העימותים | עיריית טבריה

קול רגע
העימותים | הבחירות לרשויות המקומיות | 22.02.24

ארבעה מועמדים יתמודדו על כס הרשות

לקראת הבחירות | חשוב לדעת (הנתונים על פי משרד הפנים)

מספר בעלי זכות הבחירה יעמוד על 38,613

מספר התושבים ברשות: 54,850

אחוז ההצבעה בשנת 2018: 64.08 אחוזים

ביום הבחירות ייפתחו 64 קלפיות 21 מהן קלפיות נגישות

מספר חברי המועצה: 17 חברים

המאבק הפוליטי | סיכום ביניים

אחרי כמעט ארבע שנים של ועדה ממונה ילכו תושבי עיריית טבריה לקלפי לבחור ראש עיר. לאורך החודשים הציגו את מועמדותם מועדים רבים שהלכו לפרשו לאורך הזמן כשלקו הסיום הגיעו ארבעה. בין הפורשים: יוסי בן דוד, ראש העיר לשבר שירוץ למועצה בלבד, אופיר נחמני ועו"ד שני אילוז שהפתיעה את המערכת הפוליטית בעיר וחברה ליריבה רון קובי. הפוליטיקה בטבריה סיפקה לאורך השנים כותרות בלי סוף מהדיונים המשפטיים נגד בועז יוסף שהתכוון לרוץ לראשות העיר מכיסא יו"ר הועדה הממונה, דרך עימותים חריפים בין החרדים לקובי. בחודשי המלחמה תפס את הכותרות אביב יצחק שהמקרבות בעזה נאלץ לחזור להתמודד בבחירות המקומיות

לכל הסיפורים החמים: היכנסו לעמוד העירייה באתר רדיו קול רגע: עיריית טבריה

לעימות שהתקיים באולפן הגיעו רק 2 מתוך הארבעה, אביב יצחק ודודיק שיטרית שהתייחסו לסוגיות הבוערות ותחילה התייחס יצחק לאירוע שהתרחש השבוע שבו הגיע לבקש את בירכתו של הרב קוק לאחר שסיים את שירותו הצבאי.

אביב, היו מי מטעמך שהציגו את האירוע הזה כאילו הרב תומך בך למרות שברור לכולם למי נתונה התמיכה.

"הגעתי לקבל ברכה של הרב קוק, אני מתבייש שאני צריך להסביר למה אני מגיע לקבל ברכה כאדם יהודי ומאמין. אני לפני רגע גדול ומשמעותי ובאתי לקבל ברכה באמונה שלמה. כולם מבינים שהתמיכה של הרב הולכת לנבעה. יש לי כבוד והערכה לרב קוק ובאתי לקבל ברכה לפני צעד משמעותי ואני רואה בזה כחלק מהוויה של הטבריינים".

מנגד, שטרית התייחס לסיבה שהוא רץ בבחירות ולא פרש כמו רבים אחרים שהציגו מועמדות במהלך הדרך: "אני רואה את התמיכה שיש לי בקרב בתושבים ברחוב, גמלה בליבי החלטה לרוץ עד הסוף והיא ממניעים אידיאולוגים בלבד. אני לא מחפש תפקיד ומשכורת, יש לי מפעל מצליח ואני פה מאידיאולוגיה. אני חושב שהפעם קשה מאוד לעשות מדגם בעיר, אנשים מיואשים ומדוכאים מהמצב והולכים אחרי גחמות. יש משפחות שקטות שלא נמצאות ברשתות ומביעות דעה והן הקול השקט והוא מאוד משמעותי דומיננטי. דווקא אני בגלל שאני מדבר עם כל המועמדים אני יכול להוות את הגשר בטבריה בין כל נציגי האוכלוסייה. אני מדבר עם כולם ואין שנאה כלפיי".

שטרית התייחס בדבריו לגילו הצעיר של יצחק ותקף אותו על כך: "היו בנינו הרבה שיחות ניסיונו להגיע למחנה משוף אבל זה לא צלח. אביב לא מתאים להיות ראש מועצה, כמי שהיה במועצה יודע שהדרך ארוכה וצריך ללמוד ולעבור אתגרים

יצחק השיב: "יש מועמד שרוצה לקבל זכות להכתיב את העתיד של העיר ולא רואה לנכון להגיע ולדבר לציבור. יוסי נבעה הוצנח לכאן עם דילים ופוליטיקה ישנה ויש כאן דור חדש וזה לא ריק מתוכן. אני בא נקי כפיים בלי קומבינות ודילים. אני בא לשרת ציבור".

שטרית: "אביב הגיע עם דף מסרים לא עונה על השאלות ומעל השאלות הוא פונה ישר לציבור. הוא בחור מוכשר ולומד טקסטים בעל פה. הוא אומר שהוא עצמאי ומסתיר את התמיכה של בני גנץ בגלל שטבריה עיר ליכודית והוא מסתיר את זה מהתושבים".

אביב, האם היית בביתו של בני גנץ?

"אני לא מסתיר כלום, אני מתמודד בתמיכה של המחנה הממלכתי, לא הייתי בביתו סגרתי איתו סגירה פוליטית. שהגעתי לקמפיין הבאתי כסף מהבית וסגרנו סגירה בעיקר על מימון תקציבי וכן אני לא מתבייש בזה".

שני המועמדים התייחסו גם לסיטואציה של סיבוב שני, שטרית: "לנבעה יש לו סיכוי קטן לנצח סיבוב ראשון אבל זה שברירי אחוז. אביב מתפאר בסקרים אבל מה שאני יודע שמבחינה משפחתית הם מפעילים לחץ גדול על אנשים ויכול להיות שהאנשים האלה מצביעים בסקר אבל במציאות זה לא יקרה".

יצחק: "אני עובד קשה כדי לנצח סיבוב ראשון, עשינו סקר ואנחנו בוחנים את עצמנו ואנחנו מגלים שיהיה סיבוב שני בכל הסקרים. בסיבוב השני על פי הסקר אני מנצח את יוסי נבעה".

שטרית, אתה מוכן להגיד שאם אביב בסיבוב שני תתמוך בו?

"רון קובי או יצחק? אלה ברירות טרגיות לטבריה ואם התושבים זה מה שהם יעשו אז איך אומרים הציבור בוחר ובסוף ישלם את המחיר ואלה מחירים כבדים. זה לא עניין של כבוד אנשים צריכים לבחור במי יכול להוביל לשינויים".

איך מתמודדים עם המספרים שמביא הגוש החרדי?

יצחק: "אני בא לדאוג לכל הציבור, אני מסתובב שם ולומד את הצרכים שלהם ויש שם עסקנים שצריך להפריד אותם מהציבור. פוליטיקה ובחירות זה משהו אחד ויום אחרי הבחירות זה משהו אחר. אני בא עם רעיון ברור שכולם יחיו יחד. עושים את זה בצורה מוסכמת וסטטוס קוו. אזור תיירות פתוח בשבת ובמקביל גם לילד החרדי שאין לו גן גם לו אני אדאג".

שטרית: "אביב כל הזמן לומד. החרדים זה עובדה מוחלטת ומוגמרת אבל הם לא כמו החרדים של בני ברק וירושלים הם מכבדים ואנחנו מכבדים. אם רוצים להילחם יש מי שיודע לעשות את זה וזה לא שנינו. אני נגד הבאת אוכלוסיות חלשות לטבריה. אנחנו במצב סוציו אקונומי 4 ואם יביאו אוכלוסיות מוחלשות אנחנו עוד נרד".

אביב, האם ברשימה שלך אנשים שהצטרפו מאינטרס נדל"ן?

"חד משמעית לא"

מה העניין הראשון שתטפלו בו אם תזכו?

יצחק: "אחדות. שנים שאנחנו מדברים בכמה שפות. אנחנו נושיב את כולם סביבנו. אני מועמד שלא מסתכסך ולא מסוכסך. שנים שלקחו את העיר לצדדים הקיצוניים. אחרי הבחירות אושיט יד לכולם ואנחנו נהיה רשות חזקה. נפעל בכל הכוח לוודא שטבריה תהיה ערוכה ומוכנה לכל תרחיש מלחמתי".

שטרית: "אחדות? אביב בקשר עם רון קובי והוא לא יכול להביא אחדות. אני מקובל על כולם כולל החרדים. אני רץ כדי להשאיר את הצעירים שלנו בעיר שעוזבים את העיר".

לצפייה בעימות: לחצו כאן

להאזנה לעימות: