העימותים | עיריית מגדל העמק

קול רגע
העימותים | הבחירות לרשויות המקומיות | 20.02.24

שני מועמדים יתמודדו על כס הרשות

לקראת הבחירות | חשוב לדעת (הנתונים על פי משרד הפנים)

מספר בעלי זכות הבחירה יעמוד על 23,087

מספר התושבים ברשות: 30,990

אחוז ההצבעה בשנת 2018: 65.97 אחוזים

ביום הבחירות ייפתחו 41 קלפיות 14 מהן קלפיות נגישות

מספר חברי המועצה: 15 חברים

המאבק הפוליטי | סיכום ביניים

אחרי 25 שנה הודיע ראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה, על פרישתו מהחיים הפוליטיים כפי שפורסם לראשונה ברדיו "קול רגע". השמועות על כוונתו של ברדה לפרוש התרוצצו זמן רב וברדה עצמו פיזר את הערפל ב-01.06.23 במהלך טקס הוקרה ליקירי העיר כשהודיע על החלטתו הרשמית. זמן קצר לאחר כן הודיעה חברת המועצה, אלגריה בן קסוס על כוונתה להתמודד מול יקי בן חיים. כמה שבועות לאחר הודעתה זכתה בן קסוס לתמיכתו של ברדה שהגיע לכנס פעילים והביע בה תמיכה. ברדה אומנם קרה לאורך החודשים למועמדים נוספים להודיע על כוונתם להתמודד מול בן חיים אך כאלה לא הצטרפו ובכך נשארו התושבים עם קרב ראש בראש בין השניים.

לכל הסיפורים החמים: היכנסו לעמוד העירייה באתר רדיו קול רגע: עיריית מגדל העמק

לצפייה בעימות – לחצו כאן

להאזנה:

