מסע הרצח בנצרת: נקבע מותם חמישה גברים, אחד מהם הרוצח

רותם אטיאס | 09.04.24

האלימות בחברה הערבית לא פוסקת. הערב גבר נכנס לבית משפחת אחותו ברחוב 1060 בנצרת ופתח במסע רצח. הוא ירה בה, באימו ובשלושה אחים וקרוב משפחה נוסף ואז שם קץ לחייו. באירוע נפצעו שניים אנוש ועוד אחד קשה. המשטרה פתחה בחקירה. כתוצאה מהירי נקבע במקום מותם של שלושה בני אדם, ביניהם היורה. זמן קצר לאחר מכן מת מפצעיו אחד הפצועים אנוש והבוקר הודיע המרכז הרפואי רמב"ם שהרופאים נאלצו לקבוע מותו של גבר בן 48. הגבר הגיע במצב קשה מאוד עם פגיעות ירי בפלג גופו העליון ולא שרד את הפציעה. בכך עולה מספר הנרצחים באירוע לארבעה. ברמב"ם מאושפזת עדיין במצב קל – בינוני אשה בת 72 מאותו אירוע ירי שפונתה גם היא אתמול בערב.

לזירת הרצח הקשה הגיעו כוחות הצלה רבים שהעניקו טיפול רפואי ל- 7 נפגעים, בהם 3 גברים כבני 40 שמותם נקבע במקום, 2 פצועים במצב אנוש פונו לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה. בנוסף, אישה כבת 40 במצב קשה ואישה כבת 70 במצב קל עד בינוני פונו גם הן לבתי החולים האנגלי, האיטלקי בנצרת ולמרכז רפואי "העמק" בעפולה.

קרא עוד:

פאראמדיק מד"א, רומן בלמן, סיפר: "מדובר בזירה מורכבת עם 7 נפגעים. ראינו נפגעים מפוזרים בזירה במרחק של כ-200 מטר בניהם. שלושה גברים כבני 40 היו מחוסרי הכרה עם פציעות חודרות, ביצענו בדיקות רפואיות, הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם במקום. גבר כבן 65 וכבר כבן 40 שכבו מחוסרי הכרה גם הם עם פציעות חודרות, העלינו אותם לניידות טיפול נמרץ ופנינו אותם תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים. אישה כבת 40 שכבה כשהיא בהכרה מלאה עם פציעות חודרות, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופנינו אותה לבית החולים כשמצבה מוגדר קשה. בנוסף טיפלנו באישה כבת 70 בהכרה מלאה עם פציעה בגפיים ופנינו אותה לבית החולים תוך כדי טיפול כשמצבה מוגדר בינוני".

מהמשטרה נמסר כי למקום הוזנקו כוחות רבים של המחוז הצפוני ומחקירה ראשונית עולה כי החשוד בירי תושב איכסאל בשנות ה-30 לחייו, רווק, הגיע לביתה של אחותו בעיר נצרת ומסיבה שטרם ברורה פתח בירי לעבר אימו, אחותו, ושלושה אחים (מהצד של גיסו) ודודו של הגיס. כתוצאה מהירי נקבע מותם של שני האחים ( אחד מהם הגיס) ודודו של הגיס בנוסף אימו ואחותו של היורה נפצעו באורח קשה ופונו לבית החולים. בהמשך האח היורה שם קץ לחייו. מפקד המחוז הצפוני ניצב שוקי תחאוכה קיים הערכת מצב בזירה וחוקרי המחוז נמצאים במקום אוספים ממצאים ובשלב זה החקירה בראשיתה".

מעמותת יוזמות אברהם נמסר כי 51 ערבים קיפחו את חייהם מתחילת 2024 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מתוכם 47 אזרחים, 2 תושבים, 41 מהקורבנות נורו למוות. בתקופה המקבילה אשתקד היו 46 קורבנות.

ארגון "יוזמות אברהם" בתגובה לירי הקטלני בנצרת: "מדובר בעוד מקרה טרגי ומצער שממחיש לנו שוב את נחיצות סנכרון כל הגופים והרשויות בהשקעה חסרת פשרות במאבק בפשיעה. אך לאחרונה קיצצה הממשלה בתקציבים אלו – ומספר הקורבנות מטפס. עד כה ישנם 49 קורבנות אלימות ופשיעה בחברה הערבית מתחילת 2024 – והמגמה הנוראית של השנה הקודמת ששברה שיאים היסטוריים בפשיעה ממשיכה. המדינה חייבת להעלות את הנושא בסדר העדיפויות הממשלתי. באמצעות משאבים, קשר עם הרשויות ותיאום טוב יותר בין הגופים ניתן למנוע את האסון הבא".