"כשאדע מה יקרה בצפון גם אתה תדע"

ירין דורון | ישראל במלחמה | 18.12.23

48 שעות אחרי הביקור של שר הביטחון, יואב גלנט במטולה ובצל דיווחים על אפשרות של החזרת התושבים לביתהם בדרום – תוקף ראש המועצה, דוד אזולאי את ההנהגה הישראלית ושר הביטחון. בראיון לירין דורון אמר אזולאי: "כן להחזיר את תושבי מטולה והצפון ליישובים ולהגיד למדינת ישראל וצה"ל במקום לעשות רצועת ביטחון דרומה תעשו רצועת ביטחון צפונה אחרת התושבים שלכם יחטפו. אני אומר שיש חלק שיסכימו לתהליך הזה אבל זה אופציה שווה לנסות אותה כי בסוף צריך לזכור שמדינת ישראל הגדולה והחזקה במזרח התיכון לא מסוגלת להגיד לאזרחיה מה עושים בצפון, מתי עושים וכמה זמן זה יימשך. אנחנו מעל 70 ימים בלי אופק".

במהלך הראיון חשף אזולאי שיחה שהייתה לו השר שבה סיפק השר התבטאות מעוררת מחלוקת: "נפגשתי בשבת עם שר הביטחון גלנט שהגיע לצפון ודיברנו 40 דקות העלתי בפניו את כל הדרישות ואיך הוא אמר: "כשאני אדע גם אתה תדע" – זאת לא תשובה בעיניי. למה אזרחי ישראל מדינה ריבונית, דמוקרטית צריכה לקבל אישור ממישהו מהעולם כדי לתקוף ולתת ביטחון לתושביה? למה ביידן? עם כל הכבוד והחיבה לעם האמרקני והלוואי עוד כמה עמים כאלה שיתמכו בנו אבל אלה דיבורים שלפני 7.10 מה שצריך לעניין את מקבלי ההחלטות זה מה אומרים אזרחי מדינת ישראל שאומרים רק דבר אחד – רוצים ביטחון".

אתה שומע משר הביטחון משפט כזה מה אתה חושב?

"זה עצוב. מדינת ישראל לא יודעת לקבל החלטות בנוגע לצפון. ראש הממשלה במסיבת העיתונאים צריך לעמוד עם גלנט והשר גנץ ושלושתם ולהצהיר שהולכים לטפל בצפון ולהודיע מתי. לתת אופק לאזרחי הצפון. אי אפשר להשאיר אזרחים עקורים בסיר לחץ, בלי עבודה ובית 70 ימים. אנשים מבוגרים כבר לא יכולים להתמודד עם זה ורוצים לחזור לצפון".

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

קרא עוד

עד מתי אפשר יהיה להמשיך ככה?

במידה ונדע ניתן את כל הזמן שבעולם לטפל, גם אם זה שנה. אני כל בוקר אני מתעורר בדיכאון וישן בדיכאון כי חוסר הוודאות משגע ומתסכל את כולם וגם אני חש את זה. מחצבה שעובדת פה כמה מטרים בלבנון ואצלנו לא עובדים זה נראה למישהו הגיוני".

מדינת ישראל לא מסוגלת להתמודד עם ארגון טרור, עם מדינת לבנון. למה עכשיו ממריאים מטוסים מביירות? למה השדה לא מחוסל? רק ככה הם מבינים.  למה שורות הבתים בכפרים הראשונים עדיין עומדים? ממה הם מפחדים ממה פוחדים? אם אני לוקח את חיל האוויר והורס את כל ארבעת הרובעים בבירות בשבוע ימים הם ירוצו להסכם וזה מה שאנחנו צריכים. אולי נחטוף בעורף ונצטרך להכין את התושבים גם במדינת תל אביב אבל בשבוע ימים שנתקוף הם יבואו על ארבע"