הנושאיםאלגריה בן קסוסיקי בן חיים
אלי ברדה"אני דרשתי ממנו לחזור בו מנאום הפרישה ושיתמודד שוב לראשות העיר, אין לי ספק שהוא היה מנצח. לי נאמר שהוא פרש משיקולים אישיים""בינואר פרסמתי סקר של מכון סמית שכולם ראו את אחוזי התמיכה. הבחירות האלה מסתמנות בין מי שהיה מרוצה מאיך שמגדל העמק נראית למי שרוצה שינוי. אני ואלי ברדה עשינו סולחה לפני יום כיפור ועדיין יש הבדל מהותי ביני לבין אלי, אם הוא היה אביר הוא היה נטרלי ולא מביע תמיכה במועמד".
על הסיכומים עם חברי מוצעה ליום שאחרי "מי שאמר שהעיר לא טובה ומלוכלכת וצריכה שינוי עושה אלי ברדה והולך עם הקואליציה שלו שרק חסר בה את אלי ברדה. אני הגעתי כדי להציל את העיר מהקואליציה של הקיפאון שהיא הייתה נתונה בה"."לא חילקתי שום הבטחות לאף חברי מועצה, עם נחום אסולין, לא חתמנו על הסכם קואליציוני אבל יש לי את התמיכה שלהם".
הגבלת כהונה"אני בעד הגבלה ותמכתי בשתי קדנציות ושלישית רק אחרי סקר תושבים ברוב של 75 אחוזים שרוצים המשכיות""אני מקווה ורוצה שהעשייה שלי תדבר בעד עצמה. ראש עיר יכול להיות במקסימום 3 קדנציות".
המרכז המסחרי"עובדה קיימת שהחנויות הן בבעלות פרטית, צריך לעשות שותפות של ועד הסוחרים לטובת העניין. המצב עכשיו הוא לא טוב אבל המתחם הזה הולך להתחדשות עירונית. מי שלא יסגור את המרכז המסחרי בשישי לא יהיה ראש עיר חד משמעית. אני לא מסתכלת על תושבים כסקטורים, הסטטוס קוו הוכח ונבדק שהתושבים רוצים ואוהבים את המצב הזה. אתה לא בא להאשים את ראש העיר בנושא כזה כי יש היצע וביקוש. אני מעידה על עצמי שמרכז החיים שלי הוא בעיר ואפשר לייצר תנועה בעיר באמצעות פעילויות של תרבות פנאי אחר הצהריים. תוציא תושבים לפארקים תהיה תנועה"."הוא הסיבה שפרשתי לאופוזיציה. הבאתי יזמים לבנות ולשפץ וזה נדחה, במשך 20 שנה המרכז המסחרי לא שופץ ויומיים אחרי הבחירות הוא כן שופץ. כמי שעסק ועוסק בנדל"ן אני כבר פועל בנושא. חודש אחרי הבחירות נפעל לשיפוץ הקניון. אנשים מדברים על זה שהכל סגור בשישי בערב אבל קודם בואו נפעל שיהיה משהו בשאר השבוע ובמוצ"ש. העיר הולכת לתוכנית של פינוי בינוי ויש סקר תעופה חדשה שמסיר את ההתנגדות לבניינים גבוהים".
שדה תעופה"שדה זה דבר מצוין, הוא מנוע צמיחה אדיר לתעשייה ומסחר אבל לא ברמת דוד אלא בחיפה. אני לא אצביע בחיים על משהו שיפגע בתושבי מגדל העמק"."אני מתנגד לשדה, זה מביא לכלוך וזוהמה ולא ראיתי את הערים ליד שדות התעופה האחרים בארץ פורחים"
התמיכה של המפלגות "אני עזבתי את הליכוד כשגדעון סער עזב את הליכוד. אני מועמדת עצמאית שרצה בזכות עצמי ואני יכולה לנהל עיר ליכודית כשאני תומכת בגדעון סער""בהרמה הארצית לא משנה לתושבים, אני הייתי אצל כחולון וחזרתי לליכוד, לא הייתי בתקווה חדשה"
צביון יהודי"70 שנה יש סוג של השגחה התושבים מהכפרים הערביים לא רוצים להגיע לגור אצלנו, הם גרים לידנו מתפרנסים בעיר והכל בשכנות טובה. הטענה היא מדינת ישראל שלא בונה להם פארקים ותשתיות בכפרים"."המדינה באמת אשמה שהיא לא בונה יחידות דיור במגזר הערבי. ראש העיר צריך יהיה לקבל החלטה אם הוא ממשיך את פרויקט מחיר למשתכן או מספיק אותו כי הפרויקט מכניס תושבי חוץ לעיר. עד היום לא הייתה בנייה והקבלנים שבנו לא מכרו. ראש העיר הבא יצטרך להחליט האם הוא רוצה עיר עם צביון יהודי לגמרי ומצד שני לפגוע בצעירים שיוכלו לקנות דירה במחיר מוזל, זאת שאלה טובה. אני בעד עיר עם צביון יהודי כמו שהיה עד היום"
היום שאחרי"הכי חשוב זה שיקום האמון של התושב שנמצא בחוסר אמון מוחלט בנציגים. מבחן מנדטים יקבע את הקואליציה ואני אשאף שהיא תהיה רחבה כמה שיותר. כשאנצח כולם בתוכניות שלי תחתי כראש עיר, ואם יקי יבחר להיכנס לקואליציה בשמחה""המרכז המסחרי הוא לב ליבה של העיר והוא יזרים חיים לכל העורקים, לשפץ קניון ולבנות 10 יחידות דיור כדי ליצור חיים. כמובן השקעה מסיבית בחזות העיר. אם אלגריה תנהל את מחלקת הרווחה היא תעשה עבודה נהדרת"
מילה חיובית אחד על השניאלגריה על יקי: "תושבים אומרים שהוא מתווך מצוין"יקי על אלגריה: "אישה חזקה לוחמת אין לי ספק שהיא כאן למען העיר"