"עם כל הכבוד לראש הממשלה להגיד למשפחות לשתוק – זה לא מזכותו"

ירין דורון | ישראל מלחמה | 29.01.24

במוצאי השבת כינס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסיבת עיתונאים בה התייחס בין השאר למחאת המשפחות שיקיריהם חטופים בעזה. לדברי נתניהו המחאות גורמות לחמאס להקשיח את עמדותיו ומקשה להגיע למתווה לשחרורם מהשבי.

הדברים עוררו סערה גדולה בקרב המשפחות שתקפו את ראש הממשלה על דבריו. בתוכנית "מדברים ברדיו" התייחס לדברים גם אבירם שאול, אחיו של לוחם צה"ל אורון שאול שחטוף בעזה כבר 10 שנים: "ראש הממשלה הוא איש עתיר זכויות לא ניקח את זה ממנו, אבל אין לו זכות להגיד למשפחות לשתוק, בלי המטה הזה לא היו חוזרים יותר מ-120 חטופים ובלי המטה הזה החטופים לא היו מקבלים אספקה של תרופות וסביר להניח שהיום היינו במקום אחר לגמרי. אז עם כל הכבוד לראש הממשלה להגיד למשפחות לשתוק אני חושב שזה לא מקובל ואני חושב גם שזה לא מזכותו. יש שם משפחות שהקריבו את הדבר הכי יקר, משפחות של חיילים ומשפחות של אזרחים שנלקחו ממיטותיהם בצורה ברוטאלית והם דורשים בצורה ברורה להשיב את האזרחים ואת החיילים הביתה. אני לא חושב שיש איזה לגיטימציה לראש הממשלה להגיד למשפחות החטופים לשתוק. אני חושב שפשוט לא נוח לו, קשה לו שיש משפחות שזועקות ובמשך שבועות שלמים, שבת אחרי שבת ממלאים את כיכר החטופים באזרחים שמראים תמיכה רחבה ציבורית, מה שלא היה אז בזמן שאורון והדר והאזרחים מנגיסטו וא-סייד נחטפו. כנראה שזה מקשה עליו אבל עם כל הכבוד הלחץ שהציבור מפעיל ביחד עם המשפחות זה מה שמביא את החטופים. הזעקה של המשפחות ביחד עם התמיכה הרחבה וכל הלחץ הציבורי בנוסף לתמרון הצבאי הוא זה שהחזיר את החטופים ולא ההפך".

קרא עוד

מה עמדתך בנושא המחאות בכרם שלום בניסיון לעצור את כניסת המשאיות?*

"אני עשיתי את זה לפני כחמש שנים ביחד עם המשפחה שלי, ביחד עם אבא שלי ז"ל, אנחנו עצרנו בגופנו את המשאיות האלה כמעט לבד. אז זה היה אני, אופק, אבא שלי עוד שני בני דודים שלי וזהו ועשינו את זה. למה עשינו את זה? כי לא הגיוני שייכנס עכשיו משאיות מלאות אספקה בזמן שיש לנו חיילים שנמצאים שם. נכון שארצות הברית היא בסוף זאת שמנהלת את העניינים עם כל עם כל הצער שבדבר והיא זאת תכתיב מה יהיה אבל מדינת ישראל צריכה גם היא לעמוד על שתי הרגליים האחוריות שלה ולהיות זאת שדורשת. אנחנו מספקים משאיות שמלאות באספקה ובמזון ונהרגים לנו שם חיילים, זה נשמע למישהו הגיוני זה נשמע למישהו מציאות שאפשר לחיות איתה מבחינתי לא".

אתם מקבלים עדכונים על מה שקורה?

"אנחנו מעודכנים מדי פעם אם יש איזה משהו שאפשר לעדכן, אני נמצא במטה, אני יכול להגיד שכשיש מעדכנים. כרגע אני לא רואה שיש התפתחויות על אף האיתותים על עסקה שהולכת ונרקמת. אני למוד ניסיון, אני מבין שזה דבר שכנראה ייקח עוד זמן. זאת הזדמנות שאנחנו צריכים לקחת אותה בשתי ידיים ולנצל אותה ולא להשאיר אצל החמאס קלפים כדי שאחרי זה היא יהיו לו מה להתמקח איתנו. מדינת ישראל צריכה לעמוד על שתי הרגליים האחוריות ולדרוש את השבת כולם. אני לא אוכל לסבול עוד מציאות כזאת, סבלתי את צוק איתן את המלחמה הזאת אני לא אסבול מציאות כזאת שאורון מופקר שם פעם נוספת".