שרידי רקטה אותרו בקיבוץ רם און, לא ידוע מתי שוגרה

ירין דורון | 09.07.23

שרידי רקטה אותרו בבית עלמין בקיבוץ רם און בגלבוע. ההערכה היא שמדובר ברקטה מאולתרת ובשלב זה טרם ברור מתי שוגרה לעבר האזור. היא נמצאה  על ידי אנשי הביטחון של היישוב וחבלים שהגיעו למקום נטרלו את השרידים כשלא אותר בה חומר נפץ.

דובר צה"ל אישר את הפרטים ומסר: "שרידים של רקטה מאולתרת אותרו מוקדם יותר היום (א') על ידי איש ביטחון ביישוב רם און. לאחר בדיקת הממצאים על ידי חבלני כוחות הביטחון, נמצא שמדובר ברקטה מאולתרת ישנה. לא אותר חומר נפץ בשרידיה".

מהמועצה האזורית הגלבוע ביקשו להדגיש כי השגרה נשמרת: "לעדכנכם כי בשעות האחרונות התגלו שרידי נפל בשטח בית העלמין בישוב רם-און. חבלני המשטרה במקום ומטפלים באירוע כשבמקביל

מקיים צה"ל תחקיר של האירוע כדי לוודא מועד שיגור. בתום התחקיר נעדכן. אין הנחיות מיוחדות כרגע. שגרה מלאה".

עובד נור, ראש מועצה אזורית הגלבוע אמר, כי "ההסלמה המתגלגלת שאנחנו חווים בגלבוע, היא דבר מטריד שהתרענו עליו כבר תקופה ארוכה. אנחנו מגבים את כוחות הביטחון, יודעים וסומכים עליהם, שיהיו מחויבים לשמור על השקט בגלבוע".

נזכיר כי ערב המצבע בג'נין נעשה ניסיון כושל לשגר שתי רקטות לעבר הגלבוע כשהיעד היה היישוב רם און. בתקופה האחרונה שוררת מתיחות ביטחונית רבה בעקבות מספר אירועי ירי שבוצעו לעבר יישובים מירב ומעלה גלבוע