסגירה שהייתה מלמעלה שהשפיעה על העיר צפת – אותו אריה דרעי שבקיצוניות וברוטליות עשה את כל הדבר הזה והתוצאה שתושבי צפת נפגעו".

קרא עוד:

האם בעיניך צפת תהפוך לעיר חרדית מלא על מלא?

"לא יודע להגיד, קקון הבטיח לשמור על צביון העיר ואני מקווה שהוא ישמור על כל האוכלוסייה בצפת. אני מקווה שההגמוניה תמשיך ושימשיכו את הפרויקטים שהתחלנו".

האם אתה מתסתובב בתחושה שנבדגת על ידי הליכוד ובני הברית שלך?

"בן אדם בוחר אם להיפגע או לא. אני לא חושב שנתניהו מסוגל לשלוט באריה דרעי עובדה שהוא לא הצליח. לא לגיטימי להנחית בן אדם שאין לו שום מושג בעיר שיהפוך להיות בובה של מערכת שלמה. בוא ניפגש עוד שנה, עד אז תן לדמיון לדבר".