מרציאנו: "סירבתי להשתחרר כדי לקיים קמפיין פוליטי, הסרת מועמדות? לא על הפרק"

רותם אטיאס | ישראל במלחמה | 01.01.24

ועדת הפנים של הכנסת אישרה ברוב קולות את דחיית מועד הבחירות לרשויות המקומיות ל-27 בפברואר 2024. 13 חברי כנסת הצביעו בעד, 1 התנגד ו-1 נמנע. על פי הסיכומים במידה ויידרש סיבוב שני הוא יתקיים ב-13 במרץ. ההחלטה הגיעה לאחר שאתמול במהלך ישיבת ההמשלה אושר המהלך וכעת כדי לאשר את ההליך נדרשת הצבעה בכנסת שם לא צפויה הפתעה.

מי ששמחו לשמוע על ההחלטה הם משרתי המילואים שאמורים גם לקחת חלק בהליך הדמוקרטי ביניהם גיא מרציאנו, שמתמודד על ראשות עיריית כרמיאל.

מרציאנו, נקרא בצו 8 כבר ביום הראשון של המלחמה ומאז הוא משרת בצפון: "זה לא רק אני יש עוד שלושה ברשימה שלי שלא יכלו להשתחרר אם הבחירות היו מתקיימות בחודש ינואר. ב-7.10 בבוקר התקשרו כשראיתי מה קורה הבנתי שצריך לקפוץ כמה שיותר מהר לימ"ח ומשם ליחידה. באותו רגע פרסמתי הודעה בקבוצת הפעילים שלנו שהקמפיין עוצר וקראתי לכולם לסייע ככל הניתן בכל מה שאפשר בעיר או בכלל. מאז בעצם כל הקמפיין נעצר, כבר שלושה חודשים לא היה לי זמן להתעסק בזה כי היינו עסוקים בהגנה בצפון".

בסוף השבוע הבעיר צה"ל מסמך לידי הממשלה שבו נמסר כי נכון להיום 668 משרתי מילואים לא יוכלו להשתחרר לטובת הבחירות ולהם השפעה על 144 רשויות. מרציאנו: "שבוע שעבר קיבלתי טלפון מהשלישות שאני יכול להשתחרר לטובת עיסוק בבחירות ובקמפיין הפוליטי שלי אבל סירבתי להשתחרר ולעזוב את החברים שלי לנשק ואת האנשים שאני עושה איתם מילואים כבר 18 שנים. אמרתי להם שאני נשאר עד הסוף כי כרגע הצבא וההגנה על הצפון הרבה יותר חשוב מקמפיין פוליטי. לצערי בזמן הזה שאר המתמודדים בעיר המשיכו את הקמפיין שלהם כרגיל ומנהלים אותו ללא הפרעה. ראש עיר, סגנים וחברי מועצה שנשארו בבית יכלו להמשיך להתנהל כרגיל ואני לא יכולתי כי אנחנו לא מתעסקים בפוליטיקה בזמן מלחמה".

ובתאריך החדש במידה והמצב הזה יימשך מה יהיה?

"לפני שבועיים שלחתי מכתב לשר הפנים לדחות את הבחירות כי זה היה הזוי שמקיימים בחירות בזמן מלחמה. אני בטוח שאם היו בחירות ארציות גם הם היו אומרים שאין סיכוי שזה יקרה. לשמחתי דחו את המועד אבל זה עדיין לא מספיק. לפי מה שהמדינה אומרת עדיין נהיה במלחמה בדרום או בצפון ואני לא בטוח שהרשויות בנויות להצביע או לקיים בחירות".

קרא עוד

אומר אלוף פיקוד העורף שלקיים בחירות זה לטובת החוסן הישראלי, איך זה מתכתב עם המציאות?

"אני מכיר את האלוף מילוא שהיה המג"ד שלי בגולני, אני חושב שהאמירה שלו לא נכונה. לא כל הערים כרגע בשגרה, רוב התושבים בערים במילואים או מפונים. האופציה הנכונה היא לדחות את הבחירות למאי או יוני ואם אפשר לאוקטובר אחרי שננצח ונחזור לשגרה. לקחו אותנו מהעיר שלנו לשרת המדינה וכל השאר המשיכו לשרת את העיר והתושבים וזכו ליתרון גדול".

אז למה להתמודד ולא לחכות לעוד 5שנים?

"אין שום כוונה מצידי ומצד כל הרשימה שלי להסיר את המועמדות. אנחנו נתמודד בוודאות. יש לנו אנשים מצוינים שעשו הרבה דברים טובים למען העיר. דווקא במגלל מה שקרה בתקופה הזאת אנחנו נעשה גם וגם. גם נשרת את המדינה וגם נתמודד על ראשות העיר".