הסלמה ביטחונית: 2 רקטות שוגרו מאזור ג'נין לעבר המועצה האזורית הגלבוע והתפוצצו באוויר

ירין דורון | 26.06.23

רקטה שוגרה מאזור ג'נין לעבר המועצה האזורית הגלבוע והתפוצצה באוויר, כך אישר לפני זמן קצר ראש המועצה, עובד נור. דובר צה"ל אישר את הפרטים ומסר כי: "הבוקר שוגרה רקטה מאזור העיר ג'נין שהתפוצצה בשטח פלסטיני. הרקטה לא היוותה סכנה לישובים באזור. כוחות הביטחון הגיעו לסריקות במרחב, האירוע מתוחקר. אין נפגעים".

הודעת המועצה מגיעה בעקבות תיעוד שעלה ברשתות הערביות של רקטה ששוגרה מאזור ג'נין והייתה אמורה לנחות בשטחי המועצה האזורית הגלבוע. בהודעה שפרסמה המועצה נמסר כי: "פלג של החמאס הפועל באזור העיר ג'נין פרסם סרטון מטריד שבו נראה ירי של רקטות המיועדת (לטענתם) אל עבר יישובי המועצה. לפי העדכון שקיבלנו מכוחות הביטחון אותה רקטה לא נחתה בשטחי ישראל וככול הנראה התפוצצה עוד במעופה באוויר. חשוב להבהיר שכבר 3 שנים אנו מתריעים על התגברות המוטיבציה והיכולות מכיוון ג'נין, ולצערנו איננו זוכים להתייחסות ראויה למיגון תושבינו. מחד, ברור וידוע לנו ממקורות ראשונים שצה"ל וכוחות הביטחון עושים עבודה מצוינת, ואנחנו מעניקים להם גיבוי מלא, מאידך, יש הכרח משמעותי ודחוף בתגבור אמצעי ביטחון ומיגון הנדרשים ליישובי הגלבוע בכלל, ולסמוכי הגדר בפרט".

למרות האירוע החריג במועצה הדגישו כי ביישובים נשמרת השגרה.

ארז דיטור, מזכיר מושב רם און שבגלבוע: "לא הכרנו את האירוע הזה מתוך המושב או מכוחות הביטחון, אנחנו רואים איך זה התפתח בעוטף עזה והפחד של התושבים שנהפוך לעזה 2. אנחנו מכירים את הכוונות של המחבלים אבל מתעסקים בחיים השוטפים של התושבים, התושבים לא שקטים. זה יישוב סמוך גדר ואין לנו ממ"ד בבתים הוותיקים, מגוניות בוודאי שאין לנו אנחנו לא שאננים ישנה דריכות. יש פניה של ראש הרשות וכלל ראשי היישובים באזור לשר הביטחון וכולם מסכימים שצרך לצאת למבצע כדי להחזיר אתה שקט ליישובי האזור".

השיגור היום (ב') מגיע לאחר מספר אירועים ביטחוניים חריגים שאירעו בתקופה האחרונה שהחלו במספר אירועי ירי ליישובים בגלבוע, בין השאר ליישובים מירב, מעלה גלבוע וגן נר שהובילו לנזקים לבתים.

בעקבות אירועים אלה שיגרו שבעה חברי וועדת החוץ והביטחון של הכנסת מכתב דחוף ליו"ר הוועדה ח"כ יולי אדלשטיין בו דרשו לכנס לכינוס דחוף. מדובר בחברי הכנסת אוהד טל, משה סולומון, דני דנון, לימור סון הר מלך, בועז ביסמוט, ניסים וטורי ורם בן ברק. במכתב ששלחו ליו"ר הוועדה כתבו "בתאריך 03.04.2023, דיווחו התושבים המתגוררים בקיבוץ מירב על שמיעת קולות ירי חריג ואף בישוב מעלה גלבוע בתים נפגעו מהירי החולף. לאחר אירוע ירי זה, ועד היום, בוצעו עוד שבעה אירועי ירי לתוך הישובים בגלבוע ובנס, לא היו נפגעים בנפש. אנו קוראים לקיים דיון דחוף בוועדה בכדי למנוע מקרי ירי נוספים וחס וחלילה, למנוע הסלמה של פיגועים באזור הגלבוע.

זמן קצר לאחר שיגור מכתב גם מספר יישובים ביניהם יישובים בגלבוע בו דרשו לצאת למבצע צבאי נרחב בשומרון בכדי למגר את תופעת הנשק שיש ביידי הפלסטינים.

נזכיר כי בחודש מאי האחרון במהלך מבצע "מגן וחץ" חשף ראש השב"כ רונן בר כי סוכלה תשתית בג'נין שהתכוונה לייצר רקטות שיועדו לעפולה והעמקים